s0lberg Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Hei. I mars dette år, kjøpte jeg en brukt og privat MC til 30 000,-Når jeg besiktet sykkelen var batteriet tomt, og sykkelen ble egentlig aldri startet før etter jeg hadde kjøpt sykkelen. Når jeg startet sykkelen første gangen gikk den kun på 3 sylindre. Men den fjerde kom inn etter en stund. I går når jeg tok meg en lengre MC tur opplevde jeg problem med at den gikk periodisk på 3 av 4 sylindre. Etter en tid kjøring hørte man ventiltikking som tilsir at ventilene må justeres. Så opplevde jeg at at den skvettet olje med simmeringen på frontgaffelen. Har sjekket pris med verksted hva det vil koste å få justert ventilene, og det er rundt 11 000,-. Jeg tipper ved bytte av simmering og rens og kalibrering av forgassere blir denne summen å nærme seg 20 000,-. (dette er mulig feilen på hvorfor den går periodisk på 3 sylindre)Selger sa at det ikke skulle være noen problem med sykkelen, er også krysset av i kontrakt at det ikke er noen problem med motor. Men, hvilken rettigheter har jeg egentlig her? Hvis jeg skal betale verkstedregning for å få den i stand som nærmer seg summen jeg ga for sykkelen er jo aktuelt. Er ikke så veldig flink på kjøpsloven, er litt flinkere på rettigheter gitt av forbrukerkjøpsloven. Har også kun kanskje kjørt en halv tank på sykkelen. Endret 25. april 2014 av s0lberg Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Prøv å bytte plugger og sjekk etter løse ledninger. Ka sykkel er det? 11000 for å justere ventilene hørtest dyrt ut.. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Er en Yamaha FZS. Yamaha verkstedet i byen estimerte 11-12 timer, med en timespris på 790,- eksl. mva. Har kontollert pluggene, de ser OK ut og fin farge. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Har du snakket med selger? Hvis den har stått lenge kan det være fordampet bensin som er problemet. Det kan bli liggende igjen et "hvitt pulver" som tetter dysene. Eller kondens i flotørhuset. Er der en dreneringsplugg under på flotørkammeret? Hvis det, så skru den ut og se om der er vann i bensinen, eller et belegg. Ang simring så må den byttes. Er lett å rive dei når sykkelen har stått lenge? Sjekk gaffel beina om der er steinsprut. Det kan og rive ringene. Fil dei ned med en fin fil og puss over med fint slipepapir. Må du sette den på verksted så kan det lønne seg å skru av all plast selv. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Den har stått siden sist sessong. Har snakket med selger, kjæresten til selger sku ta kontakt med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå