Gå til innhold

Den nye voldtekstparagrafen


Anbefalte innlegg

 

Jeg lurer på om mørketallene på "luremus" og ikke anmeldte voldtekter står i forhold til hverandre. Jeg tror ikke det.

Jeg vet ikke. Men om en dame tar med seg en mann hjem som hun hele kvelden har gnidd seg og opptrådd som helt knulle klar. For så å avbryte hele opplegget, da bør også straffen være minimal. Selv om ingen har rett til å forgripe seg. Men man må og skal ta et ansvar for egen adferd. Det er vel noe disse «luremusa» ikke gjør.

 

Le epic mens rights redora tip atheist red pill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Den eneste differensiering av straff, jeg kan se behov for, er at en falsk anmeldelse (av voldtekt) straffes strengere enn voldtekt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Selvsagt bør det straffes hardt om man leverer falske anmeldelser om voldtekt. Men det er også forskjell på voldtekter, det er vel det som diskuteres her. En overfalsvoldtekt bør straffes langt hardere en fyllevoldtekt hjemme på en privatfest med en bekjent. Der begge har vært med på leken, frem til senga. Jenter må ta mer ansvar om de ikke vil komme i en slik situasjon. Ja, det er lite populært å si. Men har man først hoppet i køya i fylla med en person, da burde man også vite hva som kan skje. Ellers er jeg for livstid straff for overfallsvoldtekt.

 

Klart det er forskjell på voldtekter. Noen tvinger seg til et samleie. Noen banker også opp offeret og noen dreper offeret, men det virker på meg som om argumentasjonen her går på å finne unnskyldninger for at menn ved et uhell kan voldta uten egentlig å ville det.

 

 

Litt av grunnen til at mange her reagerer tror jeg er at det foreslåtte lovverket ser ut til å i større grad enn i dag legge opp til nettopp dette. At du faktisk ved ett "uhell", uten at det kunne falle deg inn å voldta noen, plutselig er en dømt voldtektsmann, skal vi tro artikkelen:

 

- Med dette forslaget velger man å inkludere tilfeller av seksuell omgang der fornærmede tenker inni seg at «dette vil jeg ikke», men medvirker likevel, kanskje av frykt for at alternativet er mye verre. Det gir en veldig vanskelig vurdering av gjerningsmannens forsett. Det er et rettssikkerhetsspørsmål, med tanke på muligheten for å forstå når man gjør noe straffbart, sier leder i Advokatforeningens høringsutvalg, Arild Dyngeland.

 

Lenke til kommentar

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på om mørketallene på "luremus" og ikke anmeldte voldtekter står i forhold til hverandre. Jeg tror ikke det.

Jeg vet ikke. Men om en dame tar med seg en mann hjem som hun hele kvelden har gnidd seg og opptrådd som helt knulle klar. For så å avbryte hele opplegget, da bør også straffen være minimal. Selv om ingen har rett til å forgripe seg. Men man må og skal ta et ansvar for egen adferd. Det er vel noe disse «luremusa» ikke gjør.

 

Le epic mens rights redora tip atheist red pill.

 

Beste argument hittil!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ekteskap, funker det da ?

 

Var alt så mye bedre før? Er dette et desperat forsøk fra "taperne" som ikke får seg noe/spredd genene sine?

 

Kan ikke helt forstå hvordan taperne skal få seg noe mer eller spredd "genene" ved dette. Forøvrig er det vel ingen vits i å spre "genene" sine dersom du ikke har lyst på unger. Klart at personer som har lyst å spre "genene" sine igjen får flere unger, slik at vi får enda flere slike vesen. Men det er jo ingen årsak til det, utenom at du har lyst å gi nokon en sund kropp og en god oppvekst. Som jo er noko godt.

 

Du får vel egentlig en slags trade of i evolusjonen:

 

Rasjonalitet vs. personens irrasjonalitet.

 

Der de som tenker og forstår ikke gjør noe slikt, og dermed ikke sprer genene sine. Slik at det blir færre intelligente. Mot de irrasjonelle som sprer de mye, men har større sjanse for å dø og får mindre sunne unger.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

 

Jeg tror de fleste vil mene at en voldtekt er helt greit i dette tilfellet - forutsatt feministenes definisjon av voldtekt. Altså at kvinnen ligger med mannen selv om hun ikke har lyst, uten å informere partneren om sin ulyst.

Lenke til kommentar

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

 

Jeg tror de fleste vil mene at en voldtekt er helt greit i dette tilfellet - forutsatt feministenes definisjon av voldtekt. Altså at kvinnen ligger med mannen selv om hun ikke har lyst, uten å informere partneren om sin ulyst.

???
Lenke til kommentar

I Sverige - det mest uintellektuelle, uærlige politisk korrekte landet i Skandinavia - har dette vært på trappene i flere år. Der har det svenske søsterpartiet til Miljøpartiet De Grønne i Norge vært en stor pådriver for initiativ som dette. Miljöpartiet i Sverige har også en langt sterkere posisjon i Sverige enn i Norge, der partiet også sitter i Riksdagen med flere mandater enn i Norge.

 

I Sverige har også lobbyistene i Feministiskt Forum- og Feministiskt Initiativ - som begge har under fem prosent oppslutning - lenge lagt press på sentrale politikere for å gjennomføre denne type mannsfiendtlige initiativ.

 

Det er trist å se vanviddet spre seg også til Norge. Men med en stadig mer rabiat venstreside i europeisk- og skandinavisk politikk var antagelig dette bare et tidsspørsmål.

 

Krigen mot virkeligheten forsetter. La oss stoppe den!

Lenke til kommentar

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.

Lenke til kommentar

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.

 

Uaktsom adferd å ta med en person hjem? Ser ikke den. Hvis jeg inviterer en person hjem jeg ikke kjenner og han begår noe ulovlig, skal dette straffes mindre siden det var mitt ansvar at jeg lot ham komme inn? Burde ikke loven være like streng om han begår kriminelle handlinger hos meg, enn andre steder?

Lenke til kommentar

 

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.

 

Uaktsom adferd å ta med en person hjem? Ser ikke den. Hvis jeg inviterer en person hjem jeg ikke kjenner og han begår noe ulovlig, skal dette straffes mindre siden det var mitt ansvar at jeg lot ham komme inn? Burde ikke loven være like streng om han begår kriminelle handlinger hos meg, enn andre steder?

 

Her må man se foranledningen. Har en kvinne flørtet og invitert til sex, for så å trekke seg når de har havnet i senga. Da må straffen for overgrepet bli lavere, det sier i grunn seg selv. Alle skal ta ansvar for egen adferd.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

 

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.

Uaktsom adferd å ta med en person hjem? Ser ikke den. Hvis jeg inviterer en person hjem jeg ikke kjenner og han begår noe ulovlig, skal dette straffes mindre siden det var mitt ansvar at jeg lot ham komme inn? Burde ikke loven være like streng om han begår kriminelle handlinger hos meg, enn andre steder?

Her må man se foranledningen. Har en kvinne flørtet og invitert til sex, for så å trekke seg når de har havnet i senga. Da må straffen for overgrepet bli lavere, det sier i grunn seg selv. Alle skal ta ansvar for egen adferd.
men, tar mannen noe ansvar i dette cenarioet da? Er det å voldta ansvarsfullt mener du? Og hvis dama er så full hu sovner, da heller er det vel ikke noe problem for ho sover jo, og merker ingen ting...
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.
Uaktsom adferd å ta med en person hjem? Ser ikke den. Hvis jeg inviterer en person hjem jeg ikke kjenner og han begår noe ulovlig, skal dette straffes mindre siden det var mitt ansvar at jeg lot ham komme inn? Burde ikke loven være like streng om han begår kriminelle handlinger hos meg, enn andre steder?
Her må man se foranledningen. Har en kvinne flørtet og invitert til sex, for så å trekke seg når de har havnet i senga. Da må straffen for overgrepet bli lavere, det sier i grunn seg selv. Alle skal ta ansvar for egen adferd.
men, tar mannen noe ansvar i dette cenarioet da? Er det å voldta ansvarsfullt mener du? Og hvis dama er så full hu sovner, da heller er det vel ikke noe problem for ho sover jo, og merker ingen ting...

 

Mannen har ansvar og skal selvsagt straffes om han begår et overgrep. Men i debatten snakker vi om ulike straffereaksjoner. En voldtekt begått i en slik situasjon vi nå diskuteres, bør selvsagt ikke likestilles med ett overfalsvoldtekt på gata.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mener dere at dersom en dame faller faller for en kjekk hyggelig mann ute på byen, tar ham med seg hjem, og finner ut ,i det hun lukker døra bak dem, at han er en skikkelig drittsekk, ikke har lov til å si nei?

 

Og dersom han voldtar henne, så er det en formildende omstendighet fordi ????

Først av alt burde hun ikke ta med fremmede hjem, litt seint og få greie på at fyren er en drittsekk når man er i senga. Men uansett så har drittsekken ingen rett og forgripe seg. Men her må også kvinnen ta ansvar for egen uaktsom adferd. Så straffen for et overgrep i en slik sak bør være lav.

 

Uaktsom adferd å ta med en person hjem? Ser ikke den. Hvis jeg inviterer en person hjem jeg ikke kjenner og han begår noe ulovlig, skal dette straffes mindre siden det var mitt ansvar at jeg lot ham komme inn? Burde ikke loven være like streng om han begår kriminelle handlinger hos meg, enn andre steder?

 

Her må man se foranledningen. Har en kvinne flørtet og invitert til sex, for så å trekke seg når de har havnet i senga. Da må straffen for overgrepet bli lavere, det sier i grunn seg selv. Alle skal ta ansvar for egen adferd.

 

Skjønner ikke hvordan det sier seg selv. Å ta ansvar for egen adferd ville vært å ikke voldta.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvordan det sier seg selv. Å ta ansvar for egen adferd ville vært å ikke voldta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja det og la vær og voldta er også og ta ansvar. Men man skal også unngå å sette seg selv i potensielle farlige situasjoner. Det sier seg selv og noe alle egentlig forstår.

Lenke til kommentar

 

Så du mener det beste er om ingen kvinner blir med ukjente menn etter en tur på byen?

Det beste er at man vet hva man gjør. Når man tar med noen hjem for sex, så er det viktig at man har tatt et valg og føler seg sikker. Slik de fleste faktisk gjør.

 

Vel, man kan jo aldri være helt sikker uansett.

Lenke til kommentar

 

 

Så du mener det beste er om ingen kvinner blir med ukjente menn etter en tur på byen?

Det beste er at man vet hva man gjør. Når man tar med noen hjem for sex, så er det viktig at man har tatt et valg og føler seg sikker. Slik de fleste faktisk gjør.

 

Vel, man kan jo aldri være helt sikker uansett.

 

Det kan man aldri. Derfor viktig og ta eget ansvar for egen sikkerhet. Man går ikke alene på nattestid der man vet at sannsynligheten er stor for og kunne bli overfalt. Jenter må forholde seg til den verden de lever i, ikke i en verden vi skulle ønske vi levde i. Det må unge jenter lære. Samtidige som vi må lære unge gutter at et nei betyr nei og at jenter ikke er fritt vilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...