Gå til innhold

Kjøpte ny laptop - den er utrolig treg

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fant en lovende laptop (Toshiba Satellite M50D-A-10V) til en ålreit pris på Expert. Jeg kjøpte den for en dag siden. Jeg sa at jeg ville ha en laptop jeg kunne bruke til litt spilling, men at jeg ikke kom til å spille noe som var alt for krevende. F.eks. Minecraft, Diablo 3 og Sim City.

Men nå har jeg holdt på en stund med oppdatering og forskjellig testing, og min konklusjon er at ingen av spillene fungerer spesielt bra. Jeg vil påstå at det ikke er spillbart i det hele tatt. Selv Minecraft uten mods, på laveste innstillinger, hakker og har lav FPS. Selv vanlig bruk utenom spilling er tregt, og audioen er hakkete hvis jeg prøver å gjøre mer enn 1 ting samtidig.

.Kanskje det også er verdt å nevne at jeg gikk for å betale den med betalingsutsettelse på 2 måneder

Jeg føler vel egentlig at premissene for kjøpet mitt er langt i fra innvilget. Jeg føler at jeg aller helst vil annullere kjøpet, eller i det aller minste få hjelp til å se om det går an å få laptopen til å bli brukbar.

Men jeg trenger noen tips. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan gå frem

Endret av Schmik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen duger ikke til stort annet en kabal og minesveiper.

Det er strengt tatt en stusselig maskin i det store og hele. Dårlig CPU, dårlig grafikkløsning og dårlig skjerm, i tillegg er det en Toshiba som i mine øyne ikke duger til annet enn dyre bokstøtter.

EDIT: Ja, det er bare å benytte angreretten her.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

tillegg er det en Toshiba som i mine øyne ikke duger til annet enn dyre bokstøtter.

Toshiba er strengt tatt ikke et dårlig merke innenfor PC.

Er forsåvidt innholdet i PCen som teller for ytelsen, ikke hvilket merke som setter inn komponentene.

i mer eller mindre alle bærbare PCer, så er det Intel eller AMD prosessor og AMD eller nvidia skjermkort (evt intel integrert).

EDIT: Ja, det er bare å benytte angreretten her.

Om PCen er kjøpt i butikk, så har man ingen angrerett på kjøpet, men om butikken har åpent kjøp som JonasPB er inne på, så er det isåfall en tjeneste de tilbyr, ikke en rett man har. :)

Trådstarter: Som de andre er innpå her, så ville jeg nok selv ha returnert PCen. Det at du betalte med betalingsutsettelse spiller ingen rolle, men om du måtte betale et lite gebyr for det, så kan det godt tenkes at du ikke får de pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Expert, Elkjøp og Lefdal har vel alle åpent kjøp. Det værste her er vel egentlig at han har blitt lurt av selger til å kjøpe en maskin som overhodet ikke er brukandes til den bruken han spesifiserte.

Blir ikke nødvendigvis lurt, men kan være kunnskapen til selger ikke alltid er på nivå det bør være på.. Derfor det er fint at enkelte butikker (spesielt de med selgere) har åpent kjøp, slik at man kan returnere produktet igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...