Gå til innhold

Internship i USA

Anbefalte innlegg

Hey, jeg lurte på om noen her har tatt ett år i USA(utdanning) for så begynte å jobbe eller tok internship i USA etter utdanningen?

Jeg tar bachelor på BI og gjennom skolen fikk jeg tatt 3 året mitt i USA, og akkurat nå er jeg i visum prosessen og fikk et brev hvor det stod: Students accepting loans from Lanekassen will be affected by the J-1 Exchange Visitors (EVs) provision referred to as the "two-year home country physical presence requirement.

Er det noen som har erfaring med dette? synes det er rart at man ikke kan ta internship rett etter endt studie. At man må ut av USA i hvertfall to år før man kan søke seg inn igjen. Har ringt til amerikanske ambassaden men det fører ingen vei ettersom ingen tar telefonen. Har prøvd å ringe til alle jeg kommer på men til ingen nytte. Så dette er siste løsningen min.

Setter stor pris på svar:3

Endret av Mai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av mine venner som har studert der og fått lån av lånekassen har hørt om noe sånt:/ noen av de sa til og med hvis jeg skal søke jobb visum må jeg være ute av USA minst 2 uker...men har hørt det finnes annet visum som man kan søke slik at man kan ta opptil 12mnder med internship/jobb i USA men da må det være relevant til studiene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, Kilroy har ett bra opplegg på dette så vil høre med dem, da fikser de visum og alt så lenge det er relevant til utdanning / jobb, ville hørt med dem :)

http://education.kilroy.no/internship-i-utlandet/internship-i-usa?lm

Var selv ekstremt nærme ved å ta en internship i usa nå i vår, men ble ikke helt enig med de tilbudene jeg fikk så måtte avslå dem, selv om i hvertfall den ene hørtes veldig spennende ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...