After8 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hei! Beklager om tråden ble postet i feil forum. Var litt usikker. Nå har det seg slik at jeg alltid bruker søkeboksen i startmenyen når jeg skal innpå programmer, da dette er den mest effektive løsningen jeg vet om. Var nødt til å formatere maskinen, og nå har alle programmer forsvunnet fra startmenyen. Er det noen mulighet for å få disse tilbake igjen? Har ikke muligheten til å søke etter programmer lengre, og må lete meg frem i flere mapper bare for å starte programmet. Har backup av hele C-disken, og jeg regner nesten med at startmenyen var lagret ett eller annet sted her. Er det noen her som vet hvor dette faktisk ligger? Kunne i så fall bare kopiert filene over fra backup til nyformatert C-disk. Takker og bukker for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Har du lagt inn programmene igjen ? Eller mener du det som kommer med OS? Når jeg søker i startmenyen kommer alle programmene jeg har inne på C opp 1 Lenke til kommentar
After8 Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Beklager, var muligens litt veldig dårlig formulert. Har tre interne disker. C-disken jeg hadde var en gammel SSD på rundt 70GB. Har derfor de fleste programmer installert på de to andre diskene. For en liten stund siden byttet jeg ut SSD-disken (C:) med en som var litt større. Mistet derfor alle programmer fra startmenyen. Har fortsatt alle programmene som jeg hadde før formateringen, bortsett fra at jeg ikke finner dem i startmenyen. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Prøv å finn en snarvei til programmene og legg de i denne filen på OS-SSDen C:\Users\$USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs Hvor $USERNAME er ditt brukernavn. Tipper du må vise sjulte filer for å se alle mappene der. 1 Lenke til kommentar
After8 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Tusen hjertelig takk! Hadde heldigvis backup av startmenyen også, så da slapp jeg å finne frem snarveier til alle programmene. Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå