Skvåts Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Tittelen sier mye, men jeg trenger 3 ganger i uka, Stronglifts 5x5. Knebøy hverdag, Benkpress og Foroverbøyd Roing med stang i del 1 og knebøy, skulder press i del 2 der jeg trenger i uke 1: 1 2 1 og uke 2: 2 1 2. Er det sånt at jeg bør unngå creatine og heller trene 5 dager i uken for og få maksimal effekt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Godt forsket på, ingen negative effekter for 99.99% av brukere, ellers bare positive effekter, inkl. økt vannopptak til musklene (kan jo være negativ hvis du vil ha lavest mulig vekt). Lenke til kommentar
Skvåts Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Godt forsket på, ingen negative effekter for 99.99% av brukere, ellers bare positive effekter, inkl. økt vannopptak til musklene (kan jo være negativ hvis du vil ha lavest mulig vekt). Mja, jeg veier 54 kg, 16 år og 166 høg så opp vil jeg ! men jeg lurte på om det var nødvendig og kjøpe kreatin når jeg trener 3 ganger i uken for jeg har hørt at vis du ikke trener og går på kreatin blir du feit ! og som de fleste jeg kjenner gjør og trenger 5-6 ganger i uken me isoleringsøvelser såååå jeg bare lurte vil ikke bli feit Endret 24. april 2014 av Skvåts Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Du blir ikke feit av kreatin, du blir feit av å spise for mye, gjerne i kombinasjon med feil mat. Kreatin gjør at du veier 0-2kg mer avhengig av hvor godt kroppen tar opp kreatin-tilskuddet. Ta kreatin hvis du gidder, det har ingen negative effekter men kan ha gode positive effekter. 5gram per dag, se på youtube hvor mye det er. Så altså, det er ikke nødvendig, men det kan være en fordel, det eneste nødvendige er kalorier og proteiner Lenke til kommentar
Skvåts Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Du blir ikke feit av kreatin, du blir feit av å spise for mye, gjerne i kombinasjon med feil mat. Kreatin gjør at du veier 0-2kg mer avhengig av hvor godt kroppen tar opp kreatin-tilskuddet. Ta kreatin hvis du gidder, det har ingen negative effekter men kan ha gode positive effekter. 5gram per dag, se på youtube hvor mye det er. Så altså, det er ikke nødvendig, men det kan være en fordel, det eneste nødvendige er kalorier og proteiner ah ok, får vel bare bestille to av disse her eg da. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Du blir ikke feit av kreatin, du blir feit av å spise for mye, gjerne i kombinasjon med feil mat. Kreatin gjør at du veier 0-2kg mer avhengig av hvor godt kroppen tar opp kreatin-tilskuddet. Ta kreatin hvis du gidder, det har ingen negative effekter men kan ha gode positive effekter. 5gram per dag, se på youtube hvor mye det er. Så altså, det er ikke nødvendig, men det kan være en fordel, det eneste nødvendige er kalorier og proteiner ah ok, får vel bare bestille to av disse her eg da. Yes good! Billig er som regel bra. Du kan forvente deg litt bedre utholdenhet, at du klarer 1-2 reps mer enn vanlig, og at du går opp 500g-1kg, dette sies at skjer etter "oppladningsfasen", det kan være verd å lese om. Good luck! Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) For det første er kreatin monohydrat ikke et kosttilskudd, det er et unaturlig og prestasjonsfremmende dopingmiddel. Men siden det er så svakt og harmløst så er det ingen som bryr seg om det. Ingen negative effekter? Tja, det øker DHT-nivåene en del, hvilket kan bidra til kviser og hårtap hvis man er genetisk predisponert for dette. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313 Bruk det hvis du vil. Jeg bruker det ikke nå lenger. Endret 25. april 2014 av Forumtroll1 Lenke til kommentar
War Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Spiser du en biff og litt bær til dessert har du fått i deg kreatin Så bruke det eller ikke er relativt umlulig Endret 25. april 2014 av War Lenke til kommentar
slettmeg32232 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Spiser du en biff og litt bær til dessert har du fått i deg kreatin Så bruke det eller ikke er relativt umlulig Skal man få i seg dagsbehovet for kreatin som er på 5 gram. Så må du spise 1 kg biff, som er ganske mye.. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Så spiser man bær til middag og grønnsaker med biggen så nermer man seg vel 2g med litt flaks og da likker man på samme nivå som med Kre-Alkalyn. Poenget er at det finnes i maten også, for de som nekter å bruke det. Det finnes neppe noe lovligt som gir en slik målbar effekt, ville nå fortsatt ha prøvd det først så evt kuttet det ut en å generelt gått ut å frarådet det. Finnes studier over 10 og 20 år hvor de har inntatt opp til 20g pr dag og fortsatt ikke kunne finne noe negativt i kroppen bortsett fra unødvendig hold av vann mga dosene. Finnes heller ikke mer påforsket kosttilskudd. Lenke til kommentar
slettmeg32232 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 20g per dag er unødvenig. Ettersom at kroppen kun tar opp 5g.. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jepp, men det var forsøk med vilje. For å evt fremskynne evt skader. Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Poenget er at det finnes i maten også, for de som nekter å bruke det. Finnes heller ikke mer påforsket kosttilskudd. Kreatin monohydrat finnes ikke i mat. Det er ikke et kosttilskudd, du bruker det fordi det er et prestasjonsfremmende dopingmiddel. Det har ingenting å gjøre med at du vil forbedre kostholdet ditt. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) For det første er kreatin monohydrat ikke et kosttilskudd, det er et unaturlig og prestasjonsfremmende dopingmiddel. Men siden det er så svakt og harmløst så er det ingen som bryr seg om det. Ingen negative effekter? Tja, det øker DHT-nivåene en del, hvilket kan bidra til kviser og hårtap hvis man er genetisk predisponert for dette. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313 Bruk det hvis du vil. Jeg bruker det ikke nå lenger. Når du først skal linke til denne så kan du også legge merke til at selv redaktøren har lagt å legge inn en kommentar i etterkant i din egen link. Har du lest denne selv annet enn abstraktet? Har du sett metodedelen og lagt merke til at produktet ikke er deklarert? Dette gjør at det ikke engang kan bli replikert eller om kreatinet er kontaminert av noe slag. Videre har metodedelen fått ekstremt kritikk for timingen av blodtakene. Fortsatt så er kreatintilskudd naturidentisk med samme biologiske effekt og det er ingen holdepunkter for å kalle det et form for dopingmidler, syntetisk eller ikke. Redaktørens egen kommentar i etterkant (Mange mente at den burde ha blitt trukket tilbake): “In their methods section, they do not mention the source of the supplement given or whether the supplement was independently tested before it was given to the subjects. If the latter was not done, then the results of the study are in serious doubt.”Green also adds: “…there has been an increase in contamination of dietary supplements with a variety of compounds. This has included pharmaceuticals such as testosterone, benzodiazepines, powerful diuretics, and potent stimulants. Several studies have been conducted demonstrating this phenomenon, and supplement companies frequently obtain their raw materials from countries such as China where the manufacturing regulations are lax.” In addition, the authors do not list the time of day that the study was conducted. Many hormones, including testosterone, have variations throughout the day and unless the subjects were all tested at the same time of day, this could alter the results.” “Typically, placebo refers to an inactive substance or preparation used as a control in an experiment or test to determine the effectiveness of a medicinal drug. I would argue that 50 grams of glucose is not inactive and certainly can affect exercise. If the authors more properly were using the glucose as a control for the creatine, then I would have expected them to use 25 g/d as a loading dose and for maintenance instead of a 50 g loading dose and 30g/d during maintenance.” Systematiske gjennomoppganger av dette tilskuddet tilsier at det er trygt. Så kan man også stille seg spørsmåltegn på hvorfor denne eff.ekten ikke har vært sett i andre studier. For om denne effekten potensielt hadde vist seg så hadde det vært all grunn for å undersøke dette nærmere Endret 28. april 2014 av Dukien Lenke til kommentar
slettmeg32232 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Poenget er at det finnes i maten også, for de som nekter å bruke det. Finnes heller ikke mer påforsket kosttilskudd. Kreatin monohydrat finnes ikke i mat. Det er ikke et kosttilskudd, du bruker det fordi det er et prestasjonsfremmende dopingmiddel. Det har ingenting å gjøre med at du vil forbedre kostholdet ditt. Kreatin er ikke et prestasjonsfremmende dopingmiddel. Det er helt lovlig i alle land, utenom Frankrike. Fins ikke nok grunner til at kreatin skal havne på dopinglisten. Heller er det ikke helseskadelig, som dop er. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 På toppen av det hele mener forskere fra ntnu at det kan bedre hukommelsen hos forsøk på studenter. Er nok ikke det farligste man kan ha i seg. Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) For det første er kreatin monohydrat ikke et kosttilskudd, det er et unaturlig og prestasjonsfremmende dopingmiddel. Men siden det er så svakt og harmløst så er det ingen som bryr seg om det. Ingen negative effekter? Tja, det øker DHT-nivåene en del, hvilket kan bidra til kviser og hårtap hvis man er genetisk predisponert for dette. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313 Bruk det hvis du vil. Jeg bruker det ikke nå lenger. Fortsatt så er kreatintilskudd naturidentisk med samme biologiske effekt og det er ingen holdepunkter for å kalle det et form for dopingmidler, syntetisk eller ikke. Systematiske gjennomoppganger av dette tilskuddet tilsier at det er trygt. Så kan man også stille seg spørsmåltegn på hvorfor denne eff.ekten ikke har vært sett i andre studier. For om denne effekten potensielt hadde vist seg så hadde det vært all grunn for å undersøke dette nærmere Kreatin monohydrat finnes ikke naturlig i hverken mat eller kroppen. Det er laget av kjemikere og er ikke det samme som fosfokreatin. Og kreatin monohydrat er fortsatt ikke et kosttilskudd. Du tar det ikke for å forbedre kostholdet, du tar dette dopingmidlet for å kunstig øke prestasjonen. Dopingmiddel er (dessverre) et negativt ladet ord og det er nok derfor du reagerer, men gå tilbake og se på definisjonene av ordene så ser du at jeg har rett. Ta kreatin monohydrat for å kunstig øke kroppens fosfokreatinnivåer. Ta testosteron enantat for å kunstig øke kroppens testosteronnivåer Det er dopingmidler begge deler, forskjellen er bare at kreatin er så latterlig svakt i forhold til testosteron. Har aldri sagt at det er farlig, men forhøyede DHT-nivåer kan medføre noen uheldige bivirkninger. Endret 28. april 2014 av Forumtroll1 Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) slett Endret 28. april 2014 av Forumtroll1 Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Poenget er at det finnes i maten også, for de som nekter å bruke det. Finnes heller ikke mer påforsket kosttilskudd. Kreatin monohydrat finnes ikke i mat. Det er ikke et kosttilskudd, du bruker det fordi det er et prestasjonsfremmende dopingmiddel. Det har ingenting å gjøre med at du vil forbedre kostholdet ditt. Kreatin er ikke et prestasjonsfremmende dopingmiddel. Det er helt lovlig i alle land, utenom Frankrike. Fins ikke nok grunner til at kreatin skal havne på dopinglisten. Heller er det ikke helseskadelig, som dop er. Om det er lovlig er irrelevant for om det er et dopingmiddel. Om det er helseskadelig er irrelevant for om det er et dopingmiddel. Når du blir gammel og testosteronproduksjonen din er gått i dass så vil DOPINGMIDLET testosteron enantat være HELSEFREMMENDE for deg. Men du vil sannsynligvis måtte gjøre en kriminell handling for å ta vare på helsa di i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg skrev tilskudd, og kreatin går inn under katerogien ergogene tilskudd. Ikke vet jeg hvor du leser at jeg skrev at formen er den samme intracellulært enn den som blir laget, for det skrev jeg aldri. Hva som er naturlig og ikke-naturlig er irrelevant da kroppen hverken bryr seg eller ser forskjellen. Kreatin syntenseres i nyrene fra glycine og arginin og ca 95% av endogene lagre er i formen fritt kreatin og kreatinfosfat. Opptaket fra tilskudd ender som denne med det samme biologiske effekten. Når det gjelder forhøyede nivåer av DHT og kreatin så er denne korrelasjonen som nevnt ovenfor, ikke vist. Endret 28. april 2014 av Dukien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå