neon king Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 hei lurer på om det går å bruke en bassgitar på en stereo/surround forsterker og korsjen kabler jeg må bruke Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det går, men du bør ha en sub eller høytalere som går lavt (30Hz). En enkel måte å gjøre det på er å få tak i overganger, fra stor jack -> liten jack -> stereo phono (som ska i forsterkern) eller en kabel med liten jack i ene enden og phono i andre enden og en liten -> stor jack overgang. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det er ikke sikkert at høyttalerne tåler det trykket. Ville aldri brukt det. Selv prøvde jeg gitar på min stereo og høyttalerne gikk opp i røyk... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det er ikke sikkert at høyttalerne tåler det trykket. Ville aldri brukt det. Selv prøvde jeg gitar på min stereo og høyttalerne gikk opp i røyk... Og det hjelper ikke å skru ned lyden? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det er ikke sikkert at høyttalerne tåler det trykket. Ville aldri brukt det. Selv prøvde jeg gitar på min stereo og høyttalerne gikk opp i røyk... Funker bra, har brukt det ved flere anledninger selv. Kan være ett tips å ikke skru forsterkeren på fullt. Og om du har planer om å høre musikk samtidig på anlegget blir det krasj mellom bassgitaren og bassen som er i sangen. Prøvde dette selv via data'en, ikke så vellykket Lenke til kommentar
neon king Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 har 2 subber som går ned til ca 25hz har planer om å kjøpe nye høyttalere 2x12" i hver og forsterkere kanskje 2 eller 4 cambridge effektforsterkere, men er ganske usikker Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 bruk 15" og gjerne av litt kvalitet... dy sparer fort inn noen tusen i spart forsterkerwatt... min favoritt er eminence...veldig gode og stabile elementer... omnitronic eller samson er gode forsterkerkjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå