balder123 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 halla skal kjøpe lett sykkel. men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha vet at jeg SKAL ha en supermotard men burde jeg da gå for en 2 eller 4-takt? har mest lyst på 2takt men hørt at det er ganske mye mekking og at man må ofte bytte olje osv, litt gjør ikke noe da. jeg har sett på husqvarna wr/sms 125, yamaha wr 125 eller husaberg te smr 125. kunne jeg fått litt hjelp? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Kjenner flere med både Husqvarna SMS 125 og Yamaha WR 125. Husqvarna'en krever mer vedlikehold, men går også bedre en Yamaha'en. Skulle jeg valgt sykkel ville jeg gått for Yamaha. Driftsikker, pen å se på, lett å selge, og den går akseptabelt Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 finnes ikke mye vedlikehold på kværna i det hele tatt. Bytt stempel en gang i sesongen så er du mer enn innafor, og girolje hver 100 mil om du skal være jævlig fin på det. Hvorfor noen vil ha en treg 4takt når de er 16 er forbi min fatte-evne. stygg er den og. Lenke til kommentar
balder123 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 OK, takk for svar trur det blir en 2 takt uansett.. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 OK, takk for svar trur det blir en 2 takt uansett.. bra! min gode gjerning for uka har dog syndet og gått for 4takt nå, men den er jo 450cc da . holdte på å gå for kværna wr300 2t , men funker så dårlig å lukte 2taktsolje når jeg er i møte på jobb Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Man stinker vel uansett eksos når man kjører offroad-sykler, siden potta er montert så høyt. Lenke til kommentar
Snusmummrikken Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei hei! hvis du er ute etter en sykkel som går bra, så er det 2 takt som gjelder, det går bedre! Har selv en Honda Nsr, det er ikke naked sykkel men racing, den går i 170km't. Den ligger bra i svinger og på veien, den har litt som må mekkes på men det er ikke mye. 2 takter må mekkes mere på en vanlige 4 takter. men 2 takter er mye mere leketøy en 4 takter. Men kjøper du 2 takter så må du være forberedt på å mekke så det kan være en fordel å ha noe kunskap rundt dette området. Kjør vakkert!! Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei hei! hvis du er ute etter en sykkel som går bra, så er det 2 takt som gjelder, det går bedre! Har selv en Honda Nsr, det er ikke naked sykkel men racing, den går i 170km't. Den ligger bra i svinger og på veien, den har litt som må mekkes på men det er ikke mye. 2 takter må mekkes mere på en vanlige 4 takter. men 2 takter er mye mere leketøy en 4 takter. Men kjøper du 2 takter så må du være forberedt på å mekke så det kan være en fordel å ha noe kunskap rundt dette området. Kjør vakkert!! back det opp er du snill? hva mer må mekkes på en 2takt enn en 4takt? det finnes MANGE flere bevegelige deler på en 4takt og er et rent helvete å overhale ift til en 2takt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 At totaktere må mekkes på er en myte som jeg tipper kommer fra crossere etc. Men dette er konkurransesykler. Gatetotaktere er mye mer robuste og krever mindre service enn 4-taktere. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 hvis du ser paa helcross 4takt er det mye mer komplisert og tidskrevende aa holde de i orden, for ikke aa snakke om dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå