Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalingskrav/inkasso fra datingside


Anbefalte innlegg

Jeg ble medlem av en datingside på nett for en del måneder som nå påstår at jeg skylder de et beløp på grunn av et abonnement. Jeg er nesten helt sikker på at jeg har sendt en oppsigelse til de like etter at abonnementet ble inngått, nettopp for å unngå at jeg automatisk blir trukket penger.

 

Slik situasjonen er nå så har de sendt en mail med en betalingspåminnelse hvor de også truer med innkasso dersom jeg ikke betaler innen et par dager. Jeg har sendt svar tilbake og sagt at jeg har sendt en oppsigelse, de nekter for å ha mottatt denne og mener at kravet er gyldig.

 

Hva kan jeg gjøre nå? På min side er jeg som sagt nesten sikker på at jeg har sendt en oppsigelse så jeg er lite interessert i å måtte betale.

 

De har noen vilkår på denne siden: http://www.c-date.no/info/generelle-forretningsbetingelser.html, i mailen jeg har fått fra de er det omtrent samme vilkår men de har lagt på noen punkter hvor de blant annet mener de ikke trenger å sende ut faktura og at de kan sende saker til innkasso nærmest umiddelbart.

 

Noen som har forslag? Eller er det bare å betale og glemme hele saken?



Anonymous poster hash: f922e...039
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan sendte du oppsigelse? Du har vel kvittering/epost på denne?

 

Egentlig krevde de at den skulle sendes via fax.... Men ettersom jeg ikke har det så har jeg sendt via e-post. Igjen så er jeg bare nesten sikker på dette, men begynner jo å tvile litt på meg selv ettersom jeg ikke finner noen sendt mail.

 

Anonymous poster hash: f922e...039

Lenke til kommentar

Vilkårene sier følgende:

De kostnadspliktige tjenestene blir i prinsippet betalt med et engangsbeløp. Det vil si, for det tidsrom man velger tjenesten (3, 6 eller 12 måneder) følger et engangsbeløp. Medlemskapet fortsetter å løpe til kunden sier det opp. Dette må skje innen 14 dager før medlemsperioden utløper.

Slik jeg ser det er det ikke relevant at du sa opp umiddelbart, så lenge du

Det er mulig angrerettloven gir deg rett til å gå fra avtalen, men jeg er ikke helt sikker. Hvis vi ser bort fra eventuell angrerett så har de så vidt jeg kan se sitt på det tørre om de krever deg for avgift for den første perioden du ba om tilgang i.

Lenke til kommentar

Vilkårene sier følgende:

De kostnadspliktige tjenestene blir i prinsippet betalt med et engangsbeløp. Det vil si, for det tidsrom man velger tjenesten (3, 6 eller 12 måneder) følger et engangsbeløp. Medlemskapet fortsetter å løpe til kunden sier det opp. Dette må skje innen 14 dager før medlemsperioden utløper.

Slik jeg ser det er det ikke relevant at du sa opp umiddelbart, så lenge du

Det er mulig angrerettloven gir deg rett til å gå fra avtalen, men jeg er ikke helt sikker. Hvis vi ser bort fra eventuell angrerett så har de så vidt jeg kan se sitt på det tørre om de krever deg for avgift for den første perioden du ba om tilgang i.

 

 

Usikker på om jeg forsto deg helt rett. Jeg har betalt for den første perioden så det er greit, problemet nå er at de mener å ikke ha mottat oppsigelse og vil dermed ha betalt for neste periode.

 

Mener du at de har sitt på det tørre når det gjelder den andre perioden også?

 

Anonymous poster hash: f922e...039

Lenke til kommentar

Det var ikke slik jeg forsto innlegget ditt. Uansett, da må du bevise at du sa opp på riktig måte. Det er ikke så mye annet å si om det.

 

Ser at jeg ordla meg litt dumt ja. Men da er det slik at jeg nå har ansvaret for å bevise at jeg har sendt oppsigelse? Jeg har på følelsen av at de ihvertfall ikke kommer til å være behjelpelige med å sjekke om de har mottatt den.

 

Anonymous poster hash: f922e...039

Lenke til kommentar

Tja, den som hevder å ha et krav må sannsynliggjøre et rettslig grunnlag for det. De har høyst sannsynlig dokumentasjon på at avtalen er inngått, og påstår at du ikke har sendt inn oppsigelse (antar jeg. Det kan jo være at de finner oppsigelsen din når du minner dem på det). Dersom du mener å ha sagt opp avtalen slik at du ikke skylder penger til tross for at du har inngått en løpende avtale så må du dokumentere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...