fAight Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei, Jeg har blitt "highjacked" av winshow og searchv. Hver gang jeg restarter pc'en, settes automatisk www.searchv.com som min hjem-adresse. Har letet rundt på nettet hvordan man fjerner disse. Jeg får fjernet winshow-mappen med alle filene, fjernet alle nøklene med regedit osv. Men når jeg restarter maskinen. Dukker winshow-mappa opp igjen, og www.searchv.com blir igjen satt som hjem-adresse i explorer. Veldig irriterende! Noen som har vært bort i samme problemet? Dele erfaringer og løsninger? mvh ridgea edit: ja, jeg har prøvd spybot og ad-aware, disse finner alle winshow- og searchv-nøklene og fjerner dem. Men de kommer tilbake igjen ved restart. Bruker Norman Anti-virus, er oppdatert! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Vel, skal komme med noen forslag før jeg leter litt på nettet. 1: Start-->Kjør-->Skriv inn msconfig 2: Gå på Oppstart og sjekk om du finner noe ved det navnet der og hindre det i å starte opp. 3: Start opp i sikkerhetsmodues og kjør Ad-Aware og SpyBot, da har de større sjanse for å fjerne det. 4: Skaff deg RegCleaner og kjør en sjekk om unødvendige verdier i registry, hvis det er noen rester fjerner den det. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Løsningen problemer finner du løsningen på her Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 hei, takker for svar eiriksen. Framgangsmåten fra Pestpatrol har jeg prøvd. Den var grei. For fjernet alle nøklene fra winshow og searchv. Ad-aware finner disse. Men problemet oppstår på nytt ved restart eller ny pålogging i windows. Da dukker winshow-filene opp igjen fyller registeret på ny med searchv nøkler. Skal prøve å gjøre det første du foreslo, men nå venter 20 3. klasse elever på meg (praksis). mvh ridgea Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 hahah..ok d var morsomt men nok en gang blir DLL INJECTION brukt. REKLAME.DLL injectet inni Iexplore.exe..hm..let etter modulen i prosessen og slett den! så fjerner du regkeyen og restarter..it should be gone Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Dette er for tiden mitt minste problem, for nå klarer jeg nemlig ikke engang å skru på pc'env Les denne tråden... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 hahah..ok d var morsomt men nok en gang blir DLL INJECTION brukt. REKLAME.DLL injectet inni Iexplore.exe..hm..let etter modulen i prosessen og slett den! så fjerner du regkeyen og restarter..it should be gone ...er du snill og forklarer meg helt eksakt hva jeg skal gjøre? "let etter modulen i prosessen og slett den" -hvordan gjør jeg det? takk -ridgea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå