Gå til innhold

Ulemper med SAS EuroBonus World MasterCard?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at SAS har sånn tilbud nå at hvis man bestiller SAS Eurobonus World Mastercard, så slipper man den første årsavgiften, og man får 3000 poeng hvis man utfører et kjøp innen 30 dager. Tenkte litt på å bestille, kun for å få de poengene, og heller bare avslutte kontoen etter 1 år (eller 3 måneder, for innen da skal man ha fått poengene).

Men jeg er litt redd for at jeg blir lurt inn i noe her. Vil ikke ha noen ekstra utgifter, jeg vil bare ha de poengene :p Noen som har peiling på dette? Er det noe jeg bør passe meg for, eller er det helt kurrant opplegg?

http://www.saseurobonusmastercard.no/Om-kortet/tab/Priser-og-vilkar/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange slike tilbud. Så nylig et fra Shell, med like mange løfter om gratis årsavgift og liknende. Det er vel et relativt kurrant tilbud hvis du har behov for et kredittkort, men kredittkort kan vel aldri kalles kurrant. 3000 EuroBonus poeng tilsvarer vel ca 50 kr (basert på veldig kjapp research og hoderegning).

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Kredittkort kan vel absolutt kalles kurrant, om du har orden i økonomi og betaler på forfallsdato.

Har selv trumf visa som gir 2% trumf på alle vanlige trumf-handler, 1% på alle kjøp i hele verden, og 4% når det er trippeltrumf. Sparer 200-250kr i trumf hver måned, som også kan veksles til EuroBonus poeng. Så lenge man har eFaktura og leser gjennom vilkårene når man signer opp, er det veldig gunstig.

Lenke til kommentar

Så lenge du betaler innen forfallsdato får du ingen ekstra utgifter. Alltid greit å ha ett kredittkort liggende(Så lenge en har styr på økonomien). Bruker dette kortet selv til alle reiser, unngår også årsavgift da jeg er Gull medlem hos SAS. Helt toppers kort, skulle bare ønske kredittgrensen var litt høyere default da jeg ikke har bankid og man må ha dette for å søke om mer..

PS: du får også poeng når du bruker dette kortet, 1 poeng per 10`er du bruker om jeg ikke tar helt feil. Har dratt inn 35K poeng på dette det siste året, helt toppers :)

Det finnes mange slike tilbud. Så nylig et fra Shell, med like mange løfter om gratis årsavgift og liknende. Det er vel et relativt kurrant tilbud hvis du har behov for et kredittkort, men kredittkort kan vel aldri kalles kurrant. 3000 EuroBonus poeng tilsvarer vel ca 50 kr (basert på veldig kjapp research og hoderegning).

Vet ikke helt hvordan du har fått det til å bli 50kr men 3000 poeng tilsvarer en halv bilett til innenlands reise, en vei.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan du har fått det til å bli 50kr men 3000 poeng tilsvarer en halv bilett til innenlands reise, en vei.

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/SpendPoints/award_chart/

6000 poeng = €12. Da blir 3000 = €6 som er ca 60kr.

30 000 poeng = €38. Da blir 3000 = €3.8 som er under 40kr.

Det er skatter og avgifter en må betale, ikke hvor mye poengene er verdt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...