iam99pk Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 hei! dama har just kjøpt en TMS classic 50 2008 mod. og blinklysenen funker ikke også lure jeg på hva ladespenninga er på de. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Ladespenniga skal være ca. mellom 13,5 og 14,4V Jeg er faktisk imponert hvis den mopeden har kjørt i 6 år. De TMS-ene jeg har vært borti har gitt seg etter noen måneder. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 okay... vet ikke om det er en 2008 mod men ho trudde igjaffal d hehe ja satse på ho kan kjøre denne te ho e 18 å fått bli då du vet ikke hvor son ca ledningene ifra spolene til dynamoen kommer ut da? (går på elektro og er ikke så veldig inni å skru på scootere og motorer... så vil ikke gjøre for mye før eg veid noe) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Spolen sitter under svinghjulet, men spenningsregulatoren er et vanlig problem på disse. Kosta ca, 550kr. hos norsk importør og rundt en 100-lapp fra utlandet. Du får også kraftigere regulatorer som passer. http://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/ har masse billige deler, men uheldigvis husker jeg ikke det egentlige navnet på TMS-syklene. Endret 24. april 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 spør sikkert dumt men hvor er svinghjulet?? du måler jo ohm mellom spolene for å finne ut om det er brudd eller stor forskjell for å finne ut om spolen er gåen... og hvis det ikke er det så er det noe galt med spenningsregulatoren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Det du gjør er å måle speningen inn på regulatoren (AC, relativt høy spenning) og spenningen ut til batteriet (DC, 13,5-14,4). Svinghjulet sitter som regel under et rundt deksel på motoren. Typisk på venstre side. Det letteste tror jeg er å finne regulatoren og måle i pluggen på den. Da skal du også kunne ohme spolen. Er ganske sikker på at det kun er én spole. Det er lenge siden jeg sist jeg skrudde på en TMS så jeg husker ikke 100% hvor alt er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå