aadnk Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei! Jeg trenger hjelp til et program jeg holder på med å lage som skal laste ned en side fra internet via Microsoft Winsock. Det er en PHP side med parametre som skal lastes ned og jeg får ikke det til å virke. Winsock kobler seg til serveren og HTTP headeren sendes, men alt som kommer tilbake er en HTTP 400 Bad Request feilmelding. Hva er det som er galt: Her er Winsock_Connect() sub-en: Dim strCommand$ strCommand = "GET /" & MainURL & " /HTTP/1.1" & vbCrLf strCommand = strCommand + "Host: " & Winsock1.RemoteHost & ":" & Winsock1.RemoteHostIP & vbCrLf strCommand = strCommand & "User-Agent: VBOutwarAttackSearch" & vbCrLf strCommand = strCommand & "Cookie: " & Cookie & vbCrLf strCommand = strCommand & "Connection: Close" & vbCrLf & vbCrLf Winsock1.SendData strCommand Som du ser så sendes det en cookie i tillegg. Denne cookien er tydligvis korrekt siden en POST kommando til denne serveren med den cookien virker. MainURL er URL til PHP skriptet. I dette tillfellet er URL-en: rankings.php?start=1&type=1 Hva kan være galt? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Joda jeg fant ut av det. Det hadde sneket seg inn en skrivefeil i headeren. Man skal ikke skrive /HTTP/1.0 men HTTP/1.0 . Og jeg vet at det er en lang tid mellom disse postene, men jeg hadde helt glemt av at jeg spurte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå