Gjest medlem-169651 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Noen skal lage en stor politisk diskusjon ut av hvorfor jeg vil ha en mobil som ikke er laget i Kina. Så derfor spør jeg så enkelt: Hvilke mobiler er ikke laget i Kina? Jeg er ikke interessert i en stor diksusjon om Kina og menneskerettigeter og slikt, jeg vil bare vite hvilke selskaper som lager sine mobiler utenfor Kina. Noen som vet? Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Tenkte også på dette en stund da jeg skulle ha en ny telefon, men syntes det var vanskelig å finne ut av. Bestemte meg til slutt å gi opp av forskjellige grunner. Vennligst ikke døm meg av den grunn, jeg synes det er veldig viktig, men hadde noen ganske gode grunner. Moto X er satt sammen i USA, men selve delene er laget i Kina. Ellers så er denne produsert i Norge DinSide Vanskelig å finne ut av noe, men en ting kan jeg si: Ikke tro at Apple er bedre enn noen andre. Blir spennende å se hva andre finner ut av. EDIT: se forresten den andre tråden som omhandler akkurat det samme Endret 24. april 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Det var min tråd det også, men det var noen som ikke kunne holde seg til det faktiske spørsmålet, så jeg så meg nødt til å lage en ny tråd. Jeg skjønner at det er vanskelig å finne mobiler som ikke lages i Kina. Etter å ha undersøkt litt rundt omkring på nettet har jeg funnet ut at HTC lager mye av sine telefoner i Taiwan, Blackberry lager mye av sine mobiler i Ungarn og Canada, mens Apple lager mye av sine iPhones i Brasil. Fra før av vet jeg at Sharp lager noen telefoner i Japan. Utover disse lages stort sett alt i Kina. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Som jeg har skjønt det lager RIM/Blackburry alt av chipper i USA. Med litt googling tror jeg du finner en del mer om det - det er/var ett av hovedsalgsargumentene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Fant faktisk ut at Fujitsu også lager telefoner i Japan. Det har visst blitt litt "in" i Japan å selge Made in Japan produkter. http://www.kyoex.com/docomo-fujitsu-f-01f-arrows-nx-phone-blue-color/ Blackberry har bevisst valgt å ikke lage telefonene sine i Kina pga at kundene krever at de skal være sikre. Og mange kunder anser ikke Kina som et sikkert sted. Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Ahh unnskyld ( både for linken, og for at jeg ikke holdt meg helt on topic jeg heller ) Men det der ser jo ut som du har funnet det du lette etter. Off-topic warning: Kanskje være sikre på at arbiedsforholdene på fabrikkene i Japan er gode, det er nemlig ikke selvsagt da Japan har en av verdens høyeste selvmordsrater. For det var veld det du var ute etter? Gode arbeidsforhold, eller er du redde for at Kina putter tracking chipper i batteriene, eller noe sånt noe. Husk også å tenke på om du faktisk liker de telefonene Sharp / Fujitsu lager. Litt kjipt hvis du kjøper den, også finner du ut av at det var en drittmobil, og at ble laget under dårlige forhold. Litt sløsing... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå