sveinsel Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) For å fremstille ett tonn ferdig metall trengs to tonn aluminiumoksid. I elektrolysen forbrukes også omtrent et halvt tonn av karbon (som anoden består av). energiforbruket per kilogram produsert aluminium til omkring 12–14 kWh i de mest effektive anleggene i våre dager. Saxet fra: http://www.mn.uio.no/kjemi/tjenester/kunnskap/periodesystemet/vis.php?e=Al&id=258 Produksjon av en bil ca.: 12-14 kWh ganger 2000 kg blir ): 24-28 000 KWh. Her vil definitivt komme avgifter som skal svi! Endret 24. april 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Flott video og spennende bil Jeg trenger en med god plass til bagasje. Jeg har en stasjonsvogn nå, og jeg skulle helst hatt enda litt større plass. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Var noen oppi fjellet med en tesla i påsken... Synd de ikke kom på hva som skjer med batteriet i løpet av en natt med minusgrader... Var noen varme hoder jeg så dagen etter! xDJaja? Jeg har vært flere turer på fjellet med min Model S i vinter, også med temperaturer på rundt -20 i flere netter ikke noe spesielt som skjedde med batteriet... 8 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Flott video og spennende bil Jeg trenger en med god plass til bagasje. Jeg har en stasjonsvogn nå, og jeg skulle helst hatt enda litt større plass. Da er jo Model S med sine 900 liter lastevolum et bra valg! 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Produksjon av en bil ca.: 12-14 kWh ganger 2000 kg blir ): 24-28 000 KWh. Her vil definitivt komme avgifter som skal svi! Nå er det ikke 2 tonn aluminium i en Model S... Aluminium brukes også i mange andre biler enn Model S, så klarer ikke helt å se argumentene dine. 4 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Bra artikkel av HW Men som elektromann vil jeg ha rettet opp følgende: "Mens elbilforeningen i Norge definerer 43 KWh som hurtig, spyr superladeren i dag ut 90 KWh – et tall som snart skal økes til 130 – og det den spyr ut er ren likestrøm." Erstatt KWh med kW, kWh - Energi KW - Effekt 1 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Jøss. Har General Motors gått dukken? Det var nytt for meg. Hvem produserer Chevrolet og eier Opel da mon tro? Lenke til kommentar
Birdy113 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Aller først, så er det ikke samme kjemi som brukes i et mobilbatteri og ett bilbatteri. Energitettheten er mye lavere i batterier for bil, holdbarheten er bedre. Batteriet på Model S har 8 års garanti. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Har sett en regning på 280 000,- før moms, så rundt 350 000,- Det stemmer også som HKS sier at batteriet(Noen? Usikker på om det gjelder alle pakkene) har 8års garanti, men denne gjelder ikke ved normal reduksjon av kapasitet eller noe i den dur, gudene vet hva de mener med det. Så om man er "uheldig" og ødelegger batteripakken slik at man detter utenfor garantien er man mildt sagt fucked og etter 8 år er batteriene garantert blitt mye billigere.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Merkelig at et teknologimagasin klarer å skrive grundigere anmeldelser, enn de fleste bilblader klarer..Merkelig at en nettside for datautstyr i det hele tatt bedriver bilanmeldelser. Særlig når de av en eller annen grunn ser ut til å fokusere på en enkelt bil i alle artiklene sine. Lenke til kommentar
jic Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Batteri bytte på model s koster 80 000 kroner inkludert arbeid for bytte av batteri Lenke til kommentar
Birdy113 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Batteri bytte på model s koster 80 000 kroner inkludert arbeid for bytte av batteri et batteri er like mye som 4 stk av min Passat. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Merkelig at et teknologimagasin klarer å skrive grundigere anmeldelser, enn de fleste bilblader klarer..Merkelig at en nettside for datautstyr i det hele tatt bedriver bilanmeldelser. Særlig når de av en eller annen grunn ser ut til å fokusere på en enkelt bil i alle artiklene sine. Jeg tenkte noe i de samme baner. Når kommer testene av Porsche 918 Spyder og McLaren P1 ?? 1 Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 I alle helvetes dager, dette er ikke typen artikler jeg forventer å se når jeg går inn på hardware.no. Fotball, ishockey og hest neste eller? Pøbelveldet har nådd Hardware.no (gjorde det forøvrig for mange år siden). 3 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Feil i første setning omtrent. Det er bare en elektromotor til drift i Model S. (Ikke elektromotorene i flertall, som det står altså) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Produksjon av en bil ca.: 12-14 kWh ganger 2000 kg blir ): 24-28 000 KWh. Her vil definitivt komme avgifter som skal svi! Nå er det ikke 2 tonn aluminium i en Model S...Aluminium brukes også i mange andre biler enn Model S, så klarer ikke helt å se argumentene dine. Fordi jeg ikke argumenterer, bare belyser. Råaluminium er et kostbart materiale. Og er en vesentlig del av Tesla. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Når kommer testene av Porsche 918 Spyder og McLaren P1 ??Jepp. Vi venter i spenning. Dersom greia er teknologi som sådan hadde vel også årets 1.6 ltr Formel 1 motorer fortjent en gjennomgang. Det er stoff å hente både mht elektronikk (klokking/styring) og til de nylig el-frelste som aldri mer skal sette sine bein i fossilbil (ERS). (Energigjenvinning, kinetisk og varme, ble vel innført i 2009) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Merkelig at et teknologimagasin klarer å skrive grundigere anmeldelser, enn de fleste bilblader klarer..Merkelig at en nettside for datautstyr i det hele tatt bedriver bilanmeldelser. Særlig når de av en eller annen grunn ser ut til å fokusere på en enkelt bil i alle artiklene sine. Som nevnt i artikkelen er Tesla en "teknologibombe". Dette er teknologi folk får tilgang til for en gunstig pris, i forhold til konkurrentene. Og nei, er på ingen måte en Tesla-fanboy. Merkelig at et teknologimagasin klarer å skrive grundigere anmeldelser, enn de fleste bilblader klarer..Merkelig at en nettside for datautstyr i det hele tatt bedriver bilanmeldelser. Særlig når de av en eller annen grunn ser ut til å fokusere på en enkelt bil i alle artiklene sine. Jeg tenkte noe i de samme baner. Når kommer testene av Porsche 918 Spyder og McLaren P1 ?? Hvor mange av de som leser kommer til å eie en 918 eller en P1? Dessuten ble det lagt vekt på en del av utstyret til bilen i denne artikkelen, noe 918 og P1 ikke kan skilte med. Ja, de er hybrider med nyskapende teknologi, men den elektriske drivlinjen i disse bilene er ikke der for å være miljøvennlig, men heller fylle på der motoren sliter med turbolag. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hva koster batteripakken når den ryker? Jeg har hørt den bruker lithium batterier. som alle oss litt kyndige på mobil fronten vet at mobil lithium batterier svekkes over tid. Jeg vet for sikkert at jeg skal ha bil i fremtiden ikke et atomkraftverk på 4 hjul Batteri bytte på model s koster 80 000 kroner inkludert arbeid for bytte av batteri Hvor har du disse tallene i fra? Det ble opplyst om dette når bilene ble solgt. Men etter at folk faktisk har måttet bytte batterier har regningene havnet på 300-350 000,-.... Dette vill såklart endre seg i fremtiden da de nå må gi slipp på å lage en ny bil hver gang noen må bytte batteri(De klarer ikke å produsere nok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå