Gå til innhold

Factory reset og backup med Google konto

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke testet dette annet enn ved bytte til ny mobil. Da la jeg inn min Google-konto. Listen over lagrede wifi-nett ble lastet ned og innstillinger synket. Appene som var installert på den forrige mobilen ble automatisk lastet ned/installert. Så den laster ikke ned alle appene du noensinne har installert/testet. Forøvrig kan også denne listen redigeres.

Du har to alternativer hvis du ønsker å starte på nytt:

1) Skru av backupfunksjonaliteten, konfigurere mobilen slik du vil, skru på backup igjen, kjør en fabrikknullstilling og logg på med din Google-konto under oppstartsprosessen

2) Ta en fabrikknullstilling, hopp over oppstartsprosessen, skru av backupfunksjonen, logg på med din Google-konto, tilpass mobilen og skru til slutt på backupen

Du gjør egentlig det samme, bare i motsatt rekkefølge :)

Husk å ta vare på data (bilder, video, musikk, dokumenter, +++) du har lagret lokalt på mobilen før du nullstiller den!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du skrur av backup-funksjonen på telefonen, så får du spørsmål om du vil slette dataene på Googles servere. Du finner denne funksjonen under Innstillinger. Hos meg ligger den under Backup & reset (har Nexus 5 med engelsk språk).

Hva blir slettet på Googles server ?

Blir alle bilder som er sikkerhets kopiert til Picasa, alle mailene, kontaktene, alle avtaler på Google kalender o.s.v slettet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...