Gå til innhold

Factory reset og backup med Google konto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er (dessverre) ikke mulig å velge hva Google skal ta backup av. Den er enten på eller av. Den tar bl.a. backup av wifi-passord, enkelte innstillinger og hvilke apper som er installert. Den tar ikke backup av appdata (f.eks. hvor langt du er kommet i et spill).

Når du logger på en ny (eller nullstilt) Android-telefon med den samme Google-kontoen, vil appene og innstillingene synkes.

Her kan du se flere detaljer.

OBS: SMS er IKKE inkl.!

Et populært alternativ er Helium. Krever app + program på PC/Mac, men kan til gjengjeld ta backup av det meste.

Lenke til kommentar

Sony PC Companion

PC Companion er en samling verktøy og programmer som du kan bruke når du kobler enheten til en datamaskin. PC Companion inkluderer Xperia™ Transfer, et verktøy for flytting av innhold den gamle telefonen til den nye Xperia™-enheten din. PC Companion gir deg også programvareoppdateringer for enheten, håndtering av kontakter og kalender og en funksjon for sikkerhetskopiering og gjenoppretting av telefoninnhold (programvaretilgjengelighet avhenger av telefon og operatør). Du kan også overføre og organisere medieinnholdet ved å bruke Media Go. Med tiden kan du legge til og laste ned flere programmer når disse gjøres tilgjengelige av Sony eller operatøren din.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du skrur av backup-funksjonen på telefonen, så får du spørsmål om du vil slette dataene på Googles servere. Du finner denne funksjonen under Innstillinger. Hos meg ligger den under Backup & reset (har Nexus 5 med engelsk språk).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skrur av backup-funksjonen på telefonen, så får du spørsmål om du vil slette dataene på Googles servere. Du finner denne funksjonen under Innstillinger. Hos meg ligger den under Backup & reset (har Nexus 5 med engelsk språk).

Aha, Takk for den :)

Lenke til kommentar

Vet du om mailene, gtasks og kontaktene vil slettes ?

Lenke til kommentar

Data & settings restored using Android Backup Service

When you add your Google Account to a Nexus or Google Play edition device, your data that was previously backed up is restored to the device.

Google Calendar settings

Wi-Fi networks & passwords

Home screen wallpapers

Gmail settings

Apps installed through Google Play (backed up on the Play Store app)

Display settings (Brightness & Sleep)

Language & Input settings

Date & Time

Third-party app settings & data (varies by app)

Kilde

Så svaret er NEI, kontakter og mail slettes ikke. For det meste så er det innstillinger.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

When you add your Google Account to a Nexus or Google Play edition device, your data that was previously backed up is restored to the device.

Google Calendar settings

Home screen wallpapers

Gmail settings

Date & Time

Kilde

Så svaret er NEI, kontakter og mail slettes ikke. For det meste så er det innstillinger.

Hvor fant du det du siterer til ? Jeg finner ikke det via linken du postet til :(

Lenke til kommentar

Google Calendar settings

Home screen wallpapers

Gmail settings

Date & Time

Kilde

Hvor fant du det du siterer til ? Jeg finner ikke det via linken du postet til :(

Planen var å begynne med "tom" mobil. Nå har jeg installert av avinstallert VELDIG mange apper og jeg har en mistanke om at det er dette som har gjort at mobilen er blitt så ekstrem treg.
Derfor ønsker jeg å begynne med "blanke ark".
Men sånn jeg tolker det så vil appene og noen instillinger fra noen av disse og følge backup'en eller tolker jeg dette feil ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...