Dufen Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hei. Jeg er ute etter et videokamera til å filme jakt og fiske. Jeg har et budsjett på >35ookr og vil gjerne ha et kamera som kan tilkobles ekstern mikrofon siden jeg har fått inntrykk av at det er mer en nødvendighet enn et tilvalg. Kan det være en ide å kjøpe et speilreflekskamera som kan filme? Eller vil det bare bli et kompromiss? Framerate? Noe å tenke på? Kjappe jaktsituasjoner kan det jo være greit å ha litt å gå på for å kunne dybdeanalysere feil man gjør og hvor man kan forbedre seg... Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Skal du sjøl filme mens du fisker/jakter? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Litt, det er mest tiltenkt filmet fra stativ. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 De aller fleste videokameraer i prisklassen fra litt under 2000 kr og oppover duger, vil jeg påstå. Hva med et du har på hodet, kan det være et alternativ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Funker dårlig. Hodet legges i forskjellige vinkler avhengig av situasjon. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Blir ikke det litt av sjarmen? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Njaaaaa... Å se på film som bare virrer rundt gjør en svimmel på rekordtid... Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Men den skal vel redigeres? Jeg vet ikke mer å si, tror jeg, sjøl har jeg et Sony videokamera (ca 1800 kr) og et Lumix kompaktkamera (1000 kr) som jeg bruker til å lage de snuttene jeg har behov for, og de dekker mitt behov. Jeg har også et Nikon D300s speilrefleks som jeg ikke bruker til filming. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Jeg er avhengig av god optikk og relativt høy framerate. Saktefilm er viktig for å kunne analysere egne feil i gitte jaktsituasjoner. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Men det er noe du får hjelp til i butikken når du velger faghandelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå