MarteDK Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hei :-) Jeg er en nysgjerrig jente som oppriktig lurer på om man har rett til fri på dager som er inneklemte. For eksempel har vi fri 1. mai som er på en torsdag, men har IKKE fri dagen der på, fredag. Hvorfor er det slik? Setter stor pris på svar. Mvh. ungdomsskoleelev :-) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hvorfor skulle du ha fri på en helt vanlig arbeidsdag? Noen bedrifter velger å innføre at såkalte "inneklemte" dager blir fri, men da koster det de ansatte 1 feriedag normalt sett. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Fordi det er ingen grunn til det. 2. Mai er ingen helligdag, og derfor er det ikke fri. Ja, det er kjipt at vi få inneklemte dager, men det skjer hvert eneste år omtrent på en eller annen fridag. Lenke til kommentar
strømmeren Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg mener at det burde bli fri alle de inneklemte dagene, siden alle andre skoler enn Mellomhagen får fri. Mvh Strøm Lenke til kommentar
MarteDK Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Var bare det at mange andre ungdomsskoler i kommunen har fått fri, og lurte bare derfor på om det var en grunn til dette. Takk for svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Det er nok fordi skolen har tatt seg planlegningsdag 2. Mai. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Dere får planlegningsdagen en annen dag. Husker at det var mye av den samme klagingen når jeg gikk på ungdomsskolen, nå setter jeg pris på hvilken som helst dag fri. Lenke til kommentar
MarteDK Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Men hvis de ikke har planlegningsdag, kan det da være en annen grunn? Lenke til kommentar
strømmeren Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 nei,de får ikke fri på grunn av planleggingsdagene Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Kan du ikke bare spørre arbeidsgiver om du kan få ta ut en feriedag den dagen? Hvis du jobber en plass der det er praktisk mulig så bruker arbeidsgivere å være fleksible på ferieuttak. Enkelte fridager som 1. mai, 17. mai, 25. desember osv er faste datoer og ikke faste ukedager som f.eks 2. påskedag (alltid på en mandag). Derfor varierer de inneklemte dagene både i antall og hvor mange som treffer onsdag, fra år til år. Inneklemte dager er vanlige arbeidsdager. Det er opp til arbeidsgiver og arbeidstaker å avtale eventuelt ferieuttak disse dagene. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Vi har fri, men vi har bare fått beskjed om at det er en inneklemt dag. Tror det er fordi vi går litt for mye på skolen i løpet av uken, og når det blir samlet kan vi få en fridag. Lenke til kommentar
odakaa Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 På skolen min får vi fri 2. mai, men vi startet på skolen igjen en dag tidligere enn flere jeg kjenner som ikke har fri 2. mai. Kan hende det har noe å gjøre med det... Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Man har fri første juledag, første nyttårsdag, første påskedag, første pinsedag. Hvorfor ikke første første mai-dag? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå