Sheldon C Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Har sett en del på Pawn stars, pantelånerne i detroit, cajun pawn stars på Max/History Ganske underholdende med all slags rariteter folk kommer inn med for å pantsette eller selge. Spørsmålet er som følger...er alt arrangert på forhånd? Regner med at de plukker kunder med interessante objekter, men hva med forhandlingene om pris? Er alt dette nøye regissert eller er det reelle forhandlinger? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Tipper en del av tingene er regissert. Foretrekker Vegas. Typisk for seriene: Vegas: I got a friend who happens to be an expert - can I give him a call? Detroit: Handler ikke om gjenstander i det hele tatt - bare om familiekrangling og elendig kundebehandling. Cajun har jeg knapt sett - så det vet jeg ikke hva handler om. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Cajun pawn stars er veldig bra og likt Vegas, fokuserer på gjenstander. Detroit pawn stars virker veldig arrangert. Nekter å tro at noen kan være så ufordragelig som hun kjerringa (søsteren til seth). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Detroit pawn er mere som American Chopper, fokuserer på en skranglete familie m/ tilhørende dramalama. Jeg tror mye av dette "TruTV" greiene er fake. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg har sett mye på disse programmene. Jeg tror mye er arrangert. Rick som er i Vegas pleier som regel å være ledig, samme med Cory hvis det kommer noe interessant inn. Jeg liker Pawnstars i Vegas best. Der lærer man litt om historien, og de virker mye mer interessert i hva som kommer inn i butikken en de i Detroit. I Detroit er det bare drama. For meg virker det som de er mer ute etter penger, ikke hva som kommer inn. Kommer sjeldent inn noe jeg har interesse av uansett. Føler også at de "lurer" kundene sine når de kjøper gjenstander, og når de selger. Er bare drama der uansett. Cajun Pawnstars er i Louisiana. Det er veldig likt de i Las Vegas. De er også veldig interessert i våpen slik som de i Vegas. Disse kjøper også båter, det styrer som regel de andre unna. De også veldig opptatt av historien til Louisana. Jeg liker Cajun Pawnstars bedre enn Hardcore Pawn Gold and Silver( Detroit). Jeg er ganske sikker på at mye er arrangert. Godt mulig de ringer før de kommer å får beskjed om å stikke innom med gjenstanden. For meg blir det god TV av det, så det gjør ingen ting Endret 24. april 2014 av -Twix- Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Det meste er arrangert. De stenger praktisk talt av butikken når det filmes der, de få kundene som er igjen får beskjed om hvor de skal stå og hva de skal gjøre etc.. Til vanlig er butikken mye fullere enn det man får inntrykk av på TV. Rick, Corey, Chumlee osv er sjeldent å se på en vanlig dag. Old Man skal visstnok være ganske ofte tilstede. Bare Google "Visit Gold and Silver Pawn Shop", så får dere utallige med skildringer fra folk som har vært der en helt vanlig dag og som en del av en ferie etc. Ser dere på American Restoration? For dere som er interessert i gjenstandene er det et knallbra program som virker mye mer "ekte". Edit: Hardcore Pawn er scriptet fra ende til annen. TruTV har bekreftet det mange ganger. Ting kan være basert på "actual events", men alt er skuespill. Endret 26. april 2014 av magnusalex 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Det meste er arrangert. De stenger praktisk talt av butikken når det filmes der, de få kundene som er igjen får beskjed om hvor de skal stå og hva de skal gjøre etc.. Til vanlig er butikken mye fullere enn det man får inntrykk av på TV. Rick, Corey, Chumlee osv er sjeldent å se på en vanlig dag. Old Man skal visstnok være ganske ofte tilstede. Bare Google "Visit Gold and Silver Pawn Shop", så får dere utallige med skildringer fra folk som har vært der en helt vanlig dag og som en del av en ferie etc. Ser dere på American Restoration? For dere som er interessert i gjenstandene er det et knallbra program som virker mye mer "ekte". Edit: Hardcore Pawn er scriptet fra ende til annen. TruTV har bekreftet det mange ganger. Ting kan være basert på "actual events", men alt er skuespill. I motsetning til South beach tow Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Er faktisk ikke helt reality det heller. A truTV spokesperson told Radar that the show, which follows Tremont Towing, “features real people and is based on real situations. Due to production needs, some scenes are reenacted.” I enkelte scener ser man også de samme skuespillerne i kulissene rundt. Endret 26. april 2014 av magnusalex Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) De biltauings showene må jo være ENDA mere scriptet. Så mye hysteriske folk finnes ikke i virkeligheten. Kan vel trygt si at INGEN truTV show er "ekte", men basert på virkelige historier ja. Det der jousting/ridderprogrammet som gikk en stund var jo også bare drama og svada. De kjører samme opplegget som The Hills på MTV. Alle scenene er redigerte og koreograferte, men gjenskapes av de samme folkene som opplevde det selv. Bare noen dager/uker i etterkant etter et script. Endret 26. april 2014 av Bytex Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Forskjellen på objektene som ramler inn i Detroit vs Vegas er vel at Detroit er en by med ekstremt mye fattigdom mens økonomien i Vegas ikke har lidd under den samme skjebnen. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Forskjellen på objektene som ramler inn i Detroit vs Vegas er vel at Detroit er en by med ekstremt mye fattigdom mens økonomien i Vegas ikke har lidd under den samme skjebnen. Nevada (Las Vegas) gir ikke elenger ut løyve til pantelånere, men de som hadde det fra før får fortsette, og de er derfor mer high end enn "vanlige" pantelånere i resten av USA, men som du sier du finner ikke en mer skakkjørt by i USA enn Detroit, så selv om de er en ordinær pantesjappe, så er de nok veldig lavt nede på skalaen grunnet fattigdommen/arbeidsledigheten i Detroit (imens Pawn Stars er helt over skalaen fordi pantelåning så og si ikke eksisterer i Nevada).. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Edit: Hardcore Pawn er scriptet fra ende til annen. TruTV har bekreftet det mange ganger. Ting kan være basert på "actual events", men alt er skuespill. Men hvis du ser gamle nyhetsinnslag fra American Jewelry and Loan så ser du at det ikke langt ifra sannheten (og på de gamle nyhetsbyråbesøkene så var faktisk Ashley tynn og kunne nok kalles søt/fin, dette var før hun sluttet pga barnefødsler, altså lenge før hun kom tilbake til butikken når broren hadde så og si tatt over skuta), iallefall når det kommer til hvordan visse kunder oppfører seg.. Endret 26. april 2014 av AnthonyEdwardS Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Søkte opp Gold and Silver Pan på googe maps Ganske lang kø der ja, ser ikke det i serien. https://www.google.no/maps/@36.161907,-115.145526,3a,75y,130.36h,66.86t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQ1YAHJLZEgJc3suJA3fYTA!2e0 Lenke til kommentar
CrowH Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Vegas er nærmere sannheten enn Detroit, det er det nødt til. Selv om begge er skuespill. Er veldig sikker på dette. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Alle seriene er ordnet på forhånd. I Vegas er det ikke i nærheten av det du ser på tv. Er milevis av køer der av folk som skal inn for å se på ting og/eller møte på Rick, Cory eller andre (som aldri er der). Samme gjelder Detroit. Herre så latterlig. Bare mørkhudete personer som går inn og ut i butikken og krangler. Er så planlagt som det går an å bli. Cajun er det som er nærmest sannheten spør du meg, har ikke sett så mye på det egentlig. Men er vell litt av det samme der også? Alt skal bare bli "bra tv". Noe for enhver sin smak i de tre nevnte pantelånerene. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Et annet program som garantert er scriptet er Storage wars. Merkelig hvordan det nesten alltid er hovedpersonene i programmet som vinner budrundene. Har også lest at en del av de interessante objektene de alltid finner i oppbevaringsboksene er plantet i forkant av programmet....slik at vinneren kan oppsøke en ekspert og få en verdivurdering. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Må si jeg ikke er helt fan av denne fake-dokumentar greia, blir vanskelig for seere og vite om det faktisk er reelt det man ser eller bare scriptet. Lurer litt på Moonshiners, er det scriptet? For det er jo kriminalitet fremført på TV. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Et annet program som garantert er scriptet er Storage wars. Merkelig hvordan det nesten alltid er hovedpersonene i programmet som vinner budrundene. Har også lest at en del av de interessante objektene de alltid finner i oppbevaringsboksene er plantet i forkant av programmet....slik at vinneren kan oppsøke en ekspert og få en verdivurdering. Det MÅ jo være en del sannhet i det som skjer i storage wars da de er ekte personer.... var jo noen som fant malerier for 2 millioner kroner, slikt MÅ jo være sant hvis ikke finner man det jo ut uansett. Når det gjelder at det alltid er hovedpersonene som vinner er det faktisk slik at det er kun de auksjonene som vises, ikke alle de andre. Tror mye er iscenesatt men tror også det meste er virkelig... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Det er bare å legge merke til budrundene og se hvor passive de andre deltakerne er. Mulig det er reell budkrig mellom hovedpersonene, men her har de andre garantert fått instrukser. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Muligens 2 nye episoder av Pawn Stars på History channel ikveld kl 21. Etterfølges av 2 episoder med Cajun Pawn stars. Jeg har ihvertfall ikke sett noen av disse før. God med noe nytt for de sender utrolig mye repriser på disse kanalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå