muummi Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Har noen vinduer som det har sittet gaffateip på. Jeg fikk revet av teipen, men et tykt lag med lim sitter igjen. Noen som har noen tips for å få av dette? Har prøvd med salmiakk uten nytte. Kan aceton være tingen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Prøvd f.eks label-off, som er laget for å fjerne limrester? http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Label-Off-36590/ 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg mener ikke å kapre tråden, men fungerer denne? Sliter stort med å fjerne restene fra oblatene på bilen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Bruk rødsprit for å fjerne restene fra oblatene på bilen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg ville satser på aceton. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Har noen vinduer som det har sittet gaffateip på. Jeg fikk revet av teipen, men et tykt lag med lim sitter igjen. Noen som har noen tips for å få av dette? Har prøvd med salmiakk uten nytte. Kan aceton være tingen? Det er å få kjøpt en redskap, som er beregnet for fjerning av malig på glass/vindusglass. Husker ikke navnet, men det er en slags malings- skrape. En skyver fremover, for å fjerne malingsrester/sprut. Stanly har en type, beregnet for Stanly blader (for Stanly linoliumskniver - gammel type). Min er i rød plast, men den er noen år gammel. Det finnes også andre merker på markedet. Bruk den først, da fjærer du mesteparten. Sitter det noe igjen kan du forsøke med et løsningsmiddel. Du må trolig opp på tri, eller aceton. Går nok med aceton direkte også, men du må nok regne med noe forbruk. Og en slik Stanly redskap (malingsfjerner), er likevel nyttig å ha for folk som vedlikeholder vinduer. Har glemt bort slik tape selv og da er det vanskelig å fjerne limet. Så en påminnelse,for oss alle. Ferdig med malingen - så må en fjærne tapen få dager etter at malingen er størknet. Editt: Endret litt på teksten her. Endret 30. april 2014 av Friluftskar Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Biltemas "Label Off" er helt suveren. Den har en egenskap som gjør at limet ikke lenger fester seg. Den løser ikke opp limet så du må passe på å fjerne det før det setter seg igjen, tørkepapir er tingen, eller såpe og vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå