Gå til innhold

Samsungs genuine inkompetanse


Anbefalte innlegg

Jeg er muligens pessimistisk i mitt syn på verden, men jeg er nå altså 100% sikker på at jeg kan gå rett bort til utvikleren i samsung og forklare han hvorfor han er en komplett idiot på under 2 minutter - og tilogmed overbevise han om at jeg har rett.

Og det kommer fra en som ikke har noen spesiell utdanning. (Hva skjer egentlig med verden?)

"I" blir til "ikke" og "forandret" kan bli til "forferdelig" osv.

Hvis jeg skal skrive: "Jeg er i Oslo" blir den automatisk til "Jeg er ikke Oslo"

Det er jo en eneste skandale, og skal faktisk ikke være mulig engang.

 

(Selvsagt med unntak av evt et argument om at produktet er laget dårlig med den hensikt å tjene penger på å forbedre det i fremtiden)

 

hvis jeg skriver "hebsikt" så er det naturlig at den endrer seg til "hensikt", men den elendige autokorrekten kan den finne på å endre det til f.eks "hest".

Hvorfor er det slik? I 2014 skal det ikke være vanskelig i det hele tatt å ha en fungerende autokorrekt.

Det er fullstendig opplagt at det ikke går an å bomme SÅ miserabelt på tastene.

 

Og bonusspørsmålet; noen som evt har et forslag til hvordan jeg kan forbedre autokorrekten? Noen nedlastninger eller lignende? For jeg liker den når den funker. Dette gjelder en Samsung Note 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har bare én utvikler så du kan bare gå bort til han, fortelle hva du mener om han og forvente at han legger seg ydmykt i støvet, beklager og fikser den norske stavekontrollen før arbeidsdagen er over.

 

Samsung håver bare inn rundt 3 milliarder kroner om dagen så det er lite som tyder på at de gjør noe rett.

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har bare én utvikler så du kan bare gå bort til han, fortelle hva du mener om han og forvente at han legger seg ydmykt i støvet, beklager og fikser den norske stavekontrollen før arbeidsdagen er over.

 

Samsung håver bare inn rundt 3 milliarder kroner om dagen så det er lite som tyder på at de gjør noe rett.

 

;)

Markedsandel er ikke det samme som bra kvalitet ;) Det er bare å se på feks Gilette, som dominerer barberbladmarkedet så mye at folk nesten ikke vet det finnes et alternativ. Og alternativet er både bedre, og billigere (DE Razor).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i det, men noe rett må de jo gjøre når de klarer å omsette for 3 milliarder kr om dagen. For eksempel at ingen tenker på kvaliteten til stavekontrollen når de skal velge telefon, ergo bruker ikke Samsung ressurser på å fikse det heller. Telefonene selger jo på helt andre spesifikasjoner og grunnlag.

 

Det beste kjøpere kan gjøre er å stemme med lommeboka. Kjøp noe med god kvalitet på det man bryr seg om. For eksempel stavekontrollen. Eller dropp Samsungs stavekontroll til fordel for konkurrenters.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Enig i det, men noe rett må de jo gjøre når de klarer å omsette for 3 milliarder kr om dagen. For eksempel at ingen tenker på kvaliteten til stavekontrollen når de skal velge telefon, ergo bruker ikke Samsung ressurser på å fikse det heller. Telefonene selger jo på helt andre spesifikasjoner og grunnlag.

 

Det beste kjøpere kan gjøre er å stemme med lommeboka. Kjøp noe med god kvalitet på det man bryr seg om. For eksempel stavekontrollen. Eller dropp Samsungs stavekontroll til fordel for konkurrenters.

Ja, de er flinke til å "selge" telefoner. Det må de være siden det er det de tjener penger på. De er lite tjent på at folk har telefonen sin i år.

 

Leste jo nettopp en artikkel her om at INGEN brukte Samsung sine egne apper, noe som er helt forståelig med tanke på hvor latterlig lite arbeid de har gjort med dem.

Lenke til kommentar

Enig i det, men noe rett må de jo gjøre når de klarer å omsette for 3 milliarder kr om dagen. For eksempel at ingen tenker på kvaliteten til stavekontrollen når de skal velge telefon, ergo bruker ikke Samsung ressurser på å fikse det heller. Telefonene selger jo på helt andre spesifikasjoner og grunnlag.

 

Det beste kjøpere kan gjøre er å stemme med lommeboka. Kjøp noe med god kvalitet på det man bryr seg om. For eksempel stavekontrollen. Eller dropp Samsungs stavekontroll til fordel for konkurrenters.

Der treffer du spikeren på hodet. Så lenge folk kjøper telefoner på rene tekniske spekker og/eller pris er det ingen incentiver til produsentene for å forbedre den ikke-kvantifiserbare kvaliteten. HTC prøvde seg med ONE X, og det gikk dritt. De eneste som helt reelt klarer å få til gjennomført kvalitet på telefon i dag er Apple (og faktisk - til en viss grad iallfall - Nokia med Win Mobile).

 

Samsung er kanskje aller verst av alle - de designer software (og tildels hardware, men der er de bedre) vha sjekklister. Det er ikke så farlig hvordan eller om det virker, så lenge det kan listes opp på feature-lista.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis DETTE er hovedproblemet, så har man virkelig ikke stort å klage over... Makan.

Hadde det vært et maskinelt problem, eller noe alvorlig med fastvaren, så blir det raskt litt annerledes.

Men at stavekontrollen eller foreslåtte ord i norsk ordliste er dårlig, kan vel knapt kalles en feil. Spesielt ikke når du har Google Play med tusenvis på tusenvis av Apper, hvor en del av dem altså inkluderer gode alternativer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis DETTE er hovedproblemet, så har man virkelig ikke stort å klage over... Makan.

Hadde det vært et maskinelt problem, eller noe alvorlig med fastvaren, så blir det raskt litt annerledes.

Alvorligheten av et problem må alltid sees i sammenheng med hvor ofte det opptrer. I og med at de aller fleste brukere aldri vil bytte ut tastaturet vil jeg si at en feil som dette er en skikkelig alvorlig feil ved fastvaren (som shippes med telefonen).

 

Brukernes oppfatning er det eneste som teller når man kommer til usability-feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at det er ganske forventet at en autokorrektur gjør slike småfeil, og aldri vært borti noen som reagerer så kraftig på det. Og Samsung er på ingen måte alene om dette.

 

Nå bruker jeg av den grunn sjelden autokorrektur, og forventer heller ikke at det skal funke like bra som f.eks Word, som jo er vesentlig kraftigere programvare enn en simpel autokorrektur.

Og nei, jeg vil ikke så enkelt si at bare fordi noe opptrer ofte, så er det en større eller mer alvorlig feil.
Har hatt kunder som mener en PC er ubrukelig så lenge ikke Word åpner seg med PCen. Også dette er en liten fillefeil, som du kan/må justere selv.

 

Og når man får en feil, så kan det jo kanskje være bedre å prøve å få hjelp til å løse dette, for det er fullt mulig å finne andre løsninger rundt det. Ja, slik de fleste gjør når de har en feil med andre ting. (måtte da for TS sin del vært bedre å skrevet om hvordan problemet kan fikses? I stede for å snakke om hvor idiot selskapet og denne hypotetiske utvikleren er).

 

Men en feil er en feil, det skal jeg ikke si noe på. Og Samsung har absolutt forbedringspotensiale.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis DETTE er hovedproblemet, så har man virkelig ikke stort å klage over... Makan.

Hadde det vært et maskinelt problem, eller noe alvorlig med fastvaren, så blir det raskt litt annerledes.

 

Men at stavekontrollen eller foreslåtte ord i norsk ordliste er dårlig, kan vel knapt kalles en feil. Spesielt ikke når du har Google Play med tusenvis på tusenvis av Apper, hvor en del av dem altså inkluderer gode alternativer.

Hvis DETTE er svarene er det ikke mye håp for klaging på diskusjon.no... Makan.
Hadde det vært maskinelle roboter, eller folk med alvorlig downs, så hadde det raskt vært litt annerledes.
Men at svarene her er så tullete, kan vel knapt kalles overraskende. Spesielt ikke når man er klar over at folk flest liker å kverulere for kveruleringens skyld.
Okei, nok sarkasme; men jeg er strengt tatt rimelig overbevist om den mest sentrale funksjonen man har på en touchtelefon er å kunne skrive korrekt? :) Hvis ikke DET går an å klage over uten at det skal komme noen bedrevitere å fortelle hvor latterlig jeg er som klager over et så KRYSTALLKLART problem, da er det lite håp for verden.
Uansett; det er selvfølgelig uaktuelt å skru den av, da det positive med autokorrekten åpenbart veier opp for det negative... Å kommentere dét er like unødvendig som å si at jeg kan kjøpe Grandiosa i stedet for Big One, fordi jeg klager over utvalg i pizzadisken. Det at man kan velge mellom to onder, gjør hverken det ene eller andre til noe bedre.
Må få si at jeg er rimelig lei avskum som er ute etter å kverulere og bevise sin intelligens ved å rakke ned på andre. Fullstendig latterlig - og spesielt når det kommer fra en moderator. Bare fordi det finnes mennesker som sannsynligvis er mer intelligente enn deg selv er det unødvendig å gå rundt å gjøre narr. Snakk om å ha lite å finne på.
Hvorfor er mennesker så glad i å være uenige? Selv når man har rett? Et mer etisk korrekt svar ville vært:
"Enig, det er fullstendig latterlig at det ikke går an å ha et ordentlig skriveprogram engang, som tross alt er det viktigste på en telefon, når det kommer fra et så stort selskap som Samsung" Men sta og ubrukelige som folk flest er, så er det viktigere å være uenig for å høres kul eller smart ut. Huff, dere har mye å lære.
Poenget er at det gjør ikke noe at det skjer EN eller kanskje TO ganger. Men når jeg HVER ENESTE GANG... skal skrive "i" så blir det redigert til "ikke", (eller "informasjon" og "igjen" har også forekommet) - og med ingen mulighet til å gjøre slik at det ikke skjer - så føler jeg mer at jeg håper noen kverker faenskapet som står bak - Og får ansatt noen som faktisk har et snev av intelligens og kreativitet i den trange lille nøtta si. Han som er hovedsjef for utviklerne er garantert en egoistisk jævel som sikkert håver inn millioner i året.
Jeg husker for eksempel et program som het Musicmatch for noen år siden var helt fantastisk, og ble kåret til beste musikkprogram mange år på rad. Så tok det store drittselskapet Yahoo over, og ødela programmet TOTALT. (Selv om det muligens fikk flere brukere enn tidligere på grunn av stor markedsføring, det skal jeg ha usagt.) Men det vant ikke flere priser i hvertfall. Det at man er flink til å markedsføre seg har overhodet ingen verdens ting å gjøre med hensyn til kvalitet, intelligens eller dyktighet. (Og det er i det hele tatt latterlig at noen gidder å nevne at de tjener masse penger, og bruker det som argument for at de vet hva de driver med.) Det at man tjener mye penger har for meg ingen verdens ting med dyktighet å gjøre. Problemet er at folk i dag er såpass apatiske, at flesteparten gidder ikke engang å klage. Bruk-og-kast samfunnet har tatt så over, at noen de rekker å klage er det et nytt produkt på vei uansett. Faktisk er vel et nytt produkt på vei nesten allerede før det er lansert.
Fra min side er vel dette like mye en liten klage rettet til den kyniske kapitalismen så vel som selve telefonen. Jeg er bare en stakkar som prøver å henge med i tiden, som av diverse grunner hater teknologi fordi det ruinerer og ødelegger verden. Så til de grader. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fra min side er vel dette like mye en liten klage rettet til den kyniske kapitalismen så vel som selve telefonen. Jeg er bare en stakkar som prøver å henge med i tiden, som av diverse grunner hater teknologi fordi det ruinerer og ødelegger verden. Så til de grader. :)

 

Det er ikke værre en at du kan kaste Samsungen i søpla, kvitte deg med ditt kabelTV-abonement, kutte tilgangen til internett, frakoble deg fra strømnettet, etc slik at du ikke lenger kjøper noe av disse fryktelige tingene som Kapitalismen tilbyr, og som ødelegger verden ;)
Lenke til kommentar

 

Fra min side er vel dette like mye en liten klage rettet til den kyniske kapitalismen så vel som selve telefonen. Jeg er bare en stakkar som prøver å henge med i tiden, som av diverse grunner hater teknologi fordi det ruinerer og ødelegger verden. Så til de grader. :)

 

Det er ikke værre en at du kan kaste Samsungen i søpla, kvitte deg med ditt kabelTV-abonement, kutte tilgangen til internett, frakoble deg fra strømnettet, etc slik at du ikke lenger kjøper noe av disse fryktelige tingene som Kapitalismen tilbyr, og som ødelegger verden ;)

 

Jo, fordi ingen andre vil gjøre det :) Akkurat som at i dag må jeg ha Facebook og Snapchat for å kunne møte folk. Mens hvis jeg IKKE har det så møter jeg jo ingen omtrent. Valgmuligheten jeg ser etter finnes ikke :) Så nei, teknologi kan jeg dessverre ikke leve uten. Men jeg er overhodet ikke av dem som bør klage, totalt sett har jeg det utrolig fint. Menneskets svakhet - og styrke - er åpenbart at det aldri blir fornøyd. (Mye vil ha mer, derfor vil rike rikinger som allerede er altfor rike men ikke rike nok; bli bli enda rikere.) Men akkurat at skriveprogrammet til samsung medfører utallige slag påført på eget hode i raseri, eller et uvisst antall slag i veggen, mener jeg er unødvendig. Ja, jeg blir fort sint.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har prøvd eksemplene til ts? På min trofaste Samsung (som er langt fra ny og kjører 2.3.6) så blir "Jeg er i Oslo" riktig og hvis jeg skriver "hebsikt" så retter den korrekt til "hensikt". Bruker orginalt tastatur og standard ordbok. Er det noe rart med ts sin telefon eller er ordboka blitt så mye dårligere?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fra min side er vel dette like mye en liten klage rettet til den kyniske kapitalismen så vel som selve telefonen. Jeg er bare en stakkar som prøver å henge med i tiden, som av diverse grunner hater teknologi fordi det ruinerer og ødelegger verden. Så til de grader. :)

 

Det er ikke værre en at du kan kaste Samsungen i søpla, kvitte deg med ditt kabelTV-abonement, kutte tilgangen til internett, frakoble deg fra strømnettet, etc slik at du ikke lenger kjøper noe av disse fryktelige tingene som Kapitalismen tilbyr, og som ødelegger verden ;)

Jo, fordi ingen andre vil gjøre det :) Akkurat som at i dag må jeg ha Facebook og Snapchat for å kunne møte folk. Mens hvis jeg IKKE har det så møter jeg jo ingen omtrent. Valgmuligheten jeg ser etter finnes ikke :)

I min tid, som riktignok er en stund siden, så gikk vi ut døra når vi skulle møte noen.

 

At dørene har blitt eliminert i Norge er, for meg, en nyhet. ;)

Lenke til kommentar

Bare for å si det kort og enkelt. 'There is an app for that' som fikser tastaturproblemene på din Android enhet på samme måte som at det alltid blir fortalt 'there is an app for that' til iOS brukerne som liksom skal løse alle problemene for iOS.

 

Jeg har selv brukt det standarde Samsung tastaturet over lengere perioder under Android 4.2.2, Android 4.3 og Android 4.4.2 på min Samsung Galaxy S4 og har aldri hatt noen problemer med dette som du som laget denne posten klager over med at Samsung tastaturene alltid har lært seg hva og hvordan jeg skriver.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...