Gå til innhold

Høyreekstremisme!

Anbefalte innlegg

Vonfaff

Riktig som du sier. Det kommer etter Tybrings Gjedde innlegg. Men han oppfordret at vi alle skulle anmelde det man mente var rasisme og diskriminering. Du klarer sikkert å søke det opp.

Vi er uenig om Eskil er ekstrem eller ikke. Jeg mener alle som vil sette begrensninger for ytringer eller anmelde er ekstreme.

Media og journalister har jeg nevnt som ekstreme, men som sagt, jeg har ikke nevnt navn og vil ikke gjøre det.

Jeg blander ikke begreper, men ser vi er uenige.

I forhold til påvirkning så påvirkes alle. Men ytre venstre er i en helt egen rolle. Skolebøker er til og med påvirket, jeg har tre barn. Når jeg studerte var flere bøker påvirket og direkte feil om politikk her i Norge. Spesielt FrP sin politikk var feil sitert. Dette er en del av det jeg påpeker som farlig. Se hvordan dagbladet med Marie Simonsen feilinformerer om FrP. De har en egen kamp. Man skal være uenig, men real i sin argumentasjon. Jeg sier ikke at Simonsen er ekstrem, hun forstår bare ikke bedre.

Nå må jeg ta en pause. Synes du er fin og diskutere med, selv om vi er uenig. Du har mange gode argumenter. Det er bra. Så takk for det.

Trusler om straff på ytringer er ekstremt. Eskil og AUF må gjerne motargumentere. Regner med du forstår forskjellen. Eskil og hans gjeng kan ytre seg fritt som de vil. Men anmeldelse, det er ekstremt og ikke noe som hører hjemme i et fritt demokrati.

Jeg forstår forskjellen, det er du som ikke gjør det: Eskil Pedersen mente at folk burde ta ansvar for det de skrev, og det er jeg helt enig i. Samtidig foreslo han at folk som så BRUDD på ytringsfriheten anmeldte LOVBRUDDENE! Dette er to forskjellige ting, og som du sikkert forstår er ikke dette en trussel, men et innlegg i en debatt som akkurat da pågikk.
Hvis du virkelig mener at anmeldelse er ekstremisme så lurer jeg på hva du har tenkt å gjøre neste gang noen stjeler bilen din, for forsikringsselskapet ditt kommer ikke til å utbetale en krone før du utfører en svært ekstremistisk handling mot nærmeste politistasjon. /s

Det er som jeg trodde. Du har ekstremistiske fantasier og ønsker en verden hvor bare folk som er enige med deg selv for lov til å delta i debatten:

Høyresiden kaster granater på demonstranter og skyter uvæpnede barn: Helt ufarlig, og tydeligvis ikke noe problem.
Venstresiden skriver debattinnlegg: LANDET ER I FERD MED Å GÅ UNDER!

Bare det at du ikke ser og forstår forskjellen mellom kriminalitet og ytringer, sier litt.
Det er etter mitt syn ekstremt og minner meg om diktatur og andre ideologier vi ikke ønsker om man anmelder det frie ord, en tanke, en mening. Tanken er og skal være fri.
Fantasier har vi alle, håper jeg. Jeg har mange frekke fantasier vi gjerne kan dele, om du vil. Men nå forholder vi oss til ulike meninger og oppfatninger. Så tar vi opp fantasier seinere.
Nei høyresiden kaster ikke eller skyter noen. Kun ABB har gjort det. Men nå diskuterer vi ikke det. Jeg, som du burde har sett ser på ytre høyre som en gjeng tullinger. Jeg er ikke på ytre høyre og har ingen grunn til og forsvare dem. Jeg forsvarer det liberale frie samfunn mot ekstreme som ønsker og sette begrensninger for det frie ord.

Det du gjør her kalles "Ad Hominem": https://yourlogicalfallacyis.com/ad-hominem

I tillegg har du ikke svart på noen av argumentene mine, men snakker bare rundt dem som om de var en deilig skål med grøt.

Grøt er da godt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn går det når Sverige har unnlatt å ta et oppgjør med sin kollaborering med Nazi Tyskland etter WW2.
Er ytringsfriheten så "servil" at den i visse tilfeller er selv-destruerende?

Aftenposten; Nynazister skal delta i svenske skolevalgdebatter

- Skolen har ikke rett til å forby meningsytringer bare fordi de er i strid med grunnleggende demokratiske verdier, står det i det Svenske Skolverkets direktiv.

Om partiets folk bryter loven ved å ytre seg krenkende, skal skolene la det skje.

Eventuelle reaksjoner må overlates til politi og påtalemyndighet, understreker etaten.

Det nynazistiske Svenskarnas parti er antidemokratisk og vil avvikle det parlamentariske systemet som de selv benytter i jakten på makt og posisjoner, mener kritikere.

I Norge er det ingen overordnet etat som forteller skolene hvilke partier som skal slippes til.

- Det er opp til hver enkelt skoleeier å bestemme hvem som skal delta i skoledebatter, sier avdelingsdirektør Erik Saglie i Utdanningsdirektoratet.

- Et nynazistisk parti vil utfordre straffelovens rammer om hatefulle ytringer. Det vil derfor være uklokt av en Norsk skole å slippe disse til i en skoledebatt, sier han til Aftenposten.

Lenke til kommentar

Snikksnakk!

SvP står for etnisk nasjonalisme og har fint lite med nazisme å gjøre. Les punkprogrammet vårt i stedet for å høre på de løgnerske propagandistene i Aftenposten.

SvP, har tidligere tilknytting til sveriges nasjonalsosialistiske front, men det er mange år siden og partiet har modnet siden den gang.

At SvP nå skal stille i skolevalg ser jeg på som en selvfølge og en svært positiv utvikling.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Vi er uenig om Eskil er ekstrem eller ikke. Jeg mener alle som vil sette begrensninger for ytringer eller anmelde er ekstreme.

Da registrerer jeg at dersom noen kommer med trusler mot mitt liv eller livet til noen jeg er glad i og jeg føler at trusselen er reell, mener du altså at jeg er en ekstremist hvis jeg ønsker å beskytte meg mot legemlig skade og anmelde dette forholdet.

For å illustrere er den nå avdøde personen Anna ifølge din definisjon en ekstremist fordi hun tryglet myndighetene om hjelp da hun gjentatte ganger mottok trusler fra sin eks samboer.

Ifølge deg er slikt helt legitimt å ytre og burde det uten konsekvens, det er i alle fall slik jeg oppfatter deg. Men du må gjerne rette på dette hvis det er noe jeg har missforstått.

SvP står for etnisk nasjonalisme og har fint lite med nazisme å gjøre.

Same shit different wrapping.

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke. Enten så vet du ikke hva den tradisjonelle nasjonalismen står for eller så har du latt deg villede av den moderne historieomskrivningen av hva nasjonalisme og etnisk homogenitet faktisk er.

Noe som således ikke er særlig forbløffende om vi ser på den massive statsfinansierte propagandaen mot nasjonalisme norske skoleelever lærer seg allerede fra den dagen de setter sine uskyldige små hoder på lærebenken og hører den venstreorienterte læreren fortelle om de forferdelige nasjonalistene.

Etnisk nasjonalisme betyr et etnisk homogent, trygt samfunn basert på respekt og ærlighet. Altså det motsatte av dagens flerkulturelle helvete.

Så fortell meg gjerne hvorfor dette er nazisme og hva SvP har med denne ideologien å gjøre. Venter i spenning, enn om antagelig forgjeves.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om de er nazister eller ikke? Poenget er at de er rasister og supremasister. Hvorvidt de samtidig er for statlig kontroll over veiutbygging eller promoterer gratis fødselspermisjon er totalt uviktig. (Og to av de tingene nazistene innførte i tyskland. Det siste ble innført i Norge også, og videreført under Gerhardsen-regjeringen.)

Lenke til kommentar

Ja, du mener de jobber hardt i partiet for å bli kvitt den slags rykter? Kampanjer på Stureplan for å verve flere innvandrere kanskje? Sosialarbeid på gatene i Stockholm for å bedre vilkårene til afrikanske prostituerte? Eller skriver de ting som dette, som praktisk talt er direkte oversatt fra Mein Kampf?

Sedan urminnes tider har människans uppehälle kantats av kamp.

Vi är ett folk. Folket är dagens ätt. Genom århundradena har folket utsatts för angrepp utifrån och agerat som en ätt för att försvara sina individer, sin mark och sina egendomar. Ibland har folket letts av individer som inte haft folkets bästa för ögonen. Det har lett till lidande och onödiga konflikter, men det har också lett till folkligt motstånd och omvälvande kamp. För kampen har alltid varit närvarande.

Vi är en del av något enormt. Som människor genom att vi är en del av det svenska folket, som individer för att vi är en del av den nya folkfronten. Vi är folkets front. Det är hos oss som folkets framtid vilar. När vi har lyckats med våra mål så har det svenska folkets existens säkrats och det svenska folkets ära återuppstått.

Fra https://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/

Dette er ikke bare ny-nazistisk, det er gammelnazistisk.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Og se her: Dette er IDENTISK med den politikk som be ført i Tyskland på 30-tallet:

Enligt vår vision skall all ekonomisk politik utgå från det svenska folkets behov och gemensamma intressen. Vi måste göra oss oberoende av den internationella storkapitalismen, nationalisera valutan och motverka att banker ges möjlighet att påverka landets valutapolitik. Endast med full kontroll över vår ekonomi har vi möjlighet att bygga ett stabilt och väl fungerande land. Vi stödjer fri företagsamhet, då det är grunden för en framgångsrik nation, samtidigt motsätter vi oss frihandel mellan nationerna, då det för oss är naturligt att vi i första hand skall främja och gynna svenska företagare för att i så hög grad som möjligt vara självförsörjande. ”Samhälle före egennytta” skall vara rådande och den privatiseringshysteri som bedrivits de senaste tio åren, där staten säljer ut folkets gemensamma naturresurser och tillgångar, måste få ett stopp.

Egentlig er det merkelig at partilederen ikke heter Adolf Hilter: https://www.youtube.com/watch?v=OKgHUrKZiXA

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Da registrerer jeg at dersom noen kommer med trusler mot mitt liv eller livet til noen jeg er glad i og jeg føler at trusselen er reell, mener du altså at jeg er en ekstremist hvis jeg ønsker å beskytte meg mot legemlig skade og anmelde dette forholdet.

For å illustrere er den nå avdøde personen Anna ifølge din definisjon en ekstremist fordi hun tryglet myndighetene om hjelp da hun gjentatte ganger mottok trusler fra sin eks samboer.

Ifølge deg er slikt helt legitimt å ytre og burde det uten konsekvens, det er i alle fall slik jeg oppfatter deg. Men du må gjerne rette på dette hvis det er noe jeg har missforstått.

SvP står for etnisk nasjonalisme og har fint lite med nazisme å gjøre.

Jeg ser på direkte trusler mot et individ som noe helt annet en ytring. Så da er det besvart.

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke.

"Etnisk Nasjonalisme" gir meg i alle fall ganske tydelige assosiasjoner og det ligger implisitt i valg av navn at dette har med rasedistinksjoner å gjøre.

Etnisk nasjonalisme betyr et etnisk homogent, trygt samfunn basert på respekt og ærlighet. Altså det motsatte av dagens flerkulturelle helvete.

Hvordan i all verden skal du klare å få et etnisk homogent samfunn?

6.jpg

Ikke Nazistisk ... yeah right

Lenke til kommentar

Jeg kunne så langt jeg ser, ikke se noe rasisme i prinsippene til dette partiet. Et parti som er totalt ukjent for meg. Er de samme som Sverige Demokratene?

Nei. En kan ikke sammenligne SvP med Sverigedemokraterna. Der Sverigedemokraterna er et liberalt Fremskrittsparti i forkledning er SvP ekte nasjonalister med bakgrunn i en rekke nasjonalistiske- og nasjonalsosialistiske bevegelser fra hele Skandinavia.

Der andre later som, mener vi alvor. Noe som reflekteres i partiprogrammet.

Et raskt klipp fra vår første mai demonstrasjon.

https://www.youtube.com/watch?v=-dYgBRQrHyc

Se https://www.svenskarnasparti.se/ for mer informasjon.

Lenke til kommentar

[...]

Nei, det er jeg uenig i.
Dette er nasjonalisme tilpasset nåtidens samfunn. Vi lever ikke på 30-40 tallet.
En kan ikke bygge et sterk samfunn utenfra, kun innenfra. Derfor er det en selvfølge at samtlige politiske og beslutninger må fattes i det aktuelle land. Også dets økonomiske styring og spørsmål rundt de økonomiske faktorer.
Hvorfor skulle vi ønske vervekampanjer tilsiktet ikke-vestlige innvandrere. Med vår politikk skal de uttransporteres fra Skandinavia, snarest.
Og ja, vi er del av noe større, ditt sitat er helt korrekt. Jeg er svært stolt over det nåværende partiprogrammet.
Og til din informasjon heter partilederen Stefan Jacobsson, så vet du det til neste gang du skal spre løgnene dine.
Lenke til kommentar

Jeg kunne så langt jeg ser, ikke se noe rasisme i prinsippene til dette partiet. Et parti som er totalt ukjent for meg. Er de samme som Sverige Demokratene?

Nei. En kan ikke sammenligne SvP med Sverigedemokraterna. Der Sverigedemokraterna er et liberalt Fremskrittsparti i forkledning er SvP ekte nasjonalister med bakgrunn i en rekke nasjonalistiske- og nasjonalsosialistiske bevegelser fra hele Skandinavia.

Der andre later som, mener vi alvor. Noe som reflekteres i partiprogrammet.

Et raskt klipp fra vår første mai demonstrasjon.

https://www.youtube.com/watch?v=-dYgBRQrHyc

Se https://www.svenskarnasparti.se/ for mer informasjon.

Politisk er nok jeg langt unna dette parti. Men i et demokrati har alle like rett og bli hørt og akseptert. Alle skal kunne ytre seg til alle organ som andre partier, derfor også i skoler. Så fremt de ikke utfører vold og direkte trakassering. At venstresiden er i mot er jo ikke noe nytt. De vil helst kontrollere alles tanker og gud forby om ungdom starter og tenke selv.

Lenke til kommentar

Politisk er nok jeg langt unna dette parti. Men i et demokrati har alle like rett og bli hørt og akseptert. Alle skal kunne ytre seg til alle organ som andre partier, derfor også i skoler. Så fremt de ikke utfører vold og direkte trakassering. At venstresiden er i mot

Venstresiden er da overhodet ikke imot at alle skal bli hørt såfremt, slik du sier, de kan holde seg unna vold og direkte trakassering.

At du tillegger dine meningsmotstandere slike karakteristikker synes jeg faktisk er å bringe debatten ned på et lavnivå.

Forøvrig venter jeg fortsatt på et svar fra "Hrodebert" hvordan han ser for seg at vi skal klare å få et "etnisk homogent samfunn". Det hadde vært litt interessant å høre hvordan man skal klare å utføre dette rent praktisk.

Lenke til kommentar

[...]

Nei, det er jeg uenig i.
Dette er nasjonalisme tilpasset nåtidens samfunn. Vi lever ikke på 30-40 tallet.
En kan ikke bygge et sterk samfunn utenfra, kun innenfra. Derfor er det en selvfølge at samtlige politiske og beslutninger må fattes i det aktuelle land. Også dets økonomiske styring og spørsmål rundt de økonomiske faktorer.
Hvorfor skulle vi ønske vervekampanjer tilsiktet ikke-vestlige innvandrere. Med vår politikk skal de uttransporteres fra Skandinavia, snarest.
Og ja, vi er del av noe større, ditt sitat er helt korrekt. Jeg er svært stolt over det nåværende partiprogrammet.
Og til din informasjon heter partilederen Stefan Jacobsson, så vet du det til neste gang du skal spre løgnene dine.

Så ditt argument er: Vi er ikke nazister, fordi det er 60 år senere.

Glimrende! Stående applaus!

Lenke til kommentar

flott om noen poster kilder til at de venstreekstreme er mer voldelige/farligere, hvis de har.

Nå er det veldokumentert gjennom flere år vold fra venstreekstremister, som høyreekstremister. Men som tidligere nevnt. Venstresiden er bedre organisert, de har folk i toppen i Norge, journalister, politikere osv. Det gjør dem langt farligere. Men det betyr ikke at vi skal lukke øyne for dem på høyresiden. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/demonstranter-er-mer-voldelige-1.7961212

Kan godt hende det finnes journalister og toppsjefer som er på venstresiden, men det må da være liten sansynlighet for at alle er ekstremister for den grunn.

Lars Gule er jo et godt eksempel. Han er en venstreekstremist og terrorist og innehar sammtidig en rekke ganske høye posisjoner her i landet. Og han henger inne på dette forumet (jeg vet ikke hvordan diskusjon.no sin politikk er når det gjelder å ha kjennte terrorister som brukere på forumet?) Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Som annet eksempel på høyreekstremisme så har vi vel Norwegian Defence Leauge?

Det stemmer. Og hvor store er de? 10 aktive medlemmer kanskje? Det var ihvertfall det som møtte opp på deres demonnstrasjon 9 apr 2011.

Sammenlikn det så med venstreekstremistene i blitz, SOS rasisme, Tjen folket, NKP og rødt. Dette er mange mange tusen.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...