Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vi har ikke ytringsfrihet i Norge, vi har begrenset ytringsfrihet, men jeg er helt enig i at den er et viktig prinsipp. Men det er total bullshit at Eskil Pedersen har "forsøkt seg på ytringsfriheten", og hvis det er det eneste eksempelet du har, så tror jeg du skyter med blankt her. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg skrev at jeg ikke går ut med navn på enkelte jeg spesifikk tenker på. Fordi jeg er i tvil om det vil være regelbrudd. Men hva har egentlig det å si? Jeg tviler på om det er regelbrudd og det har ganske mye å si for diskusjonen at du synliggjør hva du mener er så ekstremt og hvem du mener er så ekstreme Det er min mening og omfatning om at ytre venstre er langt farligere en ytre høyre. Det har jeg begrunnet, utefra MITT syn. Ja, du har fastslått at det er ditt syn, men du har ikke begrunnet det. I alle fall ikke noe særlig godt eller konkret. Så kan du og alle andre være uenig i det. Ingen eier noen sannhet eller fasit i en slik diskusjon. Ikke har jeg som mål og få deg eller andre enig med meg. Men hvorfor går du inn i en tråd og innleder en diskusjon om emnet hvis du ikke er interessert i å høre andres synspunkt eller redegjøre for ditt eget? Det er jo totalt meningløst (hvis du da ikke går inn for å trolle, noe som virker mer og mer sannsynlig). Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vi har ikke ytringsfrihet i Norge, vi har begrenset ytringsfrihet, men jeg er helt enig i at den er et viktig prinsipp. Men det er total bullshit at Eskil Pedersen har "forsøkt seg på ytringsfriheten", og hvis det er det eneste eksempelet du har, så tror jeg du skyter med blankt her. Du har en dårlig form for debattkultur. Du kan gjerne være uenig, men og kalle andres meninger bullshit er både ufint og lite modent, mulig du er ung. Jeg ga som du ikke fikk med deg, et eksempel. AUF og Eskil har etter mitt syn rimelig ekstreme meninger på enkelte saker. Vi kan være enig at vi ikke har full ytringsfrihet i Norge. Men jeg mener vi skal ha det. De som ønsker begrensning bør politisk kjempes i mot. Tanker og meninger skal ingen kunne ta i fra et individ og individet skal få ytre dem, uten trussel om straff osv. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Du har en dårlig form for debattkultur. Det er det flere som har Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg skrev at jeg ikke går ut med navn på enkelte jeg spesifikk tenker på. Fordi jeg er i tvil om det vil være regelbrudd. Men hva har egentlig det å si? Jeg tviler på om det er regelbrudd og det har ganske mye å si for diskusjonen at du synliggjør hva du mener er så ekstremt og hvem du mener er så ekstreme Det er min mening og omfatning om at ytre venstre er langt farligere en ytre høyre. Det har jeg begrunnet, utefra MITT syn. Ja, du har fastslått at det er ditt syn, men du har ikke begrunnet det. I alle fall ikke noe særlig godt eller konkret. Så kan du og alle andre være uenig i det. Ingen eier noen sannhet eller fasit i en slik diskusjon. Ikke har jeg som mål og få deg eller andre enig med meg. Men hvorfor går du inn i en tråd og innleder en diskusjon om emnet hvis du ikke er interessert i å høre andres synspunkt eller redegjøre for ditt eget? Det er jo totalt meningløst (hvis du da ikke går inn for å trolle, noe som virker mer og mer sannsynlig). Jeg har gitt eksempel. Jeg har også sagt noe om USA og Israel, hvordan ekstreme på venstresiden har forført en hel nasjon snart med sitt syn. AUF og Eskil er nevnt. Vær gjerne uenig med meg i det, det er lov i et demokrati. Jeg har begrunnet det greit nok, vær gjerne uenig i det også. Kom gjerne med motargumenter om hvorfor du mener ytre høyre er farligere. Ytre høyre som stort sett består av dårlig skolerte tullinger med kvasivitenskap som eneste verktøy. Ytre venstre har folk med kunnskap og posisjoner. Jeg er svært interessert i andres synspunkter, men de endrer ikke mine om det er det du trodde eller var ute etter. Det er faktisk slik, ennå i dette land at det er lov og ha ulike meninger og synspunkter. Selv om også her ønsker deler av venstresiden at vi snakker i flokk og nikker til det politisk korrekte. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Du har en dårlig form for debattkultur. Det er det flere som har Helt sikkert. Men ingen andre en, en har vist det i denne debatten. Ufinhet handler om sjikane, hentydninger til psykiske eller andre problemer kun pga. ulike meninger. Det er ufinhet. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg har gitt eksempel. Jeg har også sagt noe om USA og Israel, hvordan ekstreme på venstresiden har forført en hel nasjon snart med sitt syn. AUF og Eskil er nevnt. Vær gjerne uenig med meg i det, det er lov i et demokrati. Jeg er ikke uenig med deg. Men jeg er heller ikke enig med deg, pga at du ikke har fortalt oss rent konkret hva Eskil har gjort eller sagt som er så ekstremt. Du sier han har "forsøkt seg på ytringsfriheten", javel? Prøvde han å gjennomføre et statskupp? Prøvde han å knerte statsministeren? Har han ekstreme ytringer? Hva har han sagt? Jeg har begrunnet det greit nok, vær gjerne uenig i det også. Kom gjerne med motargumenter om hvorfor du mener ytre høyre er farligere. Det er vel flere her som har stemt i argumentet at de eneste som har faktisk gjennomført terrorhandlinger i moderne Norsk historie tilhører den ekstreme høyresiden. Og det i og for seg er jo ganske talende. Men på et generelt grunnlag vil jeg jo si at ekstremister uansett om de tilhører høyre eller venstresiden er like farlige. Det som jeg er uenig med deg i er hva som definerer en ekstremist. Etter min definisjon er en politisk motivert ekstremist en som er villig til å ty til fysisk indiskriminert vold for å gjennomføre sitt politiske mål. Terskelen for hvor din definisjon går virker ganske mye lavere og jeg kan få inntrykk av at du mener en stor del av befolkningen er ekstremister. Men jeg kan jo ta feil her? Det er ikke lett å slå fast når du er så vag. Vi har som sagt heller ikke uinnskrenket ytringsfrihet her i Norge. Og jeg merker meg at du har slått fast at Eskil Pedersen er en ekstremist fordi han ønsker å innskrenke retten til å ytre seg. Personlig mener jeg det er bra at man ikke har lov til å spre oppfordring til drap, trussler og oppfordring til annen lovbrudd med direkte konsekvens av at andres liv og helse blir satt i fare. Så jeg er ikke 100% for en uinnskrenket ytringsfrihet jeg heller. Spørsmålet er - gjør dette meg til en ekstremist også? Ytre høyre som stort sett består av dårlig skolerte tullinger med kvasivitenskap som eneste verktøy. Ytre venstre har folk med kunnskap og posisjoner. Det er godt mulig, men det er umulig å slå fast når du ikke konkretiserer hva venstresiden går inn for som gjør disse ekstreme. Hvis de jobber for å omvelte samfunnet ved hjelp av vold så er jeg enig med at det er ekstremt/ekstremistisk. At det derimot finnes mennesker med en annen politisk oppfatning en deg gjør de ikke til ekstremister Jeg er svært interessert i andres synspunkter Du hadde fått flere synspunkter på ting hvis du hadde synliggjort hva du egentlig mener litt bedre men de endrer ikke mine om det er det du trodde eller var ute etter. Det er faktisk slik, ennå i dette land at det er lov og ha ulike meninger og synspunkter. Ja, har jeg sagt noe som skulle tilsi noe annet? Selv om også her ønsker deler av venstresiden at vi snakker i flokk og nikker til det politisk korrekte. Det finnes ganske mange forskjellige og varierte meninger på venstresiden som på høyresiden. At du har fått for deg at venstresiden er en eneste stor homogen masse som taler akkurat det samme, synkront og i flokk er en morsom fantasi og sikkert en tankeøvelse mange på høyresiden liker å messe om for å forsterke sine egne holdninger blant sine likesinnede, men det gjør det dog ikke til noen realitet. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vonfaff Jeg forventer at folk husker hvordan debatten raste etter 22. juli, om ikke bør de søke det opp. Eskil innførte et nytt begrep, ytringsansvar. Pent ord som også Jens Stoltenberg mente var upresist. Eskil oppfordret folk til og anmelde ytringer man selv ikke likte, eller oppfattet som rasisme, diskriminerende osv. Etter mitt syn er slikt ekstremt sett fra et liberalt syn. Ingen skal eller ha rett til og anmelde ytringer. Man skal motargumentere dem. Det er farlig og la ytringer gå under jorda. Alle ekstreme kan være farlige, ytre høyre som venstre. Men etter mitt syn er ytre venstre i en langt bedre posisjon med sin påvirkning av journalister og andre skribenter, jeg kan ikke se ytre høyre sitter med slike posisjoner, heldigvis. Alle som ønsker og begrense retten til og ytre seg fritt er ekstreme. De vil kontrollere det frie individs rett til og tenke selv. Om ikke, så vanker det straff. Så for meg handler ekstremisme like mye om påvirkning som handling. Vær gjerne uenig i det, mange vil nok være det og slik skal det være i et demokrati. Ingen eier noen sannhet. Venstresiden er stor og mange der mener som meg at individet fritt skal kunne ytre seg. Jeg ser ikke på dem som en homogen masse. Jeg vil tro at jeg egentlig har redegjort godt nok for mitt syn. Vi er uenige og det er bra. Det er ikke et mål at vi skal bli enige, det ville jo vært kjedelig. I et fritt demokratisk samfunn er det positivt at man ser ulikt på saker. Derfor frykter jeg ytre venstre langt mer en høyre. Min opplevelse er at disse vil legge føringer for hva som skal sies og menes i samfunnet. Ikke bra etter mitt ståsted. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vi har ikke ytringsfrihet i Norge, vi har begrenset ytringsfrihet, men jeg er helt enig i at den er et viktig prinsipp. Men det er total bullshit at Eskil Pedersen har "forsøkt seg på ytringsfriheten", og hvis det er det eneste eksempelet du har, så tror jeg du skyter med blankt her. Du har en dårlig form for debattkultur. Du kan gjerne være uenig, men og kalle andres meninger bullshit er både ufint og lite modent, mulig du er ung. Jeg ga som du ikke fikk med deg, et eksempel. AUF og Eskil har etter mitt syn rimelig ekstreme meninger på enkelte saker. Vi kan være enig at vi ikke har full ytringsfrihet i Norge. Men jeg mener vi skal ha det. De som ønsker begrensning bør politisk kjempes i mot. Tanker og meninger skal ingen kunne ta i fra et individ og individet skal få ytre dem, uten trussel om straff osv. Hvis du virkelig var så bekymret over debattkulturen her ville du faktisk svart på spørsmål, i stedet for å selv angrepe andre. Å klage over andres debattkultur er akkurat like off-topic som det du anklager meg for. At du mener vi skal ha full ytringsfrihet spiller ingen rolle. Du har ikke sagt noe om hva Eskil Pedersen visstnok har gjort for å fjerne ytringsfriheten, og du har heller ikke nevnt noen andre "ekstremister" på venstresiden. Som jeg trodde, blanke patroner. Alt du er interessert i er å bad-talke venstresiden på bekostning av de som faktisk fortjener vår konsentrasjon: de fem terrorangrepene begått av høyreekstremister de siste årene. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vi har ikke ytringsfrihet i Norge, vi har begrenset ytringsfrihet, men jeg er helt enig i at den er et viktig prinsipp. Men det er total bullshit at Eskil Pedersen har "forsøkt seg på ytringsfriheten", og hvis det er det eneste eksempelet du har, så tror jeg du skyter med blankt her. Du har en dårlig form for debattkultur. Du kan gjerne være uenig, men og kalle andres meninger bullshit er både ufint og lite modent, mulig du er ung. Jeg ga som du ikke fikk med deg, et eksempel. AUF og Eskil har etter mitt syn rimelig ekstreme meninger på enkelte saker. Vi kan være enig at vi ikke har full ytringsfrihet i Norge. Men jeg mener vi skal ha det. De som ønsker begrensning bør politisk kjempes i mot. Tanker og meninger skal ingen kunne ta i fra et individ og individet skal få ytre dem, uten trussel om straff osv. Hvis du virkelig var så bekymret over debattkulturen her ville du faktisk svart på spørsmål, i stedet for å selv angrepe andre. Å klage over andres debattkultur er akkurat like off-topic som det du anklager meg for. At du mener vi skal ha full ytringsfrihet spiller ingen rolle. Du har ikke sagt noe om hva Eskil Pedersen visstnok har gjort for å fjerne ytringsfriheten, og du har heller ikke nevnt noen andre "ekstremister" på venstresiden. Som jeg trodde, blanke patroner. Alt du er interessert i er å bad-talke venstresiden på bekostning av de som faktisk fortjener vår konsentrasjon: de fem terrorangrepene begått av høyreekstremister de siste årene. Jeg svarer deg på dine ufinheter med en positiv tone. Det er du som kaster om deg. Ellers er det du lurer på besvart. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vonfaff Jeg forventer at folk husker hvordan debatten raste etter 22. juli, om ikke bør de søke det opp. Eskil innførte et nytt begrep, ytringsansvar. Pent ord som også Jens Stoltenberg mente var upresist. Eskil oppfordret folk til og anmelde ytringer man selv ikke likte, eller oppfattet som rasisme, diskriminerende osv. Etter mitt syn er slikt ekstremt sett fra et liberalt syn. Ingen skal eller ha rett til og anmelde ytringer. Man skal motargumentere dem. Det er farlig og la ytringer gå under jorda. Alle ekstreme kan være farlige, ytre høyre som venstre. Men etter mitt syn er ytre venstre i en langt bedre posisjon med sin påvirkning av journalister og andre skribenter, jeg kan ikke se ytre høyre sitter med slike posisjoner, heldigvis. Alle som ønsker og begrense retten til og ytre seg fritt er ekstreme. De vil kontrollere det frie individs rett til og tenke selv. Om ikke, så vanker det straff. Så for meg handler ekstremisme like mye om påvirkning som handling. Vær gjerne uenig i det, mange vil nok være det og slik skal det være i et demokrati. Ingen eier noen sannhet. Venstresiden er stor og mange der mener som meg at individet fritt skal kunne ytre seg. Jeg ser ikke på dem som en homogen masse. Jeg vil tro at jeg egentlig har redegjort godt nok for mitt syn. Vi er uenige og det er bra. Det er ikke et mål at vi skal bli enige, det ville jo vært kjedelig. I et fritt demokratisk samfunn er det positivt at man ser ulikt på saker. Derfor frykter jeg ytre venstre langt mer en høyre. Min opplevelse er at disse vil legge føringer for hva som skal sies og menes i samfunnet. Ikke bra etter mitt ståsted. Vent litt nå... La meg få dette korrekt: 1. Du ønsker full ytringsfrihet i Norge. 2. Du stempler en person som bruker sin ytringsfrihet til å foreslå at folk som ikke dekkes av ytringsfriheten blir anmeldt, noe som er norsk lov, som ekstremist? Hvor er Eskil Pedersen sin ytringsfrihet da? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg svarer deg på dine ufinheter med en positiv tone. Det er du som kaster om deg. Ellers er det du lurer på besvart. Wow, du lever virkelig i din egne lille verden... Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Vonfaff Jeg forventer at folk husker hvordan debatten raste etter 22. juli, om ikke bør de søke det opp. Eskil innførte et nytt begrep, ytringsansvar. Pent ord som også Jens Stoltenberg mente var upresist. Eskil oppfordret folk til og anmelde ytringer man selv ikke likte, eller oppfattet som rasisme, diskriminerende osv. Etter mitt syn er slikt ekstremt sett fra et liberalt syn. Ingen skal eller ha rett til og anmelde ytringer. Man skal motargumentere dem. Det er farlig og la ytringer gå under jorda. Alle ekstreme kan være farlige, ytre høyre som venstre. Men etter mitt syn er ytre venstre i en langt bedre posisjon med sin påvirkning av journalister og andre skribenter, jeg kan ikke se ytre høyre sitter med slike posisjoner, heldigvis. Alle som ønsker og begrense retten til og ytre seg fritt er ekstreme. De vil kontrollere det frie individs rett til og tenke selv. Om ikke, så vanker det straff. Så for meg handler ekstremisme like mye om påvirkning som handling. Vær gjerne uenig i det, mange vil nok være det og slik skal det være i et demokrati. Ingen eier noen sannhet. Venstresiden er stor og mange der mener som meg at individet fritt skal kunne ytre seg. Jeg ser ikke på dem som en homogen masse. Jeg vil tro at jeg egentlig har redegjort godt nok for mitt syn. Vi er uenige og det er bra. Det er ikke et mål at vi skal bli enige, det ville jo vært kjedelig. I et fritt demokratisk samfunn er det positivt at man ser ulikt på saker. Derfor frykter jeg ytre venstre langt mer en høyre. Min opplevelse er at disse vil legge føringer for hva som skal sies og menes i samfunnet. Ikke bra etter mitt ståsted. Vent litt nå... La meg få dette korrekt: 1. Du ønsker full ytringsfrihet i Norge. 2. Du stempler en person som bruker sin ytringsfrihet til å foreslå at folk som ikke dekkes av ytringsfriheten blir anmeldt, noe som er norsk lov, som ekstremist? Hvor er Eskil Pedersen sin ytringsfrihet da? Trusler om straff på ytringer er ekstremt. Eskil og AUF må gjerne motargumentere. Regner med du forstår forskjellen. Eskil og hans gjeng kan ytre seg fritt som de vil. Men anmeldelse, det er ekstremt og ikke noe som hører hjemme i et fritt demokrati. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 @Gothminister, hvorfor bruker du mindre størrelse på teksten? Slitsomt å lese. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) delete. Trykket på feil knapp. Endret 18. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg svarer deg på dine ufinheter med en positiv tone. Det er du som kaster om deg. Ellers er det du lurer på besvart. Wow, du lever virkelig i din egne lille verden... Verdenen min er stor. Hva din er, aner jeg ikke. Jeg er for frihet, frihet til og ytre hva jeg vil. Uten trussel om straff. Slik ekstreme som Eskil og ytre venstre ønsker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Trusler om straff på ytringer er ekstremt. Eskil og AUF må gjerne motargumentere. Regner med du forstår forskjellen. Eskil og hans gjeng kan ytre seg fritt som de vil. Men anmeldelse, det er ekstremt og ikke noe som hører hjemme i et fritt demokrati.Jeg forstår forskjellen, det er du som ikke gjør det: Eskil Pedersen mente at folk burde ta ansvar for det de skrev, og det er jeg helt enig i. Samtidig foreslo han at folk som så BRUDD på ytringsfriheten anmeldte LOVBRUDDENE! Dette er to forskjellige ting, og som du sikkert forstår er ikke dette en trussel, men et innlegg i en debatt som akkurat da pågikk. Hvis du virkelig mener at anmeldelse er ekstremisme så lurer jeg på hva du har tenkt å gjøre neste gang noen stjeler bilen din, for forsikringsselskapet ditt kommer ikke til å utbetale en krone før du utfører en svært ekstremistisk handling mot nærmeste politistasjon. /s Det er som jeg trodde. Du har ekstremistiske fantasier og ønsker en verden hvor bare folk som er enige med deg selv for lov til å delta i debatten: Høyresiden kaster granater på demonstranter og skyter uvæpnede barn: Helt ufarlig, og tydeligvis ikke noe problem. Venstresiden skriver debattinnlegg: LANDET ER I FERD MED Å GÅ UNDER! Endret 18. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg forventer at folk husker hvordan debatten raste etter 22. juli, om ikke bør de søke det opp. Eskil innførte et nytt begrep, ytringsansvar. Pent ord som også Jens Stoltenberg mente var upresist. Eskil oppfordret folk til og anmelde ytringer man selv ikke likte, eller oppfattet som rasisme, diskriminerende osv. Etter mitt syn er slikt ekstremt sett fra et liberalt syn. Ingen skal eller ha rett til og anmelde ytringer. Man skal motargumentere dem. Det er farlig og la ytringer gå under jorda Etter hva jeg kan huske her var vel dette med ytringsansvar en direkte henvisning til FrP's islamretorikk der han kritiserte partiet for å polarisere samfunnsdebatten og bidra til et negativt samfunnsklima. Jeg kan ikke huske at han oppfordret folk til å anmelde ytringer. Det må du i så tilfelle dokumentere. Med andre ord inget ekstremt fra Eskil her. Alle ekstreme kan være farlige, ytre høyre som venstre. Men etter mitt syn er ytre venstre i en langt bedre posisjon med sin påvirkning av journalister og andre skribenter, jeg kan ikke se ytre høyre sitter med slike posisjoner, heldigvis. Jeg kan ikke komme på noen ekstremister som sitter i nevnte samfunnsposisjoner. Jeg forstår rett og slett ikke hvem, eller hva du henviser til her Alle som ønsker og begrense retten til og ytre seg fritt er ekstreme. Nei. De vil kontrollere det frie individs rett til og tenke selv. Nei. Det er to forskjellige ting å forby ytringer om trusler og oppfordring til legemestbeskadigelse og/eller drap og "kontrollere det frie individs rett til og tenke selv". Det er jo til og med to fysiske forskjellige handlinger. Du blander begreper her. Om ikke, så vanker det straff. Jaha? Så for meg handler ekstremisme like mye om påvirkning som handling. Vær gjerne uenig i det, mange vil nok være det og slik skal det være i et demokrati. Ingen eier noen sannhet. At noen påvirker andre er noe du strengt talt ikke kan kontrollere. Hvis du da ikke selv ønsker å innføre kontroll over "individets rett til og [sic] tenke selv" Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Trusler om straff på ytringer er ekstremt. Eskil og AUF må gjerne motargumentere. Regner med du forstår forskjellen. Eskil og hans gjeng kan ytre seg fritt som de vil. Men anmeldelse, det er ekstremt og ikke noe som hører hjemme i et fritt demokrati.Jeg forstår forskjellen, det er du som ikke gjør det: Eskil Pedersen mente at folk burde ta ansvar for det de skrev, og det er jeg helt enig i. Samtidig foreslo han at folk som så BRUDD på ytringsfriheten anmeldte LOVBRUDDENE! Dette er to forskjellige ting, og som du sikkert forstår er ikke dette en trussel, men et innlegg i en debatt som akkurat da pågikk. Hvis du virkelig mener at anmeldelse er ekstremisme så lurer jeg på hva du har tenkt å gjøre neste gang noen stjeler bilen din, for forsikringsselskapet ditt kommer ikke til å utbetale en krone før du utfører en svært ekstremistisk handling mot nærmeste politistasjon. /s Det er som jeg trodde. Du har ekstremistiske fantasier og ønsker en verden hvor bare folk som er enige med deg selv for lov til å delta i debatten: Høyresiden kaster granater på demonstranter og skyter uvæpnede barn: Helt ufarlig, og tydeligvis ikke noe problem. Venstresiden skriver debattinnlegg: LANDET ER I FERD MED Å GÅ UNDER! Bare det at du ikke ser og forstår forskjellen mellom kriminalitet og ytringer, sier litt. Det er etter mitt syn ekstremt og minner meg om diktatur og andre ideologier vi ikke ønsker om man anmelder det frie ord, en tanke, en mening. Tanken er og skal være fri. Fantasier har vi alle, håper jeg. Jeg har mange frekke fantasier vi gjerne kan dele, om du vil. Men nå forholder vi oss til ulike meninger og oppfatninger. Så tar vi opp fantasier seinere. Nei høyresiden kaster ikke eller skyter noen. Kun ABB har gjort det. Men nå diskuterer vi ikke det. Jeg, som du burde har sett ser på ytre høyre som en gjeng tullinger. Jeg er ikke på ytre høyre og har ingen grunn til og forsvare dem. Jeg forsvarer det liberale frie samfunn mot ekstreme som ønsker og sette begrensninger for det frie ord. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Trusler om straff på ytringer er ekstremt. Eskil og AUF må gjerne motargumentere. Regner med du forstår forskjellen. Eskil og hans gjeng kan ytre seg fritt som de vil. Men anmeldelse, det er ekstremt og ikke noe som hører hjemme i et fritt demokrati.Jeg forstår forskjellen, det er du som ikke gjør det: Eskil Pedersen mente at folk burde ta ansvar for det de skrev, og det er jeg helt enig i. Samtidig foreslo han at folk som så BRUDD på ytringsfriheten anmeldte LOVBRUDDENE! Dette er to forskjellige ting, og som du sikkert forstår er ikke dette en trussel, men et innlegg i en debatt som akkurat da pågikk. Hvis du virkelig mener at anmeldelse er ekstremisme så lurer jeg på hva du har tenkt å gjøre neste gang noen stjeler bilen din, for forsikringsselskapet ditt kommer ikke til å utbetale en krone før du utfører en svært ekstremistisk handling mot nærmeste politistasjon. /s Det er som jeg trodde. Du har ekstremistiske fantasier og ønsker en verden hvor bare folk som er enige med deg selv for lov til å delta i debatten: Høyresiden kaster granater på demonstranter og skyter uvæpnede barn: Helt ufarlig, og tydeligvis ikke noe problem. Venstresiden skriver debattinnlegg: LANDET ER I FERD MED Å GÅ UNDER! Bare det at du ikke ser og forstår forskjellen mellom kriminalitet og ytringer, sier litt. Det er etter mitt syn ekstremt og minner meg om diktatur og andre ideologier vi ikke ønsker om man anmelder det frie ord, en tanke, en mening. Tanken er og skal være fri. Fantasier har vi alle, håper jeg. Jeg har mange frekke fantasier vi gjerne kan dele, om du vil. Men nå forholder vi oss til ulike meninger og oppfatninger. Så tar vi opp fantasier seinere. Nei høyresiden kaster ikke eller skyter noen. Kun ABB har gjort det. Men nå diskuterer vi ikke det. Jeg, som du burde har sett ser på ytre høyre som en gjeng tullinger. Jeg er ikke på ytre høyre og har ingen grunn til og forsvare dem. Jeg forsvarer det liberale frie samfunn mot ekstreme som ønsker og sette begrensninger for det frie ord. Det du gjør her kalles "Ad Hominem": https://yourlogicalfallacyis.com/ad-hominem I tillegg har du ikke svart på noen av argumentene mine, men snakker bare rundt dem som om de var en deilig skål med grøt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå