Skatteflyktning Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Du tar utgangspunkt i at majoriteten av de stemmeberettige er sentrumspolitikere, noe jeg ikke tror du finner noen vid enighet i. De som stemmer FrP vil nok ikke si de er i samme båt som de som stemmer Rødt. Jeg tror det gjelder den andre veien også. Nei du vil nok ikke finne enighet om det, men så vil du heller ikke finne noen slik påstand i mitt innlegg heller. Tvert imot vil du finne at jeg påpeker at der er vansker med å definere "sentrum" som derfor medfører vansker med definisjonen av ekstremisme. Les innlegget før du svarer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Vi har hatt fem terroraksjoner begått av høyresiden i Norge siden 1945. Tre av de ble begått av nordmenn, alle av høyreekstremister (mot Blitz to ganger, og 22 juli). I tillegg er det Lillehammer-saken, begått av israelske agenter, og Nygaard-saken, hvor ingen er blitt siktet, men dette er som regel linket opp mot muslimske høyreekstreme. Så forventer vi en liste over terroraksjoner begått av venstresiden i Norge: Og nei, at Bjørnar Moksnes skriver kronikk i Aftenposten teller ikke. 2 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Denne teskten er original publisert på Engelsk - oversatt til Norsk med google - små rettelser av meg for bedre Norsk (langt fra perfekt). Original teksten - http://www.rense.com/general37/fascism.htm - med et lengre tillegg. Fascist regimers 14 Definerende Kjennetegn. Dr. Lawrence Britt har undersøkt de fascistiske regimer til Hitler (Tyskland), Mussolini (Italia), Franco (Spania), Suharto (Indonesia) og flere latinamerikanske regimer. Britt fant 14 definerende kjennetegn og felles trekk: 1 En kraftig og vedvarende nasjonalisme -. Fascistiske regimer har en tendens til å gjøre konstant bruk av patriotiske slagord, slagord, symboler, sanger og andre effekter. Flagg er overalt, slik som er flagg symboler på klær og i offentlige reklametavler. 2 Forakt for anerkjennelse av Menneskerettigheter -. På grunn av frykt for fiender og behovet for sikkerhet, er folk i fascistiske regimer overbevist om at menneskerettighetene kan ignoreres i visse tilfeller etter "behov". Folk har en tendens til å se en annen vei eller godkjenne tortur, summariske henrettelser, drap, lange fengslinger av fanger, osv. 3 Identifisering av fiender / Syndebukker som et grunnlag for samhold - Folket blir oppfordret til et samlende patriotisk vanvidd for å eliminere en opplevd felles trussel eller fiende; Rasemessige, etniske eller religiøse minoriteter; liberale; kommunister; sosialister, terrorister, etc. 4 Glorifisering av Militæret -. Selv når det er utbredt innenlandske problemer, er den militære gitt uforholdsmessig mye offentlige midler, og den innenlandske agenda er neglisjert. Soldater og militærtjeneste er glamorisert. 5 Ukritisk sexisme -. Regjeringene i fascistiske nasjoner har en tendens til å være nesten utelukkende mannsdominert. Under fascistiske regimer, er tradisjonelle kjønnsroller gjort mer rigid. Skilsmisse, abort og homofili er undertrykt og staten er representert som den ultimate vokteren av familieinstitusjonen. 6 Kontrollert Mass Media - Noen ganger er media direkte kontrollert av regjeringen, men i andre tilfeller er mediene indirekte kontrollert av statlig regulering, eller har media talspersoner og ledere som er solidariske med regjeringen. Sensur, spesielt i krig tid, er svært vanlig. 7 Besettelse over Nasjonal Sikkerhet -. Frykt brukes som et motiverende verktøy av regjeringen over massene. 8 Religion og regjeringen er sammenblandet - Myndighetene i fascistiske nasjoner pleier å bruke den vanligste religionen i landet som et verktøy for å manipulere opinionen. Religiøs retorikk og terminologi er vanlig fra statsledere, selv når de store troens dogmer er diametralt motsatte til regjeringens politikk eller handlinger. 9 Konsernmakt er Beskyttet - Det industrielle og forretnings-aristokratiet i en fascistisk nasjon er ofte dem som sørger for å bringe regjeringens ledere til makten, og skaper en gjensidig fordelaktig forretnings / regjeringen samarbeid og makteliten. 10 Arbeidermakt er Undertrykt -. Fordi organisere arbeidermakt er den eneste virkelige trusselen mot et fascistisk regjering, og fagforeninger er enten eliminert helt, eller er alvorlig undertrykt. 11 Forakt for intellektuelle og Kunst -. Fascistiske nasjoner har en tendens til å fremme og tolerere åpen fiendtlighet til høyere utdanning, og akademia. Det er ikke uvanlig for professorer og andre akademikere til å bli sensurert eller arrestert. Fritt uttrykk i kunst og litteraturen er åpent angrepet. 12 Besettelse over Forbrytelse og straff - Under fascistiske regimer, er politiet gitt nesten ubegrensede makt til å håndheve lover. Folk er ofte villige til å overse politiets overgrep og til og med gi slipp på borgerrettigheter i patriotismens navn. Det er ofte en nasjonal politistyrke med nærmest ubegrenset makt i fascistiske nasjoner. 13 Utbredt kameraderi og korrupsjon -. Fascistiske regimer blir nesten alltid styrt av grupper av venner og bekjente som utnevne hverandre til offentlige stillinger og bruke statlig makt og myndighet til å beskytte sine venner fra ansvarlighet. Det er ikke uvanlig i fascistiske regimer at nasjonale ressurser og til og med skatter blir bevilget eller regelrett stjålet av statsledere. 14 Uredelig Valg - Noen ganger er Valg i fascistiske nasjoner komplett humbug. Andre ganger er valget manipulert av svertekampanjer eller til og med drap på opposisjonskandidater, bruk av lovgivning for å kontrollere stemmetall og politiske distrikts-grenser, og manipulasjon av media. Fascistiske nasjoner bruker også vanligvis sitt rettsvesen til å manipulere eller kontrollere valget. Fra boken «De trodde de var frie» Av Milton Mayer http://www.thirdreich.net/Thought_They_Were_Free_nn4.html Endret 12. mai 2014 av arthon Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Vi har hatt fem terroraksjoner begått av høyresiden i Norge siden 1945. Tre av de ble begått av nordmenn, alle av høyreekstremister (mot Blitz to ganger, og 22 juli).Beklager min uvitenhet, men referanser hadde vært greit I tillegg er det Lillehammer-saken, begått av israelske agenter, og Nygaard-saken, hvor ingen er blitt siktet, men dette er som regel linket opp mot muslimske høyreekstreme. Litt merkelig at du lister Lillehammer opp sammen med høyreterrorisme. Golda Meir tilhørte Mapai http://en.wikipedia.org/wiki/Mapai Så forventer vi en liste over terroraksjoner begått av venstresiden i Norge: Og nei, at Bjørnar Moksnes skriver kronikk i Aftenposten teller ikke. Lars Gule? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) -Er høyreekstremisme en trussel mot det Norske samfunn? Selvfølgelig er høyreekstremisme en trussel mot det Norske samfunn, som alle andre typer ekstremisme er. Nei høyreekstremisme er ingen trussel, de er få her i landet, venstreekstremisme er langt mer alvorlig. Forskjellen er at de har ulike mennesker og hate. Men hatet er likt. De er begge like useriøse. Høyreekstremisme i Norge er ingen politikk og regne, det er grupper av mennesker som sammen hater, eks. Vigrid. De vil ha frem sitt grums om at mennesker er delt i raser, der en rase (hvit) er mer overlegen en annen. Altså rein rasisme. Den verste terrorangrepet på norsk jord etter annen verdenskrig ble begått av en høyreekstrem man ved navn Anders Behring Breivik. Hvordan er ikke høyreekstreme en trussel mot Norges sikkerhet? Det er total bullshit at Norge ikke er truet av denne, og annen type ekstremisme. Venstreradikale har ikke begått terrorattentat i Norge. De er aktive med demonstrasjoner, men slik er det i et land hvor ytringsfriheten står så høyt som Norge. Endret 12. mai 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) -Er høyreekstremisme en trussel mot det Norske samfunn? Selvfølgelig er høyreekstremisme en trussel mot det Norske samfunn, som alle andre typer ekstremisme er. Er groupthink "løsningen" for det norske samfunn? http://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink Er ikke groupthink en ekstremistisk løsning? Endret 12. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Er groupthink "løsningen" for det norske samfunn? http://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink Er ikke groupthink en ekstremistisk løsning? Så du mener at jeg har gruppetenkning som bakteppe for å mene at alle typer ekstremisme er farlige for det Norske samfunn? Lenke til kommentar
Wuzhou Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Som annet eksempel på høyreekstremisme så har vi vel Norwegian Defence Leauge? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Skatt: Som vanlig gidder jeg ikke svare deg, det hullet har jeg falt ned i før, og veien opp er umulig å finne. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Du tar utgangspunkt i at majoriteten av de stemmeberettige er sentrumspolitikere, noe jeg ikke tror du finner noen vid enighet i. De som stemmer FrP vil nok ikke si de er i samme båt som de som stemmer Rødt. Jeg tror det gjelder den andre veien også. Nei du vil nok ikke finne enighet om det, men så vil du heller ikke finne noen slik påstand i mitt innlegg heller. Tvert imot vil du finne at jeg påpeker at der er vansker med å definere "sentrum" som derfor medfører vansker med definisjonen av ekstremisme. Les innlegget før du svarer. Problemet, i den grad det er ett er at det finnes en høyre venstre akse. De som strekker seg langt til høyre blir assosiert med nazistene og de langt til venstre med kommunistene. At du ikke et enig i aksen er i grunn ikke ett problem som påvirker andre enn deg. For slik høyrepolitikk som du gjerne ønsker skal assosieres med høyreekstremister er såpass langt i fra all hinsides fornuft at ingen finner plass til den i sitt vanlige aspekt. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Ingen tvil om at venstresiden, altså den ekstreme er langt farligere en ekstreme fra høyresiden. Venstresiden er fler, mer og bedre organisert og har større støtte. De ekstreme på høyresiden er ikke rare greine egentlig og de gjør lite utav seg. Da ser man selvsagt bort fra en manns verk. Men man skal aldri se bort i fra terroren som rammet oss. Men her diskuterer man hvem som er mest farlig over tid. Der mener jeg de ekstreme på venstresiden er mer farlige. Hvor mange har blitt drept av venstreekstreme i Norge? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Ja, hvis du mener at utagerende roping er ekstremisme, så. I så fall bør vel de aller fleste av FrPs landsmøter bli teppebombet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Endret 13. mai 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Nå har det vært rolig i noen år i forhold til hvordan det var tidligere, men Blitz utførte en del herverk med sine demonstrasjoner. Noe som i seg selv er helt fullstendig unødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Nå har det vært rolig i noen år i forhold til hvordan det var tidligere, men Blitz utførte en del herverk med sine demonstrasjoner. Noe som i seg selv er helt fullstendig unødvendig. Det er ikke en fare for rikets sikkerhet. Det blir feil å påstå at dem er farlige. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Nå har det vært rolig i noen år i forhold til hvordan det var tidligere, men Blitz utførte en del herverk med sine demonstrasjoner. Noe som i seg selv er helt fullstendig unødvendig. Det er ikke en fare for rikets sikkerhet. Det blir feil å påstå at dem er farlige. Blitz sin invirkning på ting er jo ganske marginal i det store og det hele, så fare for rikets sikkerhet i den forstand er dem ikke. Men når en organisasjon står inne for herverk og tydelig mener at dette er ett stuereint tiltak som ikke rammer de dem protesterer mot, men heller utenomforstående som ikke har noe innvirkning annen en feil plass til feil tid ser jeg på som noe vi fint kunne slått ned på. Når en protest som fint kan gjøres fredelig innebærer overdreven bruk av vold i form av herverk så viser det at man egentlig er mer ute etter å markere seg enn man faktisk er der av politisk hensyn, viss en seriøs politisk bevegelse. La oss si Arbeiderpartiet hadde tatt oppmarsj i første mai toget og kastet stein i butikker tror jeg ikke dem hadde fått allverdens oppslutning. Endret 13. mai 2014 av Priim Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hvilket er grunnen til at Blitz ikke FÅR all verdens oppslutning. Og det så de selv for mange år siden, og kastet ut idiotene. Blitz er i dag mest kjent for en glimrende vegansk lunsj. Eller var i hvert fall det når jeg bodde i Oslo. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Nå har det vært rolig i noen år i forhold til hvordan det var tidligere, men Blitz utførte en del herverk med sine demonstrasjoner. Noe som i seg selv er helt fullstendig unødvendig. Det er bare tilfeldigheter som gjør at ikke pøbelen fra Blitz ikke har drept noen. Deres herjinger i gatene kunne like godt ha drept mange. Det er liten tvil om at venstresidens pøbler er langt farligere en tafatte tullinger på høyresiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå