Gothminister Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 flott om noen poster kilder til at de venstreekstreme er mer voldelige/farligere, hvis de har. Nå er det veldokumentert gjennom flere år vold fra venstreekstremister, som høyreekstremister. Men som tidligere nevnt. Venstresiden er bedre organisert, de har folk i toppen i Norge, journalister, politikere osv. Det gjør dem langt farligere. Men det betyr ikke at vi skal lukke øyne for dem på høyresiden. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/demonstranter-er-mer-voldelige-1.7961212 Lenke til kommentar
After8 Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 flott om noen poster kilder til at de venstreekstreme er mer voldelige/farligere, hvis de har. Nå er det veldokumentert gjennom flere år vold fra venstreekstremister, som høyreekstremister. Men som tidligere nevnt. Venstresiden er bedre organisert, de har folk i toppen i Norge, journalister, politikere osv. Det gjør dem langt farligere. Men det betyr ikke at vi skal lukke øyne for dem på høyresiden. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/demonstranter-er-mer-voldelige-1.7961212 Kan godt hende det finnes journalister og toppsjefer som er på venstresiden, men det må da være liten sansynlighet for at alle er ekstremister for den grunn. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Sentrumsekstremistene er farligst, tross alt sitter de med makta. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 flott om noen poster kilder til at de venstreekstreme er mer voldelige/farligere, hvis de har. Nå er det veldokumentert gjennom flere år vold fra venstreekstremister, som høyreekstremister. Men som tidligere nevnt. Venstresiden er bedre organisert, de har folk i toppen i Norge, journalister, politikere osv. Det gjør dem langt farligere. Men det betyr ikke at vi skal lukke øyne for dem på høyresiden. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/demonstranter-er-mer-voldelige-1.7961212 Kan godt hende det finnes journalister og toppsjefer som er på venstresiden, men det må da være liten sansynlighet for at alle er ekstremister for den grunn. Alle er selvsagt ikke ekstremister. Sentrumsekstremistene er farligst, tross alt sitter de med makta. Tenker du på KrF og V? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Nei, det er fordi dagens propagandajournalister ofte er på ytre venstre selv, eller har gått sine sko i samme miljø. Du er nok klart inne på noe her. Mange journalister har en fortid i ytre venstre og fortsatt og regne som folk på ytre venstreside. Derfor er ytre venstre langt farligere en ekstreme fra høyre. De er bedre organisert i viktige posisjoner, de skaper et bilde av Norge og utenfor dem vil vi skal se. Midtøsten er et eksempel på det. Hadde du kunnet oppdrive et snev av intellektuell substans hadde jeg kanskje tatt meg tid til å forklare hvor fjern påstanden om konspirasjonsteorier er i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hadde du kunnet oppdrive et snev av intellektuell substans hadde jeg kanskje tatt meg tid til å forklare hvor fjern påstanden om konspirasjonsteorier er i denne sammenheng. Men istedet så klarer du ikke mer enn et lavpannet personangrep? 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Nei, det er fordi dagens propagandajournalister ofte er på ytre venstre selv, eller har gått sine sko i samme miljø. Jeg har erfaring med deg i diskusjon. Og du er temmelig venstrevridd sjæl. Så du har vel egentlig ikke noe du skulle ha sagt i den forbindelse. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Sentrumsekstremistene er farligst, tross alt sitter de med makta. Tenker du på KrF og V? Sitter de med makta, eller har de gjort det nylig? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Sentrumsekstremistene er farligst, tross alt sitter de med makta. Tenker du på KrF og V?Sitter de med makta, eller har de gjort det nylig? Få er vel i tvil om at KrF og Venstre sitter med makta i dag. Sier de hopp, ja da hopper Erna og Siv. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Merkelig, jeg trodde det var Siv og Erna som satt med makta. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Merkelig, jeg trodde det var Siv og Erna som satt med makta. På papiret ja. Men som du og alle andre burde ha fått med dere. Så hopper Siv og Erna for KrF og Venstre. Uten dem, ingen makt. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Jeg tenker selv, gjør du? Endret 4. mai 2014 av Pinng Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Merkelig, jeg trodde det var Siv og Erna som satt med makta. Siv og Erna har ingen makt. Høyre og FrP har ikke makt uten bistand fra noen av de andre partiene på Stortinget. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 De vil ha frem sitt grums om at mennesker er delt i raser, der en rase (hvit) er mer overlegen en annen. Altså rein rasisme. Siste del av denne posten er en stråmann som du, i likhet med mange andre bruker til å putte alle som ikke er fargeblinde i en negativ kontekst... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Sentrumsekstremisme? Snakker om paradoks. Man befinner seg altså både i sentrum av den politiske aksen og i ekstremitetene på en og samme tid. Høyreekstremisme som alle andre former for ekstremisme er et symptom på at det er noe grunnleggende galt med hvordan samfunnet fungerer og som gjør at mange ikke føler de har noen aksjer i den eksisterende samfunnsordenen og dermed blir tiltrukket av mennesker som snakker om drastiske omveltninger. Det er alltid en tydelig sammenheng mellom hvor store samfunnsproblemer man har og antallet ekstremister man må slite med. I Norge er de en marginal gruppe som man ikke behøver å forholde seg til og en liten, hard kjerne av ekstremister må man nok alltid regne med å ha, men i land som Hellas og Ukraina (og til en viss grad Sverige) har de større folkelig oppslutning. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 De vil ha frem sitt grums om at mennesker er delt i raser, der en rase (hvit) er mer overlegen en annen. Altså rein rasisme. Siste del av denne posten er en stråmann som du, i likhet med mange andre bruker til å putte alle som ikke er fargeblinde i en negativ kontekst... Hva piper du egentlig om? Fargeblinde? Det er ikke det som diskuteres her. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 De vil ha frem sitt grums om at mennesker er delt i raser, der en rase (hvit) er mer overlegen en annen. Altså rein rasisme. Siste del av denne posten er en stråmann som du, i likhet med mange andre bruker til å putte alle som ikke er fargeblinde i en negativ kontekst... Hva piper du egentlig om? Fargeblinde? Det er ikke det som diskuteres her. Det var du som begynte... Ikke pek på meg... Jeg bare påpekte en stråmann... Om du ikke ser den selv er en annen sak Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 De vil ha frem sitt grums om at mennesker er delt i raser, der en rase (hvit) er mer overlegen en annen. Altså rein rasisme. Siste del av denne posten er en stråmann som du, i likhet med mange andre bruker til å putte alle som ikke er fargeblinde i en negativ kontekst... Hva piper du egentlig om? Fargeblinde? Det er ikke det som diskuteres her. Det var du som begynte... Ikke pek på meg... Jeg bare påpekte en stråmann... Om du ikke ser den selv er en annen sak Det er da ikke stråmenn og påpeke hva rasisme er. Eller hva mener du? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Sentrumsekstremisme? Snakker om paradoks. Man befinner seg altså både i sentrum av den politiske aksen og i ekstremitetene på en og samme tid. Det var vel en henvisning til at definisjonen av ekstremist er noe problematisk og varierende. Om du tar pasifister så har disse en svært ekstrem politisk holdning, men ingen bekymrer seg stort over det, ei heller blir de stemplet som ekstremister. Om du derimot tar ABB så ligger han politisk relativt nært sentrum, men like fullt blir han stemplet som ekstremist, ikke fordi han ønsker strengere innvandringskontroll (som svært mange i Norge), men fordi han er/var villig til å bruke vold for å oppnå sine mål. Så da står man ovenfor to forskjellige definisjoner av ekstremisme: A. Avstand fra politisk "sentrum" (Forutsatt at noe slikt eksisterer, samt hvilket sentrum de referer til. Norsk sentrum, Europeisk sentrum, Internasjonalt sentrum, etc) B. Villighet til å bruke vold for å oppnå sine mål. Pasifister er ekstremister under definisjon A, men ikke B. ABB er ikke ekstremist under definisjon A, men under definisjon B. Sentrumspartiene H og AP er ikke ekstremister under definisjon A, men utvilsomt under definisjon B. Endret 12. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Sentrumsekstremisme? Snakker om paradoks. Man befinner seg altså både i sentrum av den politiske aksen og i ekstremitetene på en og samme tid. Det var vel en henvisning til at definisjonen av ekstremist er noe problematisk og varierende. Om du tar pasifister så har disse en svært ekstrem politisk holdning, men ingen bekymrer seg stort over det, ei heller blir de stemplet som ekstremister. Om du derimot tar ABB så ligger han politisk relativt nært sentrum, men like fullt blir han stemplet som ekstremist, ikke fordi han ønsker strengere innvandringskontroll (som svært mange i Norge), men fordi han er/var villig til å bruke vold for å oppnå sine mål. Så da står man ovenfor to forskjellige definisjoner av ekstremisme: A. Avstand fra politisk "sentrum" (Forutsatt at noe slikt eksisterer, samt hvilket sentrum de referer til. Norsk sentrum, Europeisk sentrum, Internasjonalt sentrum, etc) B. Villighet til å bruke vold for å oppnå sine mål. Pasifister er ekstremister under definisjon A, men ikke B. ABB er ikke ekstremist under definisjon A, men under definisjon B. Sentrumspartiene H og AP er ikke ekstremister under definisjon A, men utvilsomt under definisjon B. Du tar utgangspunkt i at majoriteten av de stemmeberettige er sentrumspolitikere, noe jeg ikke tror du finner noen vid enighet i. De som stemmer FrP vil nok ikke si de er i samme båt som de som stemmer Rødt. Jeg tror det gjelder den andre veien også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå