1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg har ikke spurt om at spesifikt parti eller spesifikke politikere sin politikk. Jeg har spurt om hva som definerer høyrepolitikk generelt. Det burde vel være ganske enkelt for dere å forklare. Mer makt og frihet for kapitalistiske interesser på bekostning av andre samfunnsverdier vi på venstresiden ønsker å prioritere. Oppsummert i en setning og fra mitt POV Ok. Noe mer? hva med f.eks straff, millitære, lover og regler, statens rolle, velferd, politi, eiendommsrett, individuell frihet, patriotisme/nasjonalisme, byråkrati, skatt, religion, ol? Er det hva høyresiden eller venstresiden mener om dette? Høyreaksen deler seg på ett punkt i to (sånn forenklet i vertfall) der du har de som går over til nasjonalister og de som blir anarkister. Det er vell egentlig litt en definisjonssak men Anarkister ønsker jo ikke noe av det du har nevnt ovenfor utenom Eiendomsrett og poltimester bastian sin livsfilosofi. Noe som jeg kan forstå godt, det hadde vært fint om det var praktisk gjennomførbart. Nasjonalistene eller Ny-nazistene som dem gjerne går under er gjerne litt konservative og ønsker å reservere seg mot en del faktorer dem mener truer de nasjonale verdiene. Så en 'høyre ekstrem' typ Behring-Breivik ville nok gjerne ha hatt ett sterkere forsvar, for hadde han ledet landet hadde det nok hatt en hensikt, i hannes øyner. Men viss du tar en typisk anarkist så er i teorien ett forsvar unødvendig, for alle skal være snille og greie. Venstresiden ønsker jo at samfunnsgoder skal deles likt over hele fjøla og at dette vil skape en såpass høy generell standard at en del ting blir unødvendig. Men vi har jo sett kommunisme i praksis tidligere. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Du stempler en person som bruker sin ytringsfrihet til å foreslå at folk som ikke dekkes av ytringsfriheten blir anmeldt, noe som er norsk lov, som ekstremist? Hvem er det som "ikke dekkes av ytringsfriheten"? Snakker om ekstremister, her har vi jaggu en ekstremist her i tråden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hadde vært fint om en fjerner andre innlegg som en ikke skal besvare i sitat, slik at en ikke blir varslet for noe som er siktet mot en selv. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Kommunist, sosialist, feminist og tilhenger av Karl Marx? aiaiaiaiai Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Google "ytringsansvar" Se på enhver feministisk eller annen venstreekstrem youtube video eller blogg og observer at kommentarer enten er disablet, forrhåndsmoderert eller blir kraftig moderert/sensurert så kun de rette meninger kommer ut og at ratings er disablet. Eksempler: The Block Bot, free thoughts blog, Atheism Plus, Lars Gules nettverk som skal bekjempe "netthat" som har fått statsstøtte, osv. Endret 20. mai 2014 av flesvik 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg har ikke spurt om at spesifikt parti eller spesifikke politikere sin politikk. Jeg har spurt om hva som definerer høyrepolitikk generelt. Det burde vel være ganske enkelt for dere å forklare. Mer makt og frihet for kapitalistiske interesser på bekostning av andre samfunnsverdier vi på venstresiden ønsker å prioritere. Oppsummert i en setning og fra mitt POV Ok. Noe mer? hva med f.eks straff, millitære, lover og regler, statens rolle, velferd, politi, eiendommsrett, individuell frihet, patriotisme/nasjonalisme, byråkrati, skatt, religion, ol? Er det hva høyresiden eller venstresiden mener om dette? Høyresiden. Det kommer vel rimelig klart frem av spørsmålet. Og anarkisme har ikke med høyre eller venstre aksen og gjøre, men er på liberalisme totalitarisme aksen på den ekstreme liberalistiske enden. Endret 20. mai 2014 av flesvik Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Ok. Noe mer? hva med f.eks straff, millitære, lover og regler, statens rolle, velferd, politi, eiendommsrett, individuell frihet, patriotisme/nasjonalisme, byråkrati, skatt, religion, ol? Det har egentlig ikke noe å gjøre med hverken høyre eller venstresiden, man kan være tilhenger av både høyre eller venstresiden og samtidig ha ulikt/sammenfallende syn på dette. Om Høyre/Venstre måles i en Y akse, måles disse tingene mer i en X akse hvor den ene skalaen er autoritær og den andre liberal. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Du stempler en person som bruker sin ytringsfrihet til å foreslå at folk som ikke dekkes av ytringsfriheten blir anmeldt, noe som er norsk lov, som ekstremist? Hvem er det som "ikke dekkes av ytringsfriheten"? Snakker om ekstremister, her har vi jaggu en ekstremist her i tråden. Det er faktisk et vidt spekter av ting. Yrkeshemmeligheter f.eks, er veldig viktig hvis du jobber i forsvaret eller banknæringen. Trusler eller enkelte rasistiske utsagn (definert av loven) kan du heller ikke ytre fritt. Du blir rett og slett nødt til å finne det ut selv, jeg har ikke tid til å forklare norsk lov til deg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Google "ytringsansvar" Se på enhver feministisk eller annen venstreekstrem youtube video eller blogg og observer at kommentarer enten er disablet, forrhåndsmoderert eller blir kraftig moderert/sensurert så kun de rette meninger kommer ut og at ratings er disablet. Eksempler: The Block Bot, free thoughts blog, Atheism Plus, Lars Gules nettverk som skal bekjempe "netthat" som har fått statsstøtte, osv. Du har misforstått hva han mente med ytringsansvar, og hvis du tror at det er et brudd på ytringsfriheten å ikke kunne kommentere på en youtube-video, så vil jeg ikke leke med deg lenger. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Ligger link i debatten på dette. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Politisk er nok jeg langt unna dette parti. Men i et demokrati har alle like rett og bli hørt og akseptert. Alle skal kunne ytre seg til alle organ som andre partier, derfor også i skoler. Så fremt de ikke utfører vold og direkte trakassering. At venstresiden er i mot Venstresiden er da overhodet ikke imot at alle skal bli hørt såfremt, slik du sier, de kan holde seg unna vold og direkte trakassering. At du tillegger dine meningsmotstandere slike karakteristikker synes jeg faktisk er å bringe debatten ned på et lavnivå. Forøvrig venter jeg fortsatt på et svar fra "Hrodebert" hvordan han ser for seg at vi skal klare å få et "etnisk homogent samfunn". Det hadde vært litt interessant å høre hvordan man skal klare å utføre dette rent praktisk. Ikke alle på venstresiden ønsker meningssensur. Men AUF og Eskil har et ønske om det, samt ekstreme organisasjoner som, Tjen Folket, SOS osv. Vil også ta med flere SV folk. De vil ikke at folk skal kunne ytre seg fritt og oppfordrer til, digitale nabokjærringer. Noe også Jens Stoltenberg bekreftet. Begrepet mener jeg stammer fra Gro Harlem, men med en litt annen betydning. Jeg kan ikke svare for andre. Samt at jeg på ingen måte har noe med den politikken å gjøre. I motsetning til det partiet, så er jeg for fri innvandring. Men en helt annen innvandringspolitikk en vi har her i landet i dag. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg påstår ikke det, jeg poengterer at du står og veiver i lufta på gata om hvor farlig venstresiden er uten å ha noen form for kilder eller beviser. Samtidig har altså de siste fem terroraksjonene i Norge blitt utført av høyresiden! Med andre ord: Sources or stfu! Jeg vifter ikke, jeg sier hva som er fakta. Venstresiden har folk overalt i systemene i samfunnet, det vet alle. Så dokumentasjon er alle aviser du leser daglig. Høyresiden har ingen ting og måle seg med. Ja de har utført terror. Men det har stort sett vært et par personen. Blitz og gjengen er mange og at liv ikke har gått er kun flaks. Venstresiden har innflytelse på samfunnet, de styrer det meste, fra skole til utøvende politikk. Politisk korrekthet er jo ikke ukjent, de ønsker begrensninger i ytringsfriheten, noe de har klart med AUF og Eskil i spissen. Farlige saker. Men mange ser ikke dette, de vil ikke. Litt typisk Norsk, naive selvgode tosker som vi ofte er. Aha, så når du snakker om venstreekstreme, så mener du Arbeiderpartiet! Jeg tror jeg setter deg på ignore, jeg. Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Det er helt klart ekstremt. Man viser liten respekt for demokratiske prinsipper. Stadig ser vi venstresidens soldater rope slagord i gatene, mens de viser skremmende og voldelig adferd. Dette ses, når organisasjoner som SIAN holder taler og ønsker og formidle sitt budskap til folket. De blir knust av soldatene på venstresiden. Ikke mye til ytringsfrihet. SIAN har kun et budskap og det er mot Islam, altså mot en ideologi. Ikke noe rasisme eller annet som skulle tilsi at de ikke bør aksepteres i et demokrati. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Ligger link i debatten på dette. Nei, det ligger link til det jeg har sagt hele tiden: At Eskil Pedersen ønsker at folk anmelder folk som sier ting som er LOVSTRIDIG! Samtidig sier han at folk bør tenke seg om før de sier ting som er dekket av ytringsfriheten også, derav navnet ytringsansvar. Han har derimot aldri sagt det dere påstår - det er ren fantasi og overdrivelse drevet av paranoia og et ønske om å finne noe å klage over. Jeg er for øvrig ikke noen stor fan av Eskil Pedersen, men hvis dere skal sitere noen, så får dere faen ta meg sitere noe han faktisk har sagt, ikke en trollete fortolkning som ikke ligner grisen! Jævla vindmølleryttere! Endret 20. mai 2014 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg påstår ikke det, jeg poengterer at du står og veiver i lufta på gata om hvor farlig venstresiden er uten å ha noen form for kilder eller beviser. Samtidig har altså de siste fem terroraksjonene i Norge blitt utført av høyresiden! Med andre ord: Sources or stfu! Jeg vifter ikke, jeg sier hva som er fakta. Venstresiden har folk overalt i systemene i samfunnet, det vet alle. Så dokumentasjon er alle aviser du leser daglig. Høyresiden har ingen ting og måle seg med. Ja de har utført terror. Men det har stort sett vært et par personen. Blitz og gjengen er mange og at liv ikke har gått er kun flaks. Venstresiden har innflytelse på samfunnet, de styrer det meste, fra skole til utøvende politikk. Politisk korrekthet er jo ikke ukjent, de ønsker begrensninger i ytringsfriheten, noe de har klart med AUF og Eskil i spissen. Farlige saker. Men mange ser ikke dette, de vil ikke. Litt typisk Norsk, naive selvgode tosker som vi ofte er. Aha, så når du snakker om venstreekstreme, så mener du Arbeiderpartiet! Jeg tror jeg setter deg på ignore, jeg. Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Det er helt klart ekstremt. Man viser liten respekt for demokratiske prinsipper. Stadig ser vi venstresidens soldater rope slagord i gatene, mens de viser skremmende og voldelig adferd. Dette ses, når organisasjoner som SIAN holder taler og ønsker og formidle sitt budskap til folket. De blir knust av soldatene på venstresiden. Ikke mye til ytringsfrihet. SIAN har kun et budskap og det er mot Islam, altså mot en ideologi. Ikke noe rasisme eller annet som skulle tilsi at de ikke bør aksepteres i et demokrati. Åj, hvor i alle dager sto dette slaget? Det er merkelig at jeg ikke har hørt noe om det, det virker som noe pressen ville ha dekket. Eller kanskje de ble "knust" av ytringsfrihet-motstandere, som vi alle vet at pressen er full av I hvilken by var det blodet fløt? Hvor mange ble drept, og hvor mange skadet? Endret 20. mai 2014 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Ligger link i debatten på dette. Nei, det ligger link til det jeg har sagt hele tiden: At Eskil Pedersen ønsker at folk anmelder folk som sier ting som er LOVSTRIDIG! Samtidig sier han at folk bør tenke seg om før de sier ting som er dekket av ytringsfriheten også, derav navnet ytringsansvar. Han har derimot aldri sagt det dere påstår - det er ren fantasi og overdrivelse drevet av paranoia og et ønske om å finne noe å klage over. Jeg er for øvrig ikke noen stor fan av Eskil Pedersen, men hvis dere skal sitere noen, så får dere faen ta meg sitere noe han faktisk har sagt, ikke en trollete fortolkning som ikke ligner grisen! Jævla vindmølleryttere! Du forstår nok Eskil på din måte. Eskil vil begrense ytringsfriheten og oppfordrer til anmeldelse av ytringer og tanker mennesker har. Lovstridig, en tanke kan og skal aldri være lovstridig. Det minner meg om nazisme, diktatur der staten bestemmer dine og mine tanker og ytringer. Et slikt ekstremt samfunn vil jeg aldri akseptere. Folk skal si hva de tenker og mener, uten at folk som Eskil skal anmelde. Er det trusler, da er det noe annet. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg påstår ikke det, jeg poengterer at du står og veiver i lufta på gata om hvor farlig venstresiden er uten å ha noen form for kilder eller beviser. Samtidig har altså de siste fem terroraksjonene i Norge blitt utført av høyresiden! Med andre ord: Sources or stfu! Jeg vifter ikke, jeg sier hva som er fakta. Venstresiden har folk overalt i systemene i samfunnet, det vet alle. Så dokumentasjon er alle aviser du leser daglig. Høyresiden har ingen ting og måle seg med. Ja de har utført terror. Men det har stort sett vært et par personen. Blitz og gjengen er mange og at liv ikke har gått er kun flaks. Venstresiden har innflytelse på samfunnet, de styrer det meste, fra skole til utøvende politikk. Politisk korrekthet er jo ikke ukjent, de ønsker begrensninger i ytringsfriheten, noe de har klart med AUF og Eskil i spissen. Farlige saker. Men mange ser ikke dette, de vil ikke. Litt typisk Norsk, naive selvgode tosker som vi ofte er. Aha, så når du snakker om venstreekstreme, så mener du Arbeiderpartiet! Jeg tror jeg setter deg på ignore, jeg. Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Det er helt klart ekstremt. Man viser liten respekt for demokratiske prinsipper. Stadig ser vi venstresidens soldater rope slagord i gatene, mens de viser skremmende og voldelig adferd. Dette ses, når organisasjoner som SIAN holder taler og ønsker og formidle sitt budskap til folket. De blir knust av soldatene på venstresiden. Ikke mye til ytringsfrihet. SIAN har kun et budskap og det er mot Islam, altså mot en ideologi. Ikke noe rasisme eller annet som skulle tilsi at de ikke bør aksepteres i et demokrati. Åj, hvor i alle dager sto dette slaget? Det er merkelig at jeg ikke har hørt noe om det, det virker som noe pressen ville ha dekket. Eller kanskje de ble "knust" av ytringsfrihet-motstandere, som vi alle vet at pressen er full av I hvilken by var det blodet fløt? Hvor mange ble drept, og hvor mange skadet? Her er du bare useriøs. Alle har sett hvordan pøbelen opptrer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Nei, du snakker om slag og knekking, det er ord som brukes om voldelige handlinger, så hvor er disse voldelige handlingene? Og jeg har sett gjennom tråden, det er ingen linker til noe utenom noen definisjoner og et par artikler om SvP. Ingenting på Eskil Pedersen. Dere hinter og antyder hele tiden, men dere har INGEN KILDER på noe dere sier! Og så blir du sur når jeg misforstår dere? Sitater mottas med glede, men må backes opp med nøyaktig kildereferanse. Jeg er lei av å høre om at Eskil Pedersen "prater om" ting - jeg vil lese de nøyaktige sitatene som fornærmer dere! Endret 20. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Gothminister: Hva slags forhold har du til mobbing? Er mobbing greit så lenge det bare er verbalt og ikke blir fysisk? Selv om det er en person med høy status som mobber en person med lav status? Hva med å fryse ut folk? Er det OK? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Gothminister: Hva slags forhold har du til mobbing? Er mobbing greit så lenge det bare er verbalt og ikke blir fysisk? Selv om det er en person med høy status som mobber en person med lav status? Hva med å fryse ut folk? Er det OK? Hva synes du selv om mobbing? Selv tar jeg avstand til mobbing. Fryse ut, hva menes med det? Vet egentlig ikke helt hvor du vil med dette i debatten. Men jeg har en mistanke. Håper den er feil. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Nei, du snakker om slag og knekking, det er ord som brukes om voldelige handlinger, så hvor er disse voldelige handlingene? Og jeg har sett gjennom tråden, det er ingen linker til noe utenom noen definisjoner og et par artikler om SvP. Ingenting på Eskil Pedersen. Dere hinter og antyder hele tiden, men dere har INGEN KILDER på noe dere sier! Og så blir du sur når jeg misforstår dere? Sitater mottas med glede, men må backes opp med nøyaktig kildereferanse. Jeg er lei av å høre om at Eskil Pedersen "prater om" ting - jeg vil lese de nøyaktige sitatene som fornærmer dere! Som sagt. Det ligger link i tråden. At du har en annen oppfattelse av hva Eskil har sagt og mener. Det er ikke mitt eller andres problem. Det er kun et menneske som banner og virker sur i denne råden og det er deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå