StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Det er bare tilfeldigheter som gjør at ikke pøbelen fra Blitz ikke har drept noen. Deres herjinger i gatene kunne like godt ha drept mange. Det er liten tvil om at venstresidens pøbler er langt farligere en tafatte tullinger på høyresiden. Påstår du, men helt uten kilder. Jeg kan like godt påstå at du er en høyreekstrem terrorist. http://www.dagbladet.no/2014/03/14/kultur/litteratur/bok/nynazisme/innenriks/32301646/ Fra deres egen munn... Metoden var knyttnever og slagvåpen. Og blitz sin vold er godt dokumentert i media opp gjennom tidene, det er ikke bare hærverk de driver med som du påstår. De banker opp folk både med knyttnevene og med våpen. Endret 20. mai 2014 av flesvik Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg påstår ikke det, jeg poengterer at du står og veiver i lufta på gata om hvor farlig venstresiden er uten å ha noen form for kilder eller beviser. Samtidig har altså de siste fem terroraksjonene i Norge blitt utført av høyresiden! Med andre ord: Sources or stfu! Jeg vifter ikke, jeg sier hva som er fakta. Venstresiden har folk overalt i systemene i samfunnet, det vet alle. Så dokumentasjon er alle aviser du leser daglig. Høyresiden har ingen ting og måle seg med. Ja de har utført terror. Men det har stort sett vært et par personen. Blitz og gjengen er mange og at liv ikke har gått er kun flaks. Venstresiden har innflytelse på samfunnet, de styrer det meste, fra skole til utøvende politikk. Politisk korrekthet er jo ikke ukjent, de ønsker begrensninger i ytringsfriheten, noe de har klart med AUF og Eskil i spissen. Farlige saker. Men mange ser ikke dette, de vil ikke. Litt typisk Norsk, naive selvgode tosker som vi ofte er. Aha, så når du snakker om venstreekstreme, så mener du Arbeiderpartiet! Jeg tror jeg setter deg på ignore, jeg. Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Det er bare tilfeldigheter som gjør at ikke pøbelen fra Blitz ikke har drept noen. Deres herjinger i gatene kunne like godt ha drept mange. Det er liten tvil om at venstresidens pøbler er langt farligere en tafatte tullinger på høyresiden. Påstår du, men helt uten kilder. Jeg kan like godt påstå at du er en høyreekstrem terrorist. http://www.dagbladet.no/2014/03/14/kultur/litteratur/bok/nynazisme/innenriks/32301646/ Fra deres egen munn... Metoden var knyttnever og slagvåpen. Og blitz sin vold er godt dokumentert i media opp gjennom tidene, det er ikke bare hærverk de driver med som du påstår. De banker opp folk både med knyttnevene og med våpen. Hvis du definerer ekstremister som "alle som bruker vold", så har du et poeng. Det er for eksempel synd med alle fotballekstremistene for tiden. For ikke å snakke om ekstremisten Cecilia Brækhus. Jeg påstår ikke det, jeg poengterer at du står og veiver i lufta på gata om hvor farlig venstresiden er uten å ha noen form for kilder eller beviser. Samtidig har altså de siste fem terroraksjonene i Norge blitt utført av høyresiden! Med andre ord: Sources or stfu! Jeg vifter ikke, jeg sier hva som er fakta. Venstresiden har folk overalt i systemene i samfunnet, det vet alle. Så dokumentasjon er alle aviser du leser daglig. Høyresiden har ingen ting og måle seg med. Ja de har utført terror. Men det har stort sett vært et par personen. Blitz og gjengen er mange og at liv ikke har gått er kun flaks. Venstresiden har innflytelse på samfunnet, de styrer det meste, fra skole til utøvende politikk. Politisk korrekthet er jo ikke ukjent, de ønsker begrensninger i ytringsfriheten, noe de har klart med AUF og Eskil i spissen. Farlige saker. Men mange ser ikke dette, de vil ikke. Litt typisk Norsk, naive selvgode tosker som vi ofte er. Aha, så når du snakker om venstreekstreme, så mener du Arbeiderpartiet! Jeg tror jeg setter deg på ignore, jeg. Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Jo, selvsagt, men ingen har noensinne sagt eller ment noe sånt. LES, ikke bare skum over. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Bare for å minne om årsakene til de to største krigene vi har hatt i moderne tid i verden, WW1 og WW2, så har de begge skyldtes sterk nasjonalisme og høyreekstremisme. Tenk over det, Mr. Gothic! Ok. Kan jeg få fra deg i grove trekk hva som kjennetegner høyresidens politikk? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Det er bare tilfeldigheter som gjør at ikke pøbelen fra Blitz ikke har drept noen. Deres herjinger i gatene kunne like godt ha drept mange. Det er liten tvil om at venstresidens pøbler er langt farligere en tafatte tullinger på høyresiden. Påstår du, men helt uten kilder. Jeg kan like godt påstå at du er en høyreekstrem terrorist. http://www.dagbladet.no/2014/03/14/kultur/litteratur/bok/nynazisme/innenriks/32301646/ Fra deres egen munn... Metoden var knyttnever og slagvåpen. Og blitz sin vold er godt dokumentert i media opp gjennom tidene, det er ikke bare hærverk de driver med som du påstår. De banker opp folk både med knyttnevene og med våpen. Hvis du definerer ekstremister som "alle som bruker vold", så har du et poeng. Det er for eksempel synd med alle fotballekstremistene for tiden. For ikke å snakke om ekstremisten Cecilia Brækhus. Cecilia Brækhus og blitz har en vesentlig forskjell, Brækhus gjør ikke herverk, hun yter også kun vold mot samtykkende. Blitz driver hærverk fordi de mener det er gøy og prøver å fronte ett politisk poeng ved det. Dersom du ikke ser denne forskjellen selv så har ikke jeg noen store intensjoner om å forklare den til deg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Bare for å minne om årsakene til de to største krigene vi har hatt i moderne tid i verden, WW1 og WW2, så har de begge skyldtes sterk nasjonalisme og høyreekstremisme. Tenk over det, Mr. Gothic! Ok. Kan jeg få fra deg i grove trekk hva som kjennetegner høyresidens politikk? Det er sterkt avhengig av hvilke høyrepolitikere og hvor i verden vi snakker. Høyresiden er ikke en eneste stor homogen masse, det samme med venstresiden Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Cecilia Brækhus og blitz har en vesentlig forskjell, Brækhus gjør ikke herverk, hun yter også kun vold mot samtykkende. Blitz driver hærverk fordi de mener det er gøy og prøver å fronte ett politisk poeng ved det. Dersom du ikke ser denne forskjellen selv så har ikke jeg noen store intensjoner om å forklare den til deg. http://lmgtfy.com/?q=sarcasm Men jeg må innrømme at jeg hadde håpet at du skulle gidde å forklare forskjellen for meg... Hva i alle dager skal jeg gjøre i dag når jeg ikke kan pugge forskjellen? Endret 20. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Cecilia Brækhus og blitz har en vesentlig forskjell, Brækhus gjør ikke herverk, hun yter også kun vold mot samtykkende. Blitz driver hærverk fordi de mener det er gøy og prøver å fronte ett politisk poeng ved det. Dersom du ikke ser denne forskjellen selv så har ikke jeg noen store intensjoner om å forklare den til deg. http://lmgtfy.com/?q=sarcasm Men jeg må innrømme at jeg hadde håpet at du skulle gidde å forklare forskjellen for meg... Hva i alle dager skal jeg gjøre i dag når jeg ikke kan pugge forskjellen? http://en.wikipedia.org/wiki/Logic Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Cecilia Brækhus og blitz har en vesentlig forskjell, Brækhus gjør ikke herverk, hun yter også kun vold mot samtykkende. Blitz driver hærverk fordi de mener det er gøy og prøver å fronte ett politisk poeng ved det. Dersom du ikke ser denne forskjellen selv så har ikke jeg noen store intensjoner om å forklare den til deg. http://lmgtfy.com/?q=sarcasm Men jeg må innrømme at jeg hadde håpet at du skulle gidde å forklare forskjellen for meg... Hva i alle dager skal jeg gjøre i dag når jeg ikke kan pugge forskjellen? http://en.wikipedia.org/wiki/Logic Ja, bare fortsett å lese, du. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Cecilia Brækhus og blitz har en vesentlig forskjell, Brækhus gjør ikke herverk, hun yter også kun vold mot samtykkende. Blitz driver hærverk fordi de mener det er gøy og prøver å fronte ett politisk poeng ved det. Dersom du ikke ser denne forskjellen selv så har ikke jeg noen store intensjoner om å forklare den til deg. http://lmgtfy.com/?q=sarcasm Men jeg må innrømme at jeg hadde håpet at du skulle gidde å forklare forskjellen for meg... Hva i alle dager skal jeg gjøre i dag når jeg ikke kan pugge forskjellen? http://en.wikipedia.org/wiki/Logic Ja, bare fortsett å lese, du. Jeg har en bok hjemme om logikk, både deduktiv og induktiv logikk. Så jeg har lest ganske mye om temaet. Når du implisivt ønsker å kaste bort andre sin tid med å forklare deg ting du helt klart ikke har ett begrep over burde du lese litt om logikk for å klare å slutte slike trekninger selv. Det kan sikkert hjelpe deg langt på mange områder i livet. For jeg må si jeg lo litt når du prøvde å sammenligne proff-boksing med herværket blitz gjør. Det var virkelig ett godt etablert argument. Endret 20. mai 2014 av Priim Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg har en bok hjemme om logikk, både deduktiv og induktiv logikk. Så jeg har lest ganske mye om temaet. Når du implisivt ønsker å kaste bort andre sin tid med å forklare deg ting du helt klart ikke har ett begrep over burde du lese litt om logikk for å klare å slutte slike trekninger selv. Det kan sikkert hjelpe deg langt på mange områder i livet. For jeg må si jeg lo litt når du prøvde å sammenligne proff-boksing med herværket blitz gjør. Det var virkelig ett godt etablert argument. Logikken ser ikke ut til å ha satt seg helt... Siden du ikke ønsker å kaste bort tid på å forklare ting for meg, gidder selvsagt ikke jeg å gjøre det samme for deg. Kanskje du kan be noen andre om hjelp til å skjønne hva jeg mener? Kanskje mamma eller pappa har et øyeblikk når du kommer hjem fra skolen? Og du mener implisitt. Endret 20. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg har sett deg rundt i denne tråden her og du har ikke hatt noe annet å bidra med enn at du tilsynelatende prøver å provosere, noe du ikke helt klarer å komme noen vei med. Men siden du velger å forsvare Blitz sitt herværk ved å sammenligne det med proff-boksing anser jeg ikke deg som helt tilregnelig. Så jeg legger deg ilag med en del andre skrullinger på ignoreringslisten min :-) Endret 20. mai 2014 av Priim Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg provoserer deg fordi du gjør det UTROLIG enkelt, og svarer på nøyaktig samme måte selv. Så legg deg selv på ignore samtidig, så får du et langt enklere liv. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg provoserer deg fordi du gjør det UTROLIG enkelt, og svarer på nøyaktig samme måte selv. Så legg deg selv på ignore samtidig, så får du et langt enklere liv. Jeg lar meg i grunn ikke provosere, det er en diskusjon på internett der du har sporet oss inn på hvorvidt Blitz og Cecilia Brækhus gjør det samme. At jeg da velger å være nedlatende ovenfor deg er av en såpass enkel grunn at du prøver å bygge en stråmann om at Blitz sin vold kan sammenlignes med kampsport. Uansett så ser jeg at du er i voksen alder, men jeg anbefaler deg fortsatt å vokse opp. Jeg bryr meg i grunn ikke om du sympatiserer med Blitz eller ikke, du burde fortsatt ikke prøve å forsvare herværket dem gjør med at Cecilia Brækhus driver med boksing. Endret 20. mai 2014 av Priim Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Bare for å minne om årsakene til de to største krigene vi har hatt i moderne tid i verden, WW1 og WW2, så har de begge skyldtes sterk nasjonalisme og høyreekstremisme. Tenk over det, Mr. Gothic! Ok. Kan jeg få fra deg i grove trekk hva som kjennetegner høyresidens politikk? Det er sterkt avhengig av hvilke høyrepolitikere og hvor i verden vi snakker. Høyresiden er ikke en eneste stor homogen masse, det samme med venstresiden Jeg har ikke spurt om at spesifikt parti eller spesifikke politikere sin politikk. Jeg har spurt om hva som definerer høyrepolitikk generelt. Det burde vel være ganske enkelt for dere å forklare. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg har ikke spurt om at spesifikt parti eller spesifikke politikere sin politikk. Jeg har spurt om hva som definerer høyrepolitikk generelt. Det burde vel være ganske enkelt for dere å forklare. Mer makt og frihet for kapitalistiske interesser på bekostning av andre samfunnsverdier vi på venstresiden ønsker å prioritere. Oppsummert i en setning og fra mitt POV Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Vi har ingen venstreekstreme i Norge. Vi har folk på den ekstreme venstresiden, men vi har ingen venstrefolk som tyr til ekstreme virkemidler, som er den definisjonen vi vanligvis bruker. Blitz? Blitz har aldri som jeg kjenner til stått bak noe som kan kalles ekstremisme. Dem har en radikal måte å se på samfunnet, ja, men dem er ikke farlige for det norske samfunn. Demonstrasjoner er en viktig del av vårt demokrati, noe Blitz har i sin fulle rett har lov å utøve. Det er bare tilfeldigheter som gjør at ikke pøbelen fra Blitz ikke har drept noen. Deres herjinger i gatene kunne like godt ha drept mange. Det er liten tvil om at venstresidens pøbler er langt farligere en tafatte tullinger på høyresiden. Påstår du, men helt uten kilder. Jeg kan like godt påstå at du er en høyreekstrem terrorist. http://www.dagbladet.no/2014/03/14/kultur/litteratur/bok/nynazisme/innenriks/32301646/ Fra deres egen munn... Metoden var knyttnever og slagvåpen. Og blitz sin vold er godt dokumentert i media opp gjennom tidene, det er ikke bare hærverk de driver med som du påstår. De banker opp folk både med knyttnevene og med våpen. Hvis du definerer ekstremister som "alle som bruker vold", så har du et poeng. Det er for eksempel synd med alle fotballekstremistene for tiden. For ikke å snakke om ekstremisten Cecilia Brækhus. Nei jeg definerer ekstremister som de som ideologisk/politisk motivert bruker vold. Og folk som har ekstreme meninger som f.eks å ville utrydde eller undertrykke grupper. Så nå som jeg har gitt deg dokumentasjonen som du ba om. Hva skal du da si om dine tidligere uttalelser om at blitz og venstreekstremistene aldri har vært voldelige i Norge annet enn materielt hærverk? Å jobbe for at bare de med "riktige meninger" skal ha ytringsfrihet er ganske ekstremt syns du ikke? Jo, selvsagt, men ingen har noensinne sagt eller ment noe sånt. LES, ikke bare skum over. Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Endret 20. mai 2014 av flesvik Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg har ikke spurt om at spesifikt parti eller spesifikke politikere sin politikk. Jeg har spurt om hva som definerer høyrepolitikk generelt. Det burde vel være ganske enkelt for dere å forklare. Mer makt og frihet for kapitalistiske interesser på bekostning av andre samfunnsverdier vi på venstresiden ønsker å prioritere. Oppsummert i en setning og fra mitt POV Ok. Noe mer? hva med f.eks straff, millitære, lover og regler, statens rolle, velferd, politi, eiendommsrett, individuell frihet, patriotisme/nasjonalisme, byråkrati, skatt, religion, ol? Endret 20. mai 2014 av flesvik Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg provoserer deg fordi du gjør det UTROLIG enkelt, og svarer på nøyaktig samme måte selv. Så legg deg selv på ignore samtidig, så får du et langt enklere liv. Jeg lar meg i grunn ikke provosere, det er en diskusjon på internett der du har sporet oss inn på hvorvidt Blitz og Cecilia Brækhus gjør det samme. At jeg da velger å være nedlatende ovenfor deg er av en såpass enkel grunn at du prøver å bygge en stråmann om at Blitz sin vold kan sammenlignes med kampsport. Uansett så ser jeg at du er i voksen alder, men jeg anbefaler deg fortsatt å vokse opp. Jeg bryr meg i grunn ikke om du sympatiserer med Blitz eller ikke, du burde fortsatt ikke prøve å forsvare herværket dem gjør med at Cecilia Brækhus driver med boksing. Det er faktisk du som fokuserer på Brækhus. Hvis du ikke skjønte det brukte jeg Brækhus som et sarkastisk eksempel for å gjøre et poeng. Siden den gang, for mange timer siden, så har du fokusert på dette om og om igjen, mens jeg gjør narr av deg fordi du gjør det! Men bare fortsett, det er jo ikke som om denne tråden noensinne har hatt noen verdi. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Eskil Pedersen blandt annet har gjort akkurat det. Og en hel haug andre på venstresiden. Meningssensur er en ekstremt vanlig taktikk på venstresiden. Vennligst kom med kilde på begge de påstandene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå