Quote Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg foretrekker så absolutt bygda. Her slipper jeg biltrafikken, mennesker overalt hvor en ser seg rundt - ja, selv på fjellet får man ikke være i fred. Skal jeg handle noe stort, så kjører jeg til en liten by som er 50 minutter unna. Her i denne byen slipper jeg å betale for parkering, og en finner alt man kan trenge. Jeg studerer i en by akkurat nå, og man bruker ihvertfall denne tiden i byen også. Mye av tiden i byen blir brukt på å stå i kø. I de største byene er det håpløst med bil, og kollektivtrafikken er fylt opp til randen av mennesker som lider samme skjebne. Bylivet med mas, bråk og mye kø er ikke å foretrekke fremfor en situasjon hvor det er stille, rolig og man slipper å stå i kø. Naturen er rett utenfor utgangsdøra, så da er det bare å ta med seg våpen eller fiskestang for å jakte eller fiske. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Rettelse igjen: Nei, ungene på den virkelige bygda tar skolebuss fordi de bor håpløst langt unna skolen. Dersom jeg skulle ha syklet til skolen min, så hadde det tatt fra 1 time og 30 minutt til 2 timer. Fin treningstur før skole 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Er det fordi at det ikkje lenger er lønsomt å være bonde.?Hva mener du med bygd? Hvis vi bruker SSB sin definisjon, spredt bebyggelse, husansamlinger og mindre tettsteder med inntil 1000 innbyggere så bor halve Norges befolkning (ca 2,5 millioner) på bygda og bare 2% av de (litt under 50 000) jobber som bønder (målt i antall årsverk). Ja er vell et bedre begrep å bruke ordet distriktet enn byga mener jeg. En plass med rundt 1000 innbyggere vil ofte kalle seg bygd. Er fra et sted med 2000 innbygger selv. oppvokst og bor her enda og det har blitt kaldt både bygd og by. men de lokale kaller det et tettsted. Men grunner at folk fytter fra dstriktene er mange blant annet som folk her sier jobb, utdanning eller relasjoner. Endret 7. mai 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 utdanning, jobb, mangfold i livet...+++++ vil jeg tro, aldri bodd på landet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå