KjellV Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei. Jeg prøver å sette opp Bulletproof FTP-server her nå og får det ikke helt til. Jeg har vært inne i routeren min (cisco) og sendt port 137 videre til maskin 10.0.0.3. I Bulletproof har jeg gått inn på Main setup og under "General" har jeg skrevet inn "137" under "Listen on port number". Under "Multi IP-settings" har jeg skrevet inn IP-adressen min (80.202.*.*) der hvor det står "Passive mode IP" og "Passive port range" er satt til 5000 & 6000. Under "User accounts" har jeg satt opp en konto med brukernavn og passord. Denne brukeren har tilgang til D: og rettighetene hans er satt til følgende: Read, Write og Append under Files og MAke, List og +Subdirs under Directories. Jeg har selvsagt slått på ftp-serveren med å trykke på lynet På maskinen med ftp-serveren kommer det opp at brukeren er logget men det kommer timed out etter en stund. I FTP-klienten (Flash FXP) kommer følgende opp når jeg prøver å koble til: WinSock 2.0 Connecting to 80.202.*.* Connected to 80.202.*.* -> IP=80.202.*.* PORT=137 220 Nostra FTP USER torgeir 331 Password required for torgeir. PASS (hidden) 230 User torgeir logged in. SYST 215 UNIX Type: L8 REST 100 350 REST supported. Ready to resume at byte offset 100. REST 0 350 REST supported. Ready to resume at byte offset 0. PWD 257 "/" is current directory. TYPE A 200 Type set to A. PASV 227 Entering Passive Mode (80,202,*,*,21,22). Data Socket Error: Connection timed out List Error 421 Connection timed-out ! Connection lost: 80.202.*.* Noen som kan hjelpe en fyr i nød? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 ye..i flashfxp gå på quick connect..så finner du toggles i tabben. og fjerner USE PASSIVE MODE og setter på SITE USES IP/MASQ greia.. sånn nå funker den vel? Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg tror du bør forwarde port 20 (ftp transfer/data port) til 10.0.0.3 også. Ikke nødvendigvis det som er feil, men den porten bør likevel bli forwarda. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Funker fortsatt bare lokalt. Nå peker port 20, 21, 137 og 1337 til maskinen uten hell. Har fjernet passive mode og huket av ved site uses ip/masq Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 har du gjort det via NAT klienten på ngts sider? http://endring.nextgentel.no eller no. så velger du nat entries og legger inn ftp og da funket d for meg Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 har du gjort det via NAT klienten på ngts sider? http://endring.nextgentel.no eller no. så velger du nat entries og legger inn ftp og da funket d for meg Funker nå ja Rart det ikke var nok å gå inn i routern å forwarde portene til maskinen.. Jaja, up and going nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå