Gå til innhold

Du forstår ikke de såkallede høyre ekstreme eller "rasistene"

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

I årevis har media, den gamle garde, kristne, sosialdemokrater, konservative mm., kjempet mot "rasister" og "høyre ekstreme". Men hvem er de? Hvorfor "hater" de? Er det et hat? Eller er det kjærlighet og følelser av tap, som et følelsesmessig skrik for å beskytte det gode som holder på å dø. Som det du elsker forsvinner, noe svært elsket, for mange.

Nei, de hater ingen på grunn av deres hudfarge. For deres utseende og forskjellige skikker. De mener ikke at folk er mindreverdige, eller mindre verdt i seg selv. Slik som nazistene, disse bare utnyttet det nevnte, følelsene til det tyske folk.

Alt er et skrik fra hjertet, som tårer fra deres indre sinn, for deres forfedres slit, for deres mødres skrik over sine døde, for det land de sånn har slitt for. Alt de har bygd for sine etterkommere. Samfunnet de så sårt har arbeidet for, en god nasjon i samhold og fred. Eiendommen ble gitt av våre forfedre til oss, det var oss de sleit for, de kjempet for, de skapte det for. Så skal det bli gitt bort, til noen andres barn, fordi deres arv og land ikke var godt nok. Det gnager i brystet deres, ikke fordi de hater, men fordi de er glad i.

Det føles 100 ganger verre for dem, når de gjør stygge ting, som å voldta, drepe og kriminelle handlinger. De bryr ikke seg, mange oppfører seg som en pest og plage. "La oss få fred" roper de i sitt sinn, stopp innvandringen. Det er ikke irrasjonelt hat, det er så rasjonelt og så riktig som du kan få det.

Inntil du blir som meg, og ikke bryr deg om nasjonen, av andre grunner. Å tenke som dem er å være glad i, og ikke hat.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verden blir mindre i og med at vi globaliserer oss. Nå er vi i den delen av verden som er attraktiv å bo i, men slik har det ikke alltid vært. Vi slipper minoriteter med sine kulturer til og skal man tro empirien og logikken i det utvider det samfunnet vårt med flere aspekter enn de konservative.

Våre forfedre bygde landet slik det er idag, det er vår oppgave å bygge det videre. Men vi bygger det på flere grunnstener enn det som tidligere ble gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, vi har forstått høyreekstremistene i løpet av historien og hva deres forskrudde verdensbilde har gjort med samfunnet; ikke minst å snakke om hvordan det endte til slutt. Noe som gjør at de møter ytterligere forståelsesløshet fra meg.

Er du mer glad i familien din enn i naboen din?

Er du en ekstremist ?

Lenke til kommentar

Joda, vi har forstått høyreekstremistene i løpet av historien og hva deres forskrudde verdensbilde har gjort med samfunnet; ikke minst å snakke om hvordan det endte til slutt. Noe som gjør at de møter ytterligere forståelsesløshet fra meg.

Kommer an på hvem det er i familien min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alt er et skrik fra hjertet, som tårer fra deres indre sinn, for deres forfedres slit, for deres mødres skrik over sine døde, for det land de sånn har slitt for. Alt de har bygd for sine etterkommere.

At noen i det hele tatt tror på sånt sprøyt, er meg en gåte .. Hva er det som er så spesielt med de før oss - var de noe annerledes - gikk de rundt med blomster i håret og sang bæ bæ lille lam, hele dagen - eller var de akkurat sånn som deg og meg - helt vanlige mennesker som slåss med sitt eget begjær og grådighet, samt lette etter lykken 24/7?

De bygde og vi bygger, og jeg håper at mine etterkommere aldri sier noe så borti natta

Lenke til kommentar

Det føles 100 ganger verre for dem, når de gjør stygge ting, som å voldta, drepe og kriminelle handlinger. De bryr ikke seg, mange oppfører seg som en pest og plage. "La oss få fred" roper de i sitt sinn, stopp innvandringen. Det er ikke irrasjonelt hat, det er så rasjonelt og så riktig som du kan få det.

Eg har skjeldent lest noe så idiotisk :wallbash:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Oleoh, har du et pågående prosjekt med å starte bevisst provoserende diskusjoner?

Faktisk, ja. Jeg ønsker å skrive det mest provoserende jeg faktisk mener :)

Lenke til kommentar

Hvorvidt du lukker dører og muligheter fordi du vil beholde dem for deg selv, fordi du har en eller annen selverklært "rett" på dem, eller fordi du er et rasshøl... så er disse to umulige å gjøre forskjell på. Sånn generelt i alle fall, så kan vi alle ta det derfra. Jeg foretrekker å være en knappe rasshøl, men ikke så mye at jeg vil ha "alle dem" ut av landet "vårt".

Lenke til kommentar

Er du en ekstremist ?

Min kona født i Somalia og min adopterte barn fra Angola., ja !
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...