nor50 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Har en Win 8.1 PC med Radeon HD6800 skjermkort (EDIT: Denne PC'en som har 6800. Den andre har R7 270 eller hva det heter...) . Bruker 2 PC'er, så er bare innom denne ett par ganger om dagen. Av og til når jeg bytter til den PC'en er det bare sort skjerm. PC'en går, og jeg aner at det er noe med skjermkort/software som gjør at det ikke er bilde. Er det noen logg eller noe måte å finne ut hvor feilen ligger? Endret 24. april 2014 av nor50 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Du kan prøve å se etter i event loggen om det er noe der som hinter om feil. Skriv event i søke feltet, da burde den loggen dukke opp. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Kommer ikke noe EVENT nei... Lenke til kommentar
Corna Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 BSOD er noen ganger et resultat av en oppdatering i windows update. Det kan være skjermkortdriveren som er Fu..ed Har du startet opp i Safe mode og forsøkt å avinstallert driveren, for så deretter starte maskinen på nytt? http://www.virusresearch.org/how-to-fix-black-screen-of-death-in-windows-8-1-or-windows-8/ Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Nei, men det har skjedd over tid med forskjellige drivere. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 For 3-4 dager (?) siden begynte jeg å bruke DVI-uttaket i stedet for HDMI på skjermkortet. Har ikke hatt problemet etter det. Men, nå startet jeg FileZilla, og da ble det sort skjerm igjen. Har også ved tidligere anledninger hatt en mistanke om at dette har skjedd etter jeg har brukt FileZilla. Noen som har noen ide da...? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 For 3-4 dager (?) siden begynte jeg å bruke DVI-uttaket i stedet for HDMI på skjermkortet. Har ikke hatt problemet etter det. Men, nå startet jeg FileZilla, og da ble det sort skjerm igjen. Har også ved tidligere anledninger hatt en mistanke om at dette har skjedd etter jeg har brukt FileZilla. Noen som har noen ide da...? http://www.tech-evangelist.com/2009/06/08/filezilla-alert-trojan-virus/ (Eller lignende..) Men min sterkeste følelse er at skjermkortet takker for seg. Prøv en kjapp reinstallasjon. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Om du får svart bilde på skjermen og du ikkje får tilbake noke anna bilde så trur eg det er skjermkortet som har tatt kvelden. Om du har kobla til HDMI og det berre er då det skjer så kan du koble til med vanlig skjerm og prøve det. vist ikkje du får noke reaksjon på det då ville eg ha kjøpt nytt skjermkort Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Skjermkortet er sgs nytt. Og det er 99% sikkert softwarefeil, tror jeg... Skal la være å bruke FileZilla noen dager før jeg prøver det igjen får å se om det blir svart skjerm da. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Skjermkortet er sgs nytt. Og det er 99% sikkert softwarefeil, tror jeg... Skal la være å bruke FileZilla noen dager før jeg prøver det igjen får å se om det blir svart skjerm da. ja, så skjermkortet er nytt ja? Brukt de lenge og de har fungert som de skal? Huske på ka en har vore borti og sånt.. veit ikkke kordan det er og om de på virka.. men prøv å still tilbake på eit tidligare tidspunkt på pcn, sist windows update elns.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Eeeh, HD 6800 er, så vidt jeg vet, ikke et nytt skjermkort. Det ble lansert for snart 4 år siden, i oktober 2010, så å si at det er nytt, det skjønner jeg ikke. Men hvilken driver versjon har du installert da? Siste er 14.4 om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Eeeh, HD 6800 er, så vidt jeg vet, ikke et nytt skjermkort. Det ble lansert for snart 4 år siden, i oktober 2010, så å si at det er nytt, det skjønner jeg ikke. Men hvilken driver versjon har du installert da? Siste er 14.4 om jeg ikke tar feil. Sorry, roter litt da jeg har 2 PC'er ved siden av hverandre. Det er R7 i den... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Der gikk teorien min i vasken... Svart skjerm uten å starte FileZilla. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Nå er skjermkortet ute og kjører bilde ut fra HDMI på hovedkortet. Så får vi se hvordan det går... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Når du får den svarte skjermen, kommer det opp "No signal detected" eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå