Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Kommer ditt største idol du har drømt om i 20 år og gir deg muligheten til en runde mellom laknene kommer du ikke til å nøle med å spre beina. Da skal snille piker selvsagt si "Jeg har drømt om deg hele livet, men så endte jeg opp med en random fyr (det beste som var tilgjengelig da) og nå står jeg ved det. Adjø."

Deg om det, ikke jeg.

Nei, jeg har aldri vært utro og kommer aldri til å være det heller.

Selv den beste kan oppleve en dag han har gjort noe han aldri hadde trodd han var istand til å gjøre. Hendelser i livet kan trigge utroskap samme hva vedkommende mener i dag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ditt største idol du har drømt om i 20 år og gir deg muligheten til en runde mellom laknene kommer du ikke til å nøle med å spre beina. Da skal snille piker selvsagt si "Jeg har drømt om deg hele livet, men så endte jeg opp med en random fyr (det beste som var tilgjengelig da) og nå står jeg ved det. Adjø."

Deg om det, ikke jeg.

Nei, jeg har aldri vært utro og kommer aldri til å være det heller.

Selv den beste kan oppleve en dag han har gjort noe han aldri hadde trodd han var istand til å gjøre. Hendelser i livet kan trigge utroskap samme hva vedkommende mener i dag.

Det du snakker om er irrelevant.

Du antyder også til at enhver person er utro ved korrekt anledning. Noe som også er veldig, veldig feil.

Du kan antyde fint på dine egne vegne, men ikke andres.

Når jeg for eksempel sier at jeg aldri kommer til å være utro, så betyr det nettopp det at :

Jeg a l d r i kommer til å være u t r o.

Skjønner du ?

Lenke til kommentar

Igjen: deg om det. Jeg kommer aldri til å være utro. Jeg kunne fint vært utro mot min eksmann, som banket meg og mishandlet meg på det groveste. Mange ville kanskje også forstått det og jeg tror ikke jeg ville blitt sett ned på i etterkant. Men jeg har det ikke i meg, selv ikke da jeg sluttet å elske ham og jeg egentlig begynte å forakte ham. Når ikke engang det fikk meg til å være utro har jeg ingen tro på at jeg noen gang kommer til å være utro. Det er moralsk feil og forkastelig, så nein, nicht, never.

Endret av yvonne2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke meg om det. Dette handler ikke om meg men menneskers evne til å forutsi sine handlinger for evig og alltid. En trigger kan velte hele lasset.

A psychopath can use a word like 'I love you' but it means nothing more to him than if he said 'I'll have a cup of coffee'

Professor Robert Hare

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke meg om det. Dette handler ikke om meg men menneskers evne til å forutsi sine handlinger for evig og alltid. En trigger kan velte hele lasset.

A psychopath can use a word like 'I love you' but it means nothing more to him than if he said 'I'll have a cup of coffee'

Professor Robert Hare

Du kan snakke om deg selv, men du kan ikke snakke på vegne av andre. Sånn er det bare. Og nei, du får faktisk ikke snakke på vegne av meg. Så enkelt er det.

Endret av yvonne2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er å være standhaftig i begynnelsen av livet (type 20 åra).

Når du nærmer deg 50, og livet kanskje ikke har vært det du drømte om, og så får du plutselig sjansen på en/ei du har drømt om i mange år... da er det straks litt vanskeligere.

Er ikke like påståelig som andre og sier at alle ville ha gjort noe i en sånn situasjon, men mange ville ha gjort noe...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ganske mange som tror at absolutt alle er utro. Sykt å sitte å høre på noen rable om det, hadde en kollega som drev med det stadig vekk.

Alle er ikke utro, men det er mange som er det. Og mange av disse hadde nok hatt det bedre av å gjøre slutt med personen de var med istedenfor å utforske sin usikkerhet ved å ha sex med andre.

Lenke til kommentar

Jeg har vært utro to ganger. Eller nesten to ganger.

Første gangen var fordi eksen nektet å treffe meg siden hu visste jeg skulle slå opp og hun visste at jeg ikke kom til å gjøre det over melding eller telefon. Så jeg dro på byen og der var det ei som var no fælt keen på å putte pikken min i munn.

Andre gangen var jeg ikke sammen med jenta enda, men vi dreiv på. Og hun hadde type selv.

Første gangen angrer jeg ikke på, slo jo opp med jenta noen dager etter.

Andre gangen angrer jeg på.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om mange er utro, og hvorfor?

Da mener jeg; flørte med andre bak partners rygg, fysisk, samleie osv.

Ene gangen jeg fant ut at typen var utro, så sa jeg i sinne "Om du skal gå rundt å ha deg med andre, er det ikke bare rett at jeg også kan gjør det da?"

Om du går rundt å roter rundt, så burde det jo være greit at partnern din gjør det også?

Hva er utroskap? Her diskuterer vi samliv, og folk har forskjellige syn på hva utroskap er. Ofte er det også forskjellig mellom partene.

Hypotese: Kvinner er sjeldnere utro, fordi de oftere får validasjon av menn. Hvis man får vite at man er pen, interessant, whatever, jevnlig, er man mer fornøyd. Menn derimot, må gjøre langt mer for å få denne validasjonen, fordi kvinner sjeldent er så direkte. Man må liksom omtrent ha dem i senga før de faktisk ymter frempå noe om at man kanskje er helt OK. Så, i et forsøk på litt validasjon, som krevde litt mer enn først antatt. Det fungerer som prinsippet om eskalasjon ved binding.

Prinsippet er det samme man ser når folk spiller:

Tenk på et pilspill på tivoli. Dersom du gjør det helt greit, er du fornøyd, får en liten premie, og går videre til neste bod, hvor dette gjentar seg. Dette er hva kvinner opplever. Menn derimot, handler på børsen. Man må gjøre noe for å få noe, og investerer. Når man først har investert, og får bare vite at man må gjøre en større innsats for å få igjen noe, forsøker man å redde hva man begynte med. Dette eksalerer, helt til du har et forklaringsproblem for kona.

Det var analogiene.

I et forhold må man ha klare linjer for hva som er greit og ikke greit. At andre finner ens partner attraktiv, er et faktum. Man kan ikke la ens partner leve fullstendig for en selv. Både meg og min kjæreste er enige om at det hverken er lov til å tafse, kysse, eller noe lenger enn det. Skulle derimot en av oss ha kysset eller tatt litt på noen andre, er det sannsynligvis tilgivelig på kort sikt. Sex derimot, er et seriøst problem.

Så til noe du skrev: "Om du kan pule rundt, er det vel greit at jeg også gjør det". Det er et helt feil premiss, og du skader deg selv mest her. Du har implisitt sagt at det er greit at han gjør det, så lenge du kan. Det er ikke noe å bygge et forhold på.

Det er ikke greit at noen av dere gjør det. Dersom det skulle forekomme, er det bare én ting å gjøre. Den andre parten må kunne tilgi og gå videre, eller avslutte forholdet. Det går ikke an at man får et "slipp-ut-av-fengsel kort" når den andre gjør feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...