NeEeO Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) Hei, vet ikke om dette er riktig kategori, men en mod kan sikkert flytte tråden hvis det er feil. Jeg bor i Oslo og har allerede månedskort og skal inn til Sandvika med tog(aldri tatt toget før). Oslo er sone 1 mens sandvika er sone 2v. Jeg skal bare ta en eneste sjelden tur for å kjøpe en brukt-vare fra en person. Lurer på om jeg må kjøpe sone 2 billett? Er det andre ting jeg trenger å vite når jeg reiser med tog? Endret 23. april 2014 av Prospect Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg forstår det slik at du reiser fra sone 1, og ja, da må du kjøpe en billett for to soner. Noe annet som er bra å vite, er at du bør kjøpe billetten din på en billettautomat før du går på toget og få den stemplet på betjent vogn. Du kan kjøpe billett ombord på toget, men da må du betale et ombordtillegg på 40 kroner. Rettelse: Jeg leste litt fort første gang. Du har altså månedskort i sone 1 og kun i sone 1? Da må du kjøpe overgang til sone 2v. Legg ruterkortet ditt på en billettautomat og velg "tilleggsbillett". Endret 23. april 2014 av Zarac Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Det er korrekt som Zarac, sier. Du som allerede har månedskort i Oslo, må kjøpe en tilleggsbillet hvor du da bare betaler prisen for sone 2v. Dersom du velger vanlig billett oslo - sandvika, betaler du for SONE 1 OG SONE 2v som vil omtrent koste deg rundt 60,- tror jeg som voksen. Tilleggsbillett så koster deg 30,- som voksen (siden du skal bare betale for sone v2), tror jeg det var... Det er ikke så komplisert. Har du månedskort eller allerede billett for sonen du er i som ikke har utløpt, kjøper du tilleggsbillett. Dersom du ikke har noe, taster du inn bare ønsket reise destinasjon og automaten finner ut hvor mye du må betale Endret 24. april 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå