piraten Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har to maskiner med win 2000, en adsl (telenor), og en 5 port switch. Maskin 1 og 2 har begge installert adsl. Hvordan får jeg nr 2 på nett via switchern? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg vet ikke ossen system Telenor har igjen med ADSL.. Men hvis du må ringe opp foreslår jeg at du kjøper en router med innebygget switch (eller uten innebygget switch). En router funker som en server, den ringer opp til telenor for deg, og deler internett tilkoblingen ut til forskjellige maskiner på nettverket ditt., Du kan fint koble en switch på en router. Og koble pcne dine på switchen! lykke til Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ja, det holder nok ikke med bare en switch. Men routere er jo blitt veldig billige, f.eks DLink 604. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Bruk internett connection sharing. Du må laste ned RasPPPoE fra www.raspppoe.com Den installerer du, spør om problemer, og velger "avansert", elns og instillinger. Og enable ICS. Da deler du internett fra den PC-en som er logget på. Når den slår seg av, må den andre logge på. Eller du skaffer deg en liten PC som konstant står pålogget. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Eller du driter i å skaffe deg en liten pc som står på og suger strøm.. Kjøpt deg heller en router! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå