hoppekanin Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hei, jeg kjøpte en pc i 2012, en samsung 9 serie 15". Denne bruker jeg til skolearbeid og til hverdagslige ting som surfing og se videoer. Problemet er at om pcen ikke står på et bord, så er lokket så til de grader løst at det eneste som skal til for at det faller ned/lokket stenger seg er om jeg hoster, ler, eller beveger meg når jeg sitter med pcen på fanget. Fikk tilbake pcen ( uten laderen jeg sendte inn samtidig på expert ), for andre gang i dag med samme problemet. I servicepapiret sier de "denne pc har litt stor skjerm i forhold til tykkelsen på PC slik at hengslene ikke har mer treghet enn dette som er oppnådd nå ( de har vel byttet skjermen for andre gang ). Har sjekket mot en lignende modell og disse er slik". Problemet er så irriterende og frustrerende at jeg ønsker å heve kjøpet, eller eventuelt betale for en nyere versjon/annen laptop Har jeg rett på det? Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 At modellen ''er slik'' er ingen unnskyldning i mine øyne, det betyr bare at produsenten må bære ansvaret ved utbedring av dette. At hengslene er underdimensjonert er definitivt en mangel sådan, den skal jo tåle vanlig bruk - og for en bærbar PC må man forvente at lokket klarer å holde seg oppreist på egen hånd. Forstår jeg deg rett i at du nå har levert inn maskinen to ganger for den samme feilen? Forbrukerkjøpsloven gir forhandler mulighet til å yte avhjelp (forsøke å reparere feilen) for den samme feilen 2 ganger. Hvis den samme feilen oppstår igjen kan du kreve kjøpet hevet med bakgrunn i Forbrukerkjøpsloven paragraf 29,30 (Avhjelpsforsøk) og Paragraf 32 (Heving av kjøp) Du kan lese mer om forbrukerkjøpsloven her, bla deg ned til rette paragrafene så får du også litt mer innsikt i hvordan reglene fungerer, de gir både deg og forhandler rettigheter ved kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå