HJKL Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hei! Jeg har begynt å trene, men føler ikke at det går så bra. Jeg trener styrke fire dager i uka. Mandag - overkropp, Tirsdag - underkropp, Onsdag - hviledag, Torsdag - overkropp og Fredag - underkropp. Vet ikke om dette er noen god måte å trene på? Jeg vil gå ned i vekt, og få litt mer synlige muskler. Det viktigste er vel mage og armer. Vil ikke ha svære biceps liksom (ikke at jeg tror jeg kommer til å få det), men jeg vil at armmusklene skal være litt synlige. Jeg vil i hovedsak trene kondisjonstrening, men også trene litt styrke. Kan jeg da kun trene armer og mage siden det er de jeg er mest opptatt av å trene, eller burde jeg trene hele kroppen? Jeg er nybegynner, og er i veldig dårlig form. Jeg har begynt å trene før, men gitt opp fordi jeg har begynt for brått. Kan noen fortelle meg hvordan jeg burde trene? Hvor lenge? Hvor ofte? Styrke? Kondisjon? Jeg er selvfølgelig også opptatt av å få bedre kondisjon. Jeg blir jo sliten av å gå opp trappa hjemme.. Jeg trener forresten hjemme, og har ikke annet en ett par manualer, en fitnessball og en treningsmatte. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Styrketrening(søk opp øvelser du kan trene hjemme), ikke splitt opp over/underkropp. Tren hele kroppen hver gang. Varighet: 30-45min. Kondisjonstrening, 4x4: forklaring i spoiler i innlegget her. Varighet: ~45min. Tren styrke og kondisjon 3-max 4 ganger i uka. Styrke og kondisjon kan trenes samme dag. Kosthold er viktig, spis mindre karbohydrater og mer protein/sunt fett. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Om du skal drive på med styrketrening, tren for guds skyld hele kroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå