Larsen144 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hei! Noen som aner hvor jeg kan få fatt i kabelsko til 10mm2 kabel? Finner bare de vanlige gule 6mm2 i butikkene jeg har sjekket. Tenker altså på vanlige flate ala disse - bare for grovere kabel: Finns det? Eller må jeg gå ned på kabeltykkelse? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Sjekket elfaelektronikk.no? Mye fint der .. https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=19985&name=Kabelsko Lenke til kommentar
Carl S.Berg Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Har aldri sett flatstift-kabelsko i 10 kv.mm, men ringkabelsko finnes ihvertfall, med flere forskjellige hulldiametre. Lenke til kommentar
Larsen144 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Har sjekket på Elfa - men finner ikke akkurat de jeg er ute etter. Kan se ut som om det ikke finnes? Skal ha 60A fra en generator via disse kablene så selv om avstandene er korte (max 40 cm) skulle jeg gjerne ha hatt solid dim på kablene. Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Hei. Tror ikke dette finnes, og det er en god grunn for. Ved så store belastninger, er det viktig å ha god elektrisk kontakt, for å hindre varmgang. Derfor må du bruke vanlige kabelsko med riktig hulldiameter. F.eks: https://www.elhandel.no/products/kabelsko-press-kr-10-0mm2-10mm-hull Du må ikke gå ned i kabeldiameter, slik som du snakker om. 6mm2 er alt for lite, og vil bli veldig varm. Fare for brann!! Endret 25. april 2014 av Automatikeren Lenke til kommentar
Larsen144 Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Har funnet større kabelsko på Wurth og hos en båtrekvisita-butikk. Men de krever annet verktøy enn de rød/blå/gule som fx Biltema har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå