Gå til innhold

Problemer med i komme inn på sidene til Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mye jeg ikke vet, blant annet hva DDoS-angrep er.

 

Er det noen som kan med få ord forklare hva DDoS-angrep er? :roll:

 

Et DoS-angrep (gjerne kalt tjenestenekt-angrep på norsk) er i korte trekk at en datamaskin sender masse tomme forespørsler til en server i den hensikt at serveren skal få så mye å gjøre at den ikke skal få svart på "ekte" hendvendelser fra andre maskiner.

 

Et DDoS-angrep (distrubuer tjenestenekt-angrep) er det samme som et DoS-angrep, bare at det er mange datamaskiner som er med i angrepet mot serveren. Mange av maskinene er da som regel infisert av en eller annen fjortiss-cracker som har overtatt kontrollen over maskinen og bruker sine ofere som hjelpere til å spre kvalme.

Lenke til kommentar

gidder ikke oversette:

 

On the Internet, a distributed denial-of-service (DDoS) attack is one in which a multitude of compromised systems attack a single target, thereby causing denial of service for users of the targeted system. The flood of incoming messages to the target system essentially forces it to shut down, thereby denying service to the system to legitimate users.

 

EDIT Slått med 3 min. av DesertGlow :)

Lenke til kommentar

Det var i såfall et langt angrep...

 

Angrepet startet ganske nøyaktig 02:07 i natt. Begynte å lese bluetooth testen på amobil.no. Fikk lest første siden, men det var det. Plutselig var det umulig å laste sidene i hw.no nettverket.

 

Til min store overaskelse var det fremdeles i dag når jeg prøvde igjen... (klokken 16 eller noe sånt.)

Lenke til kommentar
Det var i såfall et langt angrep...

 

Angrepet startet ganske nøyaktig 02:07 i natt. Begynte å lese bluetooth testen på amobil.no. Fikk lest første siden, men det var det. Plutselig var det umulig å laste sidene i hw.no nettverket.

 

Til min store overaskelse var det fremdeles i dag når jeg prøvde igjen... (klokken 16 eller noe sånt.)

 

hvis jeg ikke tar helt feil, så funket alt tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...