Gå til innhold

HMKG 2014 - generelt og uniform?

Minimys

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i HMKG i oktober 2014! Noen andre som skal? Jeg bare lurte på om noen hadde noen gode tips og triks til denne tjenesten, men også til rekruttskolen? Blir glad for alle svar!

Også lurte jeg på hva man får av uniformer og utstyr i garden, og hva som skal brukes når? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var VO-ass hos garden en gang i tiden, så jeg må vel nesten anbefale deg å ta noen kurs - exphil er praktisk, så slipper du å ta det på universitetet senere (om du har tenkt deg dit). Hvis du heller vil noe mer praktisk etterpå, kan du jo sjekke om de fortsatt har maskinførerkursene. :)

Utover det brukte jeg 11 av 12 måneder på et ganske hyggelig kontor, hvor vi så ut på gardistene og var sjeleglade for at vi i det minste hadde sluppet veldig mye lettere unna enn dem. Jeg er antageligvis nøyaktig feil person å snakke med om selve tjenesten. :D

Endret av Djn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skal også inn i HMKG i oktober dette året, noe jeg gleder meg veldig til! Da havner du og jeg i samme kompani. Det er gøy!

Jeg skal ikke late som jeg har peiling, for jeg har jo ingen tidligere erfaring fra militæret; men jeg tviler ikke på at det kommer godt med å trene kondisjon og styrke i forkant av innrykk. Gleder meg som et barn!

Har du tenkt på hva du kunne tenke deg å drive med innafor garden eller? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...