Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er grunnen til at vi juger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er grunnen til at folk juger til hverandre om de minste ting?

Jeg har en venn som jeg vet har juget til meg om diverse ting. Hva er grunnen til at vi må juge til hverandre? Hvorfor kan vi ikke være ærlige? Det sårer når man finner ut at det som har blitt sagt er løgn, samtidig er det vel ikke så vanskelig å fortelle sannheten?

Jeg har aldri hatt problemer med å høre sannheter. Det er mer sårende å høre de etter å ha blitt fortalt en løgn.

Jeg snakker ikke om å juge for å skjule overraskelses bursdager, men løgn om andre ting. Ting man egentlig kunne sagt til vedkommende.

Anonymous poster hash: 6ddc5...988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få personen til å se deg inn i øynene og love at han/hun ikke skal juge til deg. Får du et ja og det ikke blir respektert. Kutt personen ut. Enkelt

Forresten, jeg skada noe på soverommet uten å helt mene det fordi jeg var sinna på dama. Hun vet ikke at jeg ødela det fordi jeg var sinna. Hvis hun spør, skal jeg bare si det var et uhell eller skal jeg si det rett ut ? :p

Lenke til kommentar

Få personen til å se deg inn i øynene og love at han/hun ikke skal juge til deg. Får du et ja og det ikke blir respektert. Kutt personen ut. Enkelt

Forresten, jeg skada noe på soverommet uten å helt mene det fordi jeg var sinna på dama. Hun vet ikke at jeg ødela det fordi jeg var sinna. Hvis hun spør, skal jeg bare si det var et uhell eller skal jeg si det rett ut ? :p

ok :)

Det var et uhell så du kan si det, men hvis du var sinna og du øderla det så har du gjort et eller annet med gjenstanden? Ville sagt det jeg da :)

Lenke til kommentar

Si det til henne at du fikk knust noe fordi du var sur :)

Angående spørsmålet til ts. Jeg veit at veldig mange juger for å ikke såre andre, eller for å skjule hva man føler selv. "Hvordan går det?" "Det går bra" er en vanlig løgn.

Jeg gjør det selv, spesielt "Det går bra" når det egentlig ikke går så bra. Dette er fordi jeg føler det nesten blir uhøfflig å si at det ikke går bra. Svaret de fleste forventer er at det går bra med deg. De spør jo som regel for å være høfflige også.

Noen juger mye, andre juger sjeldent. Jeg setter mer pris på ærlighet en løgn.

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar

Hei.

Snakk for deg selv, det bruker ikke jeg å gjøre. :)

Jeg snakker ikke om å juge for å skjule overraskelses bursdager, men løgn om andre ting. Ting man egentlig kunne sagt til vedkommende.

Overraskelser er en uting. Jeg synes ikke man skal skjule noe sånt heller.
Lenke til kommentar

Hei.

Snakk for deg selv, det bruker ikke jeg å gjøre. :)

Overraskelser er en uting. Jeg synes ikke man skal skjule noe sånt heller.

Ts her.

Godt vi er to om det. Jeg juger heller ikke om småting, men har opplevd at veldig mange gjør det. Det er synd.

Enig med overraskelse bursdag. Jeg hadde en overraskesles bursdag for noen år siden. Jeg satt jo pris på det, men jeg ønsker jeg visste om det og at det var en vanelig bursdag. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere, og det kommer så brått på og noen ting er greit å vite om. :)

Men jeg satt pris på det for all del, men er enig i deg der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Folk juger om alt; For ikke å såre andre, for å passe inn, for å bli sett opp til, for ikke å skylda, ... osv.

Dersom noen var ærlige hele tiden tror jeg de ville bli sett på som rare og ubehagelige personer.

Trist kanskje, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...