Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nettsider tror jeg sitter i Tyskland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg f.eks. går inn på Paypal kommer den på Tysk,

Det er forskjell på at sida tror at du er i tyskland, og at den tror at du vil ha tysk språk.

Når det gjelder språk er det noe som kan stilles inn i nettleseren. I Firefox går du på options, content, languages og stiller inn.

Lenke til kommentar

Spennende.

Jeg satte akkurat firefox til German/Germany og fikk fortsatt paypal.com opp på norsk, så jeg antar de bruker geolokalisering - men IPen din blir da altså plassert i Norge av et par forskjellige tjenester. Det kan jo være at Paypal bruker nok en annen tjeneste for å tippe hvor IPer hører hjemme, og at denne feilaktig tror at addresseblokken du er i hører hjemme i Tyskland?

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Men har du sjekket innstillingene i nettleseren

Jeg satte akkurat firefox til German/Germany og fikk fortsatt paypal.com opp på norsk, så jeg antar de bruker geolokalisering - men IPen din blir da altså plassert i Norge av et par forskjellige tjenester.

Jeg får paypal.com opp på engelsk.

Prøv også å slette alle cookies.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Hei.

Da jeg f.eks. går inn på Paypal kommer den på Tysk, Dropbox mener jeg sitter i Tyskland og samme gjør andre nettsider. Bruker ikke VPN eller noe slikt, hadde Mediahint (program som bytter IP for å se netflix blant annet.) men er fjernet og har også prøvd andre nettlesere. Men uansett hvem nettleser viser den Tyskland, mens IP-en min er i Norge og jeg er selv I Norge.

Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan fikse dette? Takker på forhånd for svar.

Har du altibox og en ipadresse som starter på 92.220 ? I såfall er nok årsaken at det ikke er alle geolokasjonleverandører som har oppdatert sin info i henhold til info fra ripe. Altibox kjøpte en svær ipv4 blokk fra en tysk leverandør for en stund tilbake siden og det er endel som ikke har oppdatert sin info.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...