GunderNO Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) . Endret 23. august 2014 av GunderNO Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Da jeg f.eks. går inn på Paypal kommer den på Tysk,Det er forskjell på at sida tror at du er i tyskland, og at den tror at du vil ha tysk språk. Når det gjelder språk er det noe som kan stilles inn i nettleseren. I Firefox går du på options, content, languages og stiller inn. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hvor sier f.eks. denne at du er? Lenke til kommentar
GunderNO Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 (endret) .. Endret 23. august 2014 av GunderNO Lenke til kommentar
Djn Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) Spennende. Jeg satte akkurat firefox til German/Germany og fikk fortsatt paypal.com opp på norsk, så jeg antar de bruker geolokalisering - men IPen din blir da altså plassert i Norge av et par forskjellige tjenester. Det kan jo være at Paypal bruker nok en annen tjeneste for å tippe hvor IPer hører hjemme, og at denne feilaktig tror at addresseblokken du er i hører hjemme i Tyskland? Endret 23. april 2014 av Djn Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Gå til innstillinger til nettverkskortet ditt og se om det er satt manuelt eller er automatisk Lenke til kommentar
GunderNO Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 (endret) .. Endret 23. august 2014 av GunderNO Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) Men har du sjekket innstillingene i nettleseren Jeg satte akkurat firefox til German/Germany og fikk fortsatt paypal.com opp på norsk, så jeg antar de bruker geolokalisering - men IPen din blir da altså plassert i Norge av et par forskjellige tjenester.Jeg får paypal.com opp på engelsk. Prøv også å slette alle cookies. Endret 23. april 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hei. Da jeg f.eks. går inn på Paypal kommer den på Tysk, Dropbox mener jeg sitter i Tyskland og samme gjør andre nettsider. Bruker ikke VPN eller noe slikt, hadde Mediahint (program som bytter IP for å se netflix blant annet.) men er fjernet og har også prøvd andre nettlesere. Men uansett hvem nettleser viser den Tyskland, mens IP-en min er i Norge og jeg er selv I Norge. Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan fikse dette? Takker på forhånd for svar. Har du altibox og en ipadresse som starter på 92.220 ? I såfall er nok årsaken at det ikke er alle geolokasjonleverandører som har oppdatert sin info i henhold til info fra ripe. Altibox kjøpte en svær ipv4 blokk fra en tysk leverandør for en stund tilbake siden og det er endel som ikke har oppdatert sin info. 1 Lenke til kommentar
GunderNO Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) .. Endret 23. august 2014 av GunderNO Lenke til kommentar
Djn Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Ha, det var noe sånt jeg så for meg - morsomt at det faktisk er en helt konkret forklaring, for en gangs skyld. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå