kralmli Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Heisann! Er en gutt på snart 17, så er en stund til jeg skal kjøpe min første bil, men har begynt å kikket litt. Har et budsjett på opptil 45000 kr og mine kriterier er: Rimelig forsikring, manuelt gir, diesel, gjerne firehjulstrekk og ikke eldre enn 1990. Noen tips? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Sjekk biltemakatalogen, og kjøp bil der du får masse deler og slipp å kjøpe originale. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Ettersom du har opptil 45 000 å bruke, har du mye å velge i mellom, men du må nok se på biler som er lagd før 2000. (Mulig du kan finne noe som er fra 2000-2003?), men da er det mest normalt med bensin etter min erfaring. Hva er grunnlaget for at du ønsker bensin? Firehjulstrekk kan nok også bli vanskelig innenfor det prissegmentet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Tror nok firhjulstrekk er det første som ryker når du ser på bil til 45k, kommer ann på om du er god til å skru og har verktøy + plass å holde på. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Legacy, Forester og Lancer,Outback og Pajero er vel omtrent det eneste du kan finne i de prisklassene med grei forsikring. Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Ettersom du har opptil 45 000 å bruke, har du mye å velge i mellom, men du må nok se på biler som er lagd før 2000. (Mulig du kan finne noe som er fra 2000-2003?), men da er det mest normalt med bensin etter min erfaring. Hva er grunnlaget for at du ønsker bensin? Firehjulstrekk kan nok også bli vanskelig innenfor det prissegmentet. Har sett på biler som Mitsubishi Pajero (1991-1998), Toyota 4-runner (1992-1994) og Jeep Cherokee (1993-1999). Disse er vel greie biler? Litt usikker på forsikring til cherokee. Diesel er jo billigere og får vel også mer ut av motoren på en dieselbil enn en bensinbil. Alle disse har jeg funnet innenfor mitt budsjett og som er i relativt god stand. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Det er bare kjøpe dieselbil, men da må du sette av et eget budsjett til dunjakker og andre vinterklær. (Kommer litt an på om du fryser lett.) Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Det er bare kjøpe dieselbil, men da må du sette av et eget budsjett til dunjakker og andre vinterklær. (Kommer litt an på om du fryser lett.) Bare tull. Gamle dieselbiler blir kjempe varme kjempe fort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå