Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Toshiba laptop ekstremt treig

Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter litt med en laptop som er alt for treig.

Laptoppen er av modellen:

http://www.toshiba.no/discontinued-products/satellite-p755-119/

Den er 3 år gammel men ville jo tro den skulle fungere til helt enkle ting som å spille av filmer, surfe internett og skolearbeid.

Det hele startet med at laptoppen ble så treig at jeg ikke kunne åpne chrome eller se en film, så jeg bestemte meg for å formatere og legge inn windows 7 på ny, tenkte dette skulle gjøre susen. Installeringen av windows gikk helt fint, den var verken treig eller fikk bluescreen.

Den var heller ikke treig da jeg bootet den opp første gangen, men så fort jeg prøvde å installere en driver eller et program var den tilbake i samme humør. Bare det å unzippe en 7mb LAN driver tok 5-6 minutter og da jeg prøvde meg på den 100Mb store skjermkortdriveren fikk jeg bluescreen.

Den eneste forskjellen jeg kan tenke meg fra da den var ny er at vifta ALLTID står på fult, men den blir ikke spesielt varm tror jeg.

Noen som har noen idee om av som kan være galt? Kan de være så enkelt som at den er full av støv og trenger og bli rensket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er kun harddisk 5400 RPM ville jeg vurdert å bytte til SSD disk, samsung 840 serien.

Ellers kan jo støv gjøre maskinen varm og ustabil.

Har du sjekket tempraturene med hardware monitor etc?

For i noen tilfeller kan det være dårlige driver gjør at viften spinner ved høy hastigheter også.

Spessielt om driverne er for en annen modell. Det merker du lett om installerering av drivere gjør maskinen merkbart tregere.

Lenke til kommentar

Er kun 5400RPM harddisk ja, men den fungerte jo helt fint da maskinen var ny.

Skal skru den opp og fjerne støv osv når jeg kommer hjem.

Fikk aldri sjekket tempraturen fordi jeg fikk bluescreen etter at den prøvde å unzippe skjermkortdriveren i 10minutter. Hvilke drivere er det som styrer viftene? Kanskje en ide å installere disse først da.

Lenke til kommentar

er GARANTERT overopphetet, grunnen til at den blir "treg" når du pakker opp noe er jo at den faktisk BRUKER cpu.....

er du av typen som alltid har pc'n på fanget eller legger den påslått rett i en sofa/seng o.l ? veldig mange gjør dette og er noe man ABSOLUTT IKKE må gjøre for da blir den proppet med støv og drit og i værste fall kan den ta fyr! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...