Gå til innhold

skal i bryllup i englang, kleskode smart casual


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest typiske er vel noen litt penere bukser (chinos?), skjorte, og en jakke av noe slag; sko man ikke legger merke til (gjerne skinn). Jeg har sett det absolutte minstekravet definert som "noe med krave, og dekk til bein/føtter", men det er kanskje litt i underkant. :)

 

Utover det har jeg inntrykk av at det er et minefelt som kommer an på hvem/hvor/kultur/temperatur/eget utseende. Poloskjorter er visstnok helt greit om det er varmt og de er litt konservative. Pene jeans er greit for noen og uaktuelt for andre. Hvor uformelle skjorter som er greit (ruter? farger?) varierer ... og turtlenecks kan være akseptert om vinteren.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kledd meg etter smart casual, og bryllup ville jeg tenkt i retning chinos(ikke dongeribukser/jeans), valgfritt fottøy så lenge det er heldekkende og relativt nøytralt (alt fra hvite converse til penere skinnsko, men ikke lakk). Skjorte bør en gå for, men den trenger ikke å være formell. En blazer er anbefalt.

 

Du skal jo til England, så å holde seg i den mer formelle enden av smart casual er nok lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...