Gå til innhold

Pizzasteking

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få stekt Grandisen akkurat passe. Problemet (sikkert med ovnen) er at bunnen blir fortere stekt enn fyllet. Bunnen blir da så sprø før osten har smelta.

Hvordan fikse dette? Flytta pizzaen opp eller ned i ovnen? Høyere eller lavere temperatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grandiosa skal tilberedes på følgende måte:

1) Sett steikeovnen på på 225*C

2) Ta pizzaen ut av frysen

3) Åpn pakken forsiktig, innholdet er skjørt og må ikke skades

4) Sett pizzaen i ovnen. Hvis ønskelig kan plastfolien fjernes, men du må for ikke tilsette nye ingerdienser. Dette fordi det kan få stygge innvirkninger som f.eks at du får lyst å lage noe som innebærer mer enn å sette på komfyren.

5) Sett deg ned å se en god lang film

6) Husk at du har en Grandiosa i ovnen, og løp som en stukket struts på stereoider for å berge pizzaen

7) Hiv innpå...

Lenke til kommentar
eg pleier å ha pizzaen i midten på 225 grader, men vist du skal ha osten til å smelta fort så setter du den opp.. men du kjøper ikkje grandis, det er big one pepperoni som er tingen!

Tull!

I denne ligaen, så er Grandiosa den absolutt beste. :D Ellers er Findus' pariserpizza klar favoritt hos meg når det gjelder ferdig skvip.

Jeg syns 200 grader er passe til å steke ferdigpizza. Da får jeg akkurat passe resultat etter 15 min. midt i ovnen. Men det er i min ovn...

Lenke til kommentar
eg pleier å ha pizzaen i midten på 225 grader, men vist du skal ha osten til å smelta fort så setter du den opp.. men du kjøper ikkje grandis, det er big one pepperoni som er tingen!

Tull!

I denne ligaen, så er Grandiosa den absolutt beste. :D Ellers er Findus' pariserpizza klar favoritt hos meg når det gjelder ferdig skvip.

no må du slutta og lyga! det er big one pepperoni som er sjefen over pizza! :yes: eg lover deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...