morslilleole Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Må du programmere i C++? Er plenty av jobber i Javaverda, til og med John Carmack programmerer mykje i Java i disse dager. Hvis jobben er spennende, er Java definitivt et alternativ. Men jeg har ikke like mye peiling på de ulike bibliotekene og hvordan man gjør ting i Java. Men det kan vel læres rimelig kjapt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Å lære seg Java går veldig fort. Spørsmålet er heller kva du ynskje å lage. Distribuerte backendtenester er noko som eg trur vil bli veldig ettertrakta dei neste åra, så å lære seg det vil garantert skille seg ut. Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Å lære seg Java går veldig fort. Spørsmålet er heller kva du ynskje å lage. Distribuerte backendtenester er noko som eg trur vil bli veldig ettertrakta dei neste åra, så å lære seg det vil garantert skille seg ut. Skal definitivt holde øynene mer åpne for Java. Men bruker de ikke mye C++ i backend også? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Lag en datastrukter som kan raskt legge til, fjerne, sjekke om x allerede finnes og tilfeldig utvalg. Jeg kunne gitt et vagt svar om at jeg ville enten brukt std::vector<>, std::array<> eller vanlig array. Men det å faktisk skrive slik kode "på farten" vet jeg ikke om jeg hadde klart... Kan du ikke svare på dette spørs det om du har noe som programmerer å gjøre. Endret 18. juli 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Lag en datastrukter som kan raskt legge til, fjerne, sjekke om x allerede finnes og tilfeldig utvalg. Jeg kunne gitt et vagt svar om at jeg ville enten brukt std::vector<>, std::array<> eller vanlig array. Men det å faktisk skrive slik kode "på farten" vet jeg ikke om jeg hadde klart... Kan du ikke svare på dette spørs det om du har noe som programmerer å gjøre. Uenig. Hvis en programmerer kan få datastrukturer betyr det at han må lese seg opp på datastrukturer. Ikke at han er en dårlig programmerer. Men jeg er enig i at en programmerer bør kunne slike ting Som jeg sa, var dette et "i farten" svar. Jeg sa ikke at denne ville vært mitt endelige svar. Og ja, jeg vet at den er dårlig på mange av de nevnte operasjonene. Men, med mindre jeg husker feil, gjør vector alle diss i O( n ), tilfeldig utvalg O( 1 ). Samtidig som den jobber på sammenhengende data, noe som gjør den faktiske ytelse bedre enn f.eks. en lenket liste Et bedre svar ville vel vært å først spørre "Hva slags kompleksitet skal de ulike operasjonene ha i?" Såvidt meg bekjent, kan ingen gjøre alle diss i O( 1 ). Og forøvrig : min utdannelse fokuserte seg på spill. OpenGL og AI-programmering ble prioritert over generelle CS-ting som datastrukturer og algoritmer. Endret 18. juli 2014 av morslilleole Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Men det er spesielt med effektive datastrukturer når man programmerer spill. Hash maps kan gjøre dette i O(1). Og jeg vil absolutt argumentere for at om dette er et vanskelig spørsmål kan en umulig være en spesielt god programmerer. Endret 18. juli 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Men det er spesielt med effektive datastrukturer når man programmerer spill. Hash maps kan gjøre dette i O(1). Og jeg vil absolutt argumentere for at om dette er et vanskelig spørsmål kan en umulig være en spesielt god programmerer. For spill i mindre skal er det viktigere å få til det med rendering, hold styr på matriser, shadere, ulike måter å rendre på for å få ulike effekter osv. Jeg tenkte på hash maps da jeg skrev svaret. Men det er ikke O( 1 ), det er O( n ) i verste tilfelle for hash map ( kilde : http://en.wikipedia.org/wiki/Hash_table ). Det er usannsynlig at det faktisk tar O ( n ), men det ER mulig. ( Hvis hash map'et er veldig lite, f.eks. ) Poenget mitt var uansett at det er tradeoffs her. Jeg vil også absolutt argumentere for at spørsmålet blir mye lettere av at man kan litt om datastrukturer på forhånd. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) En fornuftig hash-implementasjon er (amortized) O(1). O(n) kommer som kompleksitet under resize og/eller rehash. Endret 18. juli 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå