Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei har du sett!

 

Missforstod da jeg hørte om disse nye featurene jeg. Trodde det kun kom til 10x serien. Hva med Simultaneous Multi-Projection?

Jeg tror nok vi kan få SMP på Maxwell også. På scenen sa vel Jen Hsun noe sånt som at Pascal var dobbelt så rask på SMP. Om ingen andre arkitekturer får SMP så kan heller ikke Pascal være dobbelt så rask. ;)

 

Men om Pascal blir dobbelt så raskt, så spørs det jo om ikke man med Maxwell selv i TX/980Ti og SLI konfigurasjon vil slite med å få tilfredsstillende fps.

 

Jeg tror uansett akkurat som enkelte her mener det er nesten uinteressant hva nåværende generasjon skjermkort klarer i DX12, ettersom DX12 neppe er brukt i mange spill selv til neste år. At SMP også er en ren teknologi demonstrasjon, og at det er usikkert hvor mange spill som kommer til å støtte dette i nærmeste fremtid. Å hoppe av Maxwell toget for å få SMP, blir som å hoppe av toget fra Kristiansand til Oslo i Drammen i stedet for Oslo, fordi da kommer du fortere frem. :p

 

SMP er ikke noe som kan skrus av og på i driver. Det er igjen spillutviklere som må implementere det:

 

It’s also important to note that this isn’t a driver-level feature that can be turned on and it will fix VR or Surround configurations automatically; it requires developer integration. So what we might have at first thought was instant fix to the dreaded fish-eye problem of NVIDIA Surround gaming, is in fact a “wait and see” project to see what games and game engines implement the technology.

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg solgte jo mitt GTX 970 til 2500 kr, og var vel blant de som håpet på GTX 1070 til nærmere 3500 kr.  :p Men får smøre meg inn med litt tålmodighet.

Sykt, har solgt de for 800 for ett år siden. 

 

 

 

Jeg solgte jo mitt GTX 970 til 2500 kr, og var vel blant de som håpet på GTX 1070 til nærmere 3500 kr. :p Men får smøre meg inn med litt tålmodighet.

Sykt, har solgt de for 800 for ett år siden. 

 

Neste gang jeg skal kjøpe noe HW blir du første personen jeg snakker med :p 800 for 970?! Damn, godt tilbud

 

Benekter ikke stiv pris, men var på tidspunktet nyeste generasjon skjermkort, brukt i ca et år, og jeg kuttet 30% av dagens nypris. Jeg sjekket også Finn.no, og la meg en hundrelapp lavere enn alle andre med kortet i min region. Per nå ser jeg at billigste MSI GTX 970 Gaming som blir solgt i Trondheim er 2400 kr, så at det er sååå sykt, vet jeg ikke. ^^ 800 kr er imidlertid sykt bra pris!! :dribble:

Lenke til kommentar

Føler egentlig ikke jeg trenger å forsvare salget så mye.  :wee: 2400 kr (sjekket på ny) i stedet for 3400 kr, for et nesten ubrukt MSI GTX 970 Gaming med 4 års reklamasjonsrett igjen. 2000 kr rimeligste i dag, med 160 kr + 85 kr PayEx gebyr + emballasje, er ikke så langt unna det heller. Spesielt ikke når en tenker på at kjøper fikk kortet sitt på dagen når han tok kontakt, fikk signert ordentlig salgskontrakt, inspirert kortet personlig, og var strålende fornøyd.  :)

Lenke til kommentar

Altså, var ikke meningen at noen skulle måtte forsvare noe, dersom noen er villige til å kjøpe for den prisen la dem nå gjøre det, men vi må jo få lov til å syntes at det er litt høyt? :)

 

Nytt kort inkl frakt koster jo det samme, riktig nok med litt trash kjøler: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/asus-geforce-gtx-970-turbo-4gb/229421.11111/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=229421%2B-%20ASUS%20GeForce%20GTX%20970%20Turbo%204GB&utm_campaign=Productfeed

 

Legger man på 500kr får man helt nytt kort med grei kjøler og 5 års reklamasjon, samt at man garantert ikke trenger å krangle med butikken (Ikke alle butikker som er så glad i at folk vidreselger med kvittering når det kommer til reklamasjon...)

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/msi-geforce-gtx-970-gaming-4g-le/230523.11111/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=230523%2B-%20MSI%20GeForce%20GTX%20970%20Gaming%204G%20LE&utm_campaign=Productfeed

Lenke til kommentar

Hva slags kabler trenger jeg sett at jeg skal bytte ut alle? http://www.prisjakt.no/list.php?l=266470

(Type sata osv)

 

Hvis du skal bytte ut alt ville jeg jo ikke tatt en semimodulær PSU.

 

Kjøp corsair rmx og så tar du et sett med cablemods kabler til denne. Du kan bestille rett fra dems nettbutikk - de sender til norge nå.

 

Og så er det jo bare å kikke på techbay eller digital impuls etter sleeved sata kabler, sleeved 3 pin vifte kabler, sleeved extensions til power/reset/hdd-led osv, sleeved whatever ... bare å bytte ut hele rukla hvis du vil :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du det? Alt følger jo med originalt. SATA-kabler, PCIe-kabler, 3-4pins viftekabler etc. etc. :p

 

Må si at Apple WWDC var et stort sukk. Kjedeligste keynoten så lenge jeg kan huske.

 

Vennene mine synes livet mitt er trist. Jeg lager PowerPoint på lan. Liker modding, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...