Krøllalfa Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det som egentlig er planen ? Har ikke lyst til å vente på 1070 da jeg akkurat nå har et 8600gt som muligens skulle vært byttet forrige århundre. Men skal gi en lyd. Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Da var PCen kommet i hus og nesten ferdig bygget. Jeg sliter litt med å få en av ram-brikkene til å dukke opp i BIOS, men det får jeg se på litt senere. Tenkte jeg kunne gi en liten tilbakemelding av hvordan PCen oppleves så langt. Det er altså snakket om samtlige deler som Agentspoon anbefaler på første side (Black Refinery).Kabinett: Stilrent, god byggekvalitet og smarte løsninger. Jeg ble overrasket over hvor stort kabinettet egentlig er. Da tenker jeg ikke bare på utsiden, men helst hvordan de har løst kabelføring og plassering av HDD. Alt følger med av både skruer og ræl, og det var egentlig en smertefri installasjon. Det er også verdt å nevne at medfølgende vifter er svært stillegående.HK: Veldig fornøyd med både design og ytelse så langt. Har ikke fått testet noe særlig, så kommer mer senere.Skjermkort: Som sagt tidligere var det usikkerhet om dette støyet mye. Under idle er det hvertfall overhode ikke noe plagsom støy. Det nok den kilden som støyer "mest", men er likevel ubetydelig.CPU-vifte (CM hyper evo 212): Synes den var vanskelig å sette sammen. Mulig jeg var smått sliten etter en hektisk eksamensdag, men det ble litt knoting. Men når den først kom igang, holder den CPU på 34 grader. Helt ok, god pris og sikkert jeg som er litt treg. Alt i alt, kjempe fornøyd med både oppsett og tilbakemeldinger her. Hvis det er noen spørsmål må dere bare spørre :-)OS klarte komplett selvsagt å sende i to forskjellige pakker, så skjerm kom først og OS er stuck i Oslo.... Ellers kan jeg virkelig anbefale Dustinhome, som var upåklagelig på både leveringstid (Strengt tatt posten som står bak), men var veldig lett å avbestille da jeg bestilte ett OS som ikke var på lager.Ser dere noen øyeblikkelige feil/forbedringer tar jeg tilbakemeldinger godt imot. Endret 26. mai 2016 av Paco1 4 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Kjempeflott Paco. Ser ut som du har forutsetninger til å bli fornøyd. Du er ei heller alene med å ha brukt 50% av byggetida på å koble sammen Hyper 212 EVO. Den er lite intuitiv, men heldigvis dønn solid etter alt er på plass. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hadde aldri montert en 212 evo før, før jeg monterte den på en 6700 rigg. Var ikke så ille synes jeg, litt knotete med var ikke noe spesielt ille. ^^ Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det eneste er at jeg kan bevege den noen millimeter til sidene. Altså, den sitter dønn fast - men et lite slingringsmonn er det. Mistenker også at ene rambrikken er defekt. PCen slår seg av etter 2 sekund hvis den jeg mistenker er defekt, står i slot 1. Noen tanker rundt dette eller? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Er rammen presset ordentlig i? Det var en feil jeg gjorde. Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Den skal være det. Får prøve litt i morgen. Redd for å presse for hardt as.. Endret 26. mai 2016 av Paco1 Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Hadde du samme oppstartsproblem når du ikke fikk satt de skikkelig inn?Edit: Nå funker det! PCen starter ikke hvis den ene av rambrikkene står i slot 1 (den jeg mistenker er mongo), men dersom den står i slot 3 dukker det til og med opp i BIOS. Tror jeg stopper der og sier meg fornøyd. Endret 27. mai 2016 av Paco1 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Du bør nok kjøre memtest86 på den. Jeg er litt usikker på hva som er gjeldende program for RAM-testing, men dersom RAM-en er dårlig kan det føre til mye rare problemer etterhvert Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Memtest med en brikke alene. Om du kun får feilen på slot1, kan det være MB som har en defekt. Det er litt kjedeligere - da krever de stort sett hovedkort i retur før du får nytt. Med DOA-minne har jeg fått tilsendt nye brikker uten å sende inn de gamle både hos Dustin og MPX. Da har man i det minste en PC som virker (om enn med litt lite minne) til man får de nye brikkene i posten. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hadde aldri montert en 212 evo før, før jeg monterte den på en 6700 rigg. Var ikke så ille synes jeg, litt knotete med var ikke noe spesielt ille. ^^ Tipper jeg bruker maks 10 min på å montere en Men så har jeg jo montert mer enn 10 stk også da Forsåvidt så må jeg få si at Noctua er i en egen klasse, spesielt den mini kjøleren deres! Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Har kjørt med bare en brikke, det fungerer så lenge det ikke var den jeg antok er halvveis. Men det funker nå, venter på OSet så kan jeg teste litt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 RMA på HK tipper jeg. Får håpe du får fikset det. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Den mest klønete mannen jeg kan tenke meg brukte knappe 5 minutter på å montere 212 EVO. Han var dog instruert av meg og jeg monterer som en Gud. Endret 27. mai 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Krøllalfa Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Nå virker det jo da, kan være jeg som ikke har satt brikkene godt nok i. Men får som sagt kjøre noen tester og sjekke at ting er som det skal. Får OS idag. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Det kan være rester fra produksjonen sporet slik at du kan sette inn og fjerne brikker noen ganger i håp om at det bedrer seg. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Vet ikke om dette er en god deal osv, men tenkte å dele linken i tilfelle. https://www.massdrop.com/buy/msi-gtx-1080-founders-edition?mode=guest_open Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Vet ikke om dette er en god deal osv, men tenkte å dele linken i tilfelle. https://www.massdrop.com/buy/msi-gtx-1080-founders-edition?mode=guest_open Det kommer veldig an på hva lagerstatus blir... Er det eneste mulighet, så er det vel greit nok (kjipt med rma men). Ellers kommer du billigere unna ved å kjøpe i en norsk nettbutikk. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Idag fikk en i klassen en jalla strømforsyning på 145w som han skulle bruke som vifte for å kjøle ned seg selv.. (Vifta på strømforsyninga) Prøvde å forklare han at vifta brukes til å suge INN luft for å kjøle den ned.. Gleder meg til å høre om det funka (Sorry for litt OT) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Den mest klønete mannen jeg kan tenke meg brukte knappe 5 minutter på å montere 212 EVO. Han var dog instruert av meg og jeg monterer som en Gud. Slutt da. Jeg har bygget et par maskiner i min tid, og brukte iallefall 15 minutter. Idag fikk en i klassen en jalla strømforsyning på 145w som han skulle bruke som vifte for å kjøle ned seg selv.. (Vifta på strømforsyninga) Prøvde å forklare han at vifta brukes til å suge INN luft for å kjøle den ned.. Gleder meg til å høre om det funka (Sorry for litt OT) Haha, genialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå