Gå til innhold

Anbefalte innlegg

OK

Men 2 LAn + Wifi er jo noe annet enn 3 LAN.

Da kan du jo kjøpe hva du vil av HK nesten, og sette inn wifi i tillegg

Hvorfor trenger du være tilkoblet 3 ulike nettverk samtidig? :)

Har aldri nevnt 3x LAN. Trenger to nettverksforbindelser og 1 dedikert til multipleksing.

Hva trenger du det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK

Men 2 LAn + Wifi er jo noe annet enn 3 LAN.

Da kan du jo kjøpe hva du vil av HK nesten, og sette inn wifi i tillegg

Hvorfor trenger du være tilkoblet 3 ulike nettverk samtidig? :)

Har aldri nevnt 3x LAN. Trenger to nettverksforbindelser og 1 dedikert til multipleksing.

Er det noe galt med ett eget pci-e lan kort da? Du skal vel ikkje fylle alle de andre spora med skjermkort alikavel?

Lenke til kommentar

Nei, men jeg skal ha DSP-kort og M.2 adapter.

Det blir bare en slik jalla MSI X99A RAIDER siden ingen av kortene jeg har lyst på støtter NH-D15 og poenget med kabinettet mitt forsvinner dersom jeg setter inn en radiator i fronten. Får kjøpe eksternt lydkort med USB-grensesnitt.

Blir ordentlig trang i hjelmen av maskinvaren som er ute nå. Ingen ting som er tilpasset noe som helst, mandagsprodukter alt sammen. Nå har jeg allerde pent kabinett med støtte for E-ATX og de to over der igjen, men de fleste nye og pene tårnene støtter ikke E-ATX, hvordan skal man få plass til dugelige hovedkort :S

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ordentlig trang i hjelmen av maskinvaren som er ute nå. Ingen ting som er tilpasset noe som helst, mandagsprodukter alt sammen. Nå har jeg allerde pent kabinett med støtte for E-ATX og de to over der igjen, men de fleste nye og pene tårnene støtter ikke E-ATX, hvordan skal man få plass til dugelige hovedkort :S

Enig her, skal man ha E-ATX eller HPTX bør man helst oppgradere ved å bygge om kabinettene fra ATX.

Syns selv det bortkastet å betale tusenlapper for kabinett. f.eks LD Cooling PC-V8 da den er litt for stor.

Man trenger maks 1 blueray brenner harddisker trenger man neppe særlig lengere når online lagring muligens overtar i 2017. F.eks jottacloud.

Men usikker på om det er mulig å ha LAN tilkoblet nettverkharddisk istedenfor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Enig her, skal man ha E-ATX eller HPTX bør man helst oppgradere ved å bygge om kabinettene fra ATX.

Syns selv det bortkastet å betale tusenlapper for kabinett. f.eks LD Cooling PC-V8 da den er litt for stor.

Man trenger maks 1 blueray brenner harddisker trenger man neppe særlig lengere når online lagring muligens overtar i 2017. F.eks jottacloud.

Men usikker på om det er mulig å ha LAN tilkoblet nettverkharddisk istedenfor.

V7 er litt mindre, siden v8 er litt for stor for deg :)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mars-oppdatering

Da har jeg brukt mye av dagen til å oppdatere byggene, og kan si at Mars-oppdateringen av byggene er lansert. Blant endringene er overgang fra DDR3 til DDR4 på The Corporal, med nytt tilhørende hovedkort. Det er også lagt til et nytt, rimeligere hovedkort på Black Refinery. Merke på minne er endret i både Black Refinery og Capital Offense, til noe hurtigere og rimeligere minne. Ellers er skjermkortet i Black Refinery byttet merke til MSI sin Gaming-utgave, pga. prisdifferanse.  :)

-----------------------------------------------

OBS!

f3rfxw.jpg

Ønsker å vite hva folk her eventuelt tenker om en Patreon-side til tråden? For dem som ikke vet, er Patreon en nettside for donasjoner, der folk kan støtte med et mindre beløp per måned, eller et enkelt individuelt bidrag. Fra min side kan jeg også legge til mål, som for eksempel at dersom tråden får 400 kroner i måneden i faste donasjoner, så kan jeg starte å inkludere anbefalinger av bærbare. Slik kan jeg i teorien ekspandere med høyttalere & hodetelefoner, tastatur & mus, kamera osv. Tanken er at jo mer som blir gitt til tråden, desto større inspirasjon blir det til å sette av tid til de ulike kategoriene. Per nå har jeg absolutt kompetansen på de ulike fagfeltene, men ikke satt av nok tid til å inkludere disse kategoriene innenfor rammen av tråden.  :)

En liten sidetanke med dette her er også å bli bedre kjent med de aktive innenfor byggemiljøet. De som donerer minstebeløpet (8 kroner eller noe sånt), får tilgang til Patreon-siden. Vi som bygger datamaskin vet jeg kan ha mye til felles, og det hadde vært gøy med en slik sosial arena knyttet kun til oss fra Hjelp til kjøp og salg av PC, der vi kan snakke om alt og ingenting. Jeg vil være mottakelig for spørsmål knyttet både til teknologi og eget privatliv, og er åpen for å besvare det meste. Jeg tenker også at det vanker personlige premier for individuelle donasjoner. Blant annet kan jeg se over og ferdigstille personlige bygg (da slipper vi det i denne tråden), bidragsytere vil bli skrevet ned på forsiden, og jeg vil på strak arm ta en utfordring innenfor lynsjakk, tetris eller klassikeren Age of Empires II.  ;)

PS: Viktig å nevne at med Patreon eller ei, vil tråden gå sin gang! Det har den gjort i snart 8 år nå, siden den opprinnelig ble startet i august 2008. Det håper jeg den kommer til å fortsette å gjøre i mange flere år til. Det største formålet med Patreon blir å kunne utvide tråden, lage noe gøy felles for alle sammen, og gi en mulighet til de som på tidligere tidspunkt eller nå kunne tenke seg å støtte innsatsen lagt ned i dette arbeidet.  :love:

f3rfxw.jpg

Jeg ønsker mest å høre på deg. Er dette en god ide? Legg igjen en pluss i innlegget, eller kom gjerne med en kommentar. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hei! Hvordan hvil Capital Offence gjøre det mot mitt selvbygg? Skal ikke ha ssd, og vannkjøling/ annen prosessorkjøling skal jeg kjøpe senere. Har bevisst valgt hvite deler, det jeg lurer på er eventuelle ulemper eller fordeler med disse delene. De delene dere anbefaler trenger ikke være hvite, men vet godt at jeg kunne fått bedre for penga.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=263400&view=m

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Noen bestemt grunn til at du ikke vil ha SSD? Det er for meg komponenten som utgjør størst utslag på opplevd ytelse de siste ti årene, og essensielt i et bygg i dag. :)

Ellers ligner bygget mer på Black Refinery enn Capital Offense, ettersom GTX 970 er valgt, i stedet for den relativt mye kraftigere GTX 980 Ti.

Noe du bør være obs på er at prosessoren du har valgt, ikke lar seg overklokke uten videre. Det blir et ganske fremtredende tap i ytelse, sammenlignet med 6600K.

Vannkjøling vil gi bygget en langt mindre boost enn det å oppgradere kjernekomponenter som CPU og GPU ville gjort. I dag velger en vannkjøling først og fremst for estetiske grunner, og kulhets-faktor. Om du skal bruke vannkjøling, også til skjermkort, passer imidlertid det du har valgt, ettersom det har en dårligere referansekjøler enn flesteparten av kortene. Da vil jeg imidlertid anbefale å ignorere fargen på kortet totalt, og heller gå for det rimeligste, da den medfølgende luftkjøleren uansett må av sammen med dekslet.

Lenke til kommentar

Noen bestemt grunn til at du ikke vil ha SSD? Det er for meg komponenten som utgjør størst utslag på opplevd ytelse de siste ti årene, og essensielt i et bygg i dag. :)

Ellers ligner bygget mer på Black Refinery enn Capital Offense, ettersom GTX 970 er valgt, i stedet for den relativt mye kraftigere GTX 980 Ti.

Noe du bør være obs på er at prosessoren du har valgt, ikke lar seg overklokke uten videre. Det blir et ganske fremtredende tap i ytelse, sammenlignet med 6600K.

Vannkjøling vil gi bygget en langt mindre boost enn det å oppgradere kjernekomponenter som CPU og GPU ville gjort. I dag velger en vannkjøling først og fremst for estetiske grunner, og kulhets-faktor. Om du skal bruke vannkjøling, også til skjermkort, passer imidlertid det du har valgt, ettersom det har en dårligere referansekjøler enn flesteparten av kortene. Da vil jeg imidlertid anbefale å ignorere fargen på kortet totalt, og heller gå for det rimeligste, da den medfølgende luftkjøleren uansett må av sammen med dekslet.

For meg så går det mer enn kjapt nok med HDDen i min pc nå, og en ssd kan jeg jo enkelt slenge inn senere.

Har 10k i budsjett for det jeg har nå. Hadde bl.a R9 390 i lista før, ssd, upassende hovedkort og ram før, det bare gikk ikke i hodet mitt?.

Tror ikke det er så veldig aktuelt å overklokke, er ikke noe jeg kan gjøre selv, evt faren min.

Vil være på 10k +/- 300kr.

Takk for svar! :)

Edit: Lagt til prosessoren og kjøling, hva tenker du nå?

Hvilken type kontakt passer til 970en? Mtp vannkjøling.

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Poenget var at dersom du skal vannkjøle skjermkortet, så må du ha en løsning som tilsvarer noenlunde dette:

49709f60_680gtx.jpeg

Dette koster en del penger, og er i følge mitt syn helt unødvendig for å kjøle et skjermkort godt nok. Den medfølgende kjøleren er flott den. :)

Dersom målsetningen er å ha en helt hvit fargeprofil, er bygget ditt bra. Kanskje vurdere i30.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1080711

og et hvitt hovedkort:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3266679

Lenke til kommentar

Poenget var at dersom du skal vannkjøle skjermkortet, så må du ha en løsning som tilsvarer noenlunde dette:

49709f60_680gtx.jpeg

Dette koster en del penger, og er i følge mitt syn helt unødvendig for å kjøle et skjermkort godt nok. Den medfølgende kjøleren er flott den. :)

Dersom målsetningen er å ha en helt hvit fargeprofil, er bygget ditt bra. Kanskje vurdere i30.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1080711

og et hvitt hovedkort:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3266679

Takker! Er innafor nå, trenger ikke hvitt hovedkort og!:p

Tror jeg er fornøyd nå, stilfullt og kommer til å holde seg videre de neste årene for meg! :)

Lenke til kommentar

Agentspoon:

Hybridkort og vannkjøte grafikkort har ca halv temperatur ved last så vanlig kjøling er ikke tilstrekkelig. Jo dyrere grafikkort desto minde strekker vanlig kjøling til. Man gjerne ha mest mulig rom for å øke frekvensen på GPU og minne. I tillegg slipper man hissige vifter som kjemer for å holde temperaturen i sjakk.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3518823

Dessverre har kortet kun 1X DP, så det er bortimot sjanseløst  Godt at i det minste 1 butikk har fått somlet seg med å tilby hybrid i budsjettklassen. Synd at prisforskjellen er større i Norge. I USA har de en god stund tilbydt hybrid-kort forl $50 mer enn prisen på referansekort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Da får du demontere en kjøler og lakke den, evt kjøpe et hvitt kort. Utfordringen er at du skal ha det for 3k.

Hva med å tenke andre veien?

-Hva skal jeg ha?

-Hva koster det jeg skal ha?

-Hvor mye må jeg spare i måneden for å realisere mine ønsker?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Da får du demontere en kjøler og lakke den, evt kjøpe et hvitt kort. Utfordringen er at du skal ha det for 3k.

Hva med å tenke andre veien?

-Hva skal jeg ha?

-Hva koster det jeg skal ha?

-Hvor mye må jeg spare i måneden for å realisere mine ønsker?

Har gjort det fra før, og man kunne jo alltid ha spart i 3 år og kjøpt for det :p

Les litt opp i tråden, til mitt første innlegg her, er fornøyd med det jeg har nå jeg!

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Agentspoon:

Hybridkort og vannkjøte grafikkort har ca halv temperatur ved last så vanlig kjøling er ikke tilstrekkelig. Jo dyrere grafikkort desto minde strekker vanlig kjøling til. Man gjerne ha mest mulig rom for å øke frekvensen på GPU og minne. I tillegg slipper man hissige vifter som kjemer for å holde temperaturen i sjakk.

Dessverre har kortet kun 1X DP, så det er bortimot sjanseløst  Godt at i det minste 1 butikk har fått somlet seg med å tilby hybrid i budsjettklassen. Synd at prisforskjellen er større i Norge. I USA har de en god stund tilbydt hybrid-kort forl $50 mer enn prisen på referansekort.

Må si meg helt uenig i at vanlig kjøling ikke er tilstrekkelig. Spesielt  på en så gjerrig plattform som GTX 970. Et slikt kort holder greit ut reklamasjonstiden, om ikke mye lengre, uten problem. Har et HD 5850 fra 2009, som ikke har gitt et eneste tegn på slitasje enda. Alt kan selvsagt bli bedre med tanke på temperaturer etc., men forskjellen i ytelse er i realiteten neglisjerbar, spesielt sett i forhold til investert sum og krav til vedlikehold (og mistet garanti selvsagt). Vannkjøling med loop er og forblir for de spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Agentspoon:

Dessverre har kortet kun 1X DP, så det er bortimot sjanseløst Godt at i det minste 1 butikk har fått somlet seg med å tilby hybrid i budsjettklassen. Synd at prisforskjellen er større i Norge. I USA har de en god stund tilbydt hybrid-kort forl $50 mer enn prisen på referansekort.

Må si meg helt uenig i at vanlig kjøling ikke er tilstrekkelig. Spesielt på en så gjerrig plattform som GTX 970. Et slikt kort holder greit ut reklamasjonstiden, om ikke mye lengre, uten problem. Har et HD 5850 fra 2009, som ikke har gitt et eneste tegn på slitasje enda. Alt kan selvsagt bli bedre med tanke på temperaturer etc., men forskjellen i ytelse er i realiteten neglisjerbar, spesielt sett i forhold til investert sum og krav til vedlikehold (og mistet garanti selvsagt). Vannkjøling med loop er og forblir for de spesielt interesserte.

Holder kortet mitt mest sannsynlig lenger enn fem år? (Ikke på krafta men at "det går")

Lenke til kommentar

Agentspoon:

Dessverre har kortet kun 1X DP, så det er bortimot sjanseløst Godt at i det minste 1 butikk har fått somlet seg med å tilby hybrid i budsjettklassen. Synd at prisforskjellen er større i Norge. I USA har de en god stund tilbydt hybrid-kort forl $50 mer enn prisen på referansekort.

Må si meg helt uenig i at vanlig kjøling ikke er tilstrekkelig. Spesielt på en så gjerrig plattform som GTX 970. Et slikt kort holder greit ut reklamasjonstiden, om ikke mye lengre, uten problem. Har et HD 5850 fra 2009, som ikke har gitt et eneste tegn på slitasje enda. Alt kan selvsagt bli bedre med tanke på temperaturer etc., men forskjellen i ytelse er i realiteten neglisjerbar, spesielt sett i forhold til investert sum og krav til vedlikehold (og mistet garanti selvsagt). Vannkjøling med loop er og forblir for de spesielt interesserte.

Holder kortet mitt mest sannsynlig lenger enn fem år? (Ikke på krafta men at "det går")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...